Web dizaino tendencijos 2011 m., apžvalga – I dalis
Žodis apibūdinantis web dizaina 2011 metais būtų lankstumas. Dabar žmonės naršydami internetą sėdi ne vien prie stalinio kompiuterio ekrano, o prieina prie jo per įvairius prietaisus: išmaniuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius, planšetinius kompiuterius. Modernūs web dizineriai kurdami internetinius puslapius 2011-aisiais turi į tai atsižvelgti.
2011 metų dizainas švarus, elegantiškas ir detaliai modernus su nedideliais naujovių prisilietimais kurie įneša organiškumo bei judesio net į paprasčiausius dizainus.
Ir nors grožis bei kokybiškas dizainas yra svarbūs bet kuriam svetainės dizainui, 2011-ieji siejasi su funkcionalumu. Naršyklės nori tokiu internetinių svetainių, kurios lengvai valdomos ir atspindi realaus pasaulio potyrius. Jos nori prisijungti į mėgiamiausius puslapius per socialinius tinklus bei realius žmonių veiksmus. Jūsų web dizianas gali būti probloškiantis kitiems dizianeriams, tačiau jeigu jis nepatrauks auditorijos dėmesio, tai nebus efektyvus dizainas. Sumanūs dizainai su integruotomis harmoningomis spalvų schemomis, intuytiviais išdėstymais bei prieinamumu ir funcionalumu sukuria dizianus, kurie puikiai pritampa 2011.
Paprastumas (minimalizmas)
Jeigu jūsų žinut yra aiški, jums nereikia stengtis prisišaukti auditorijos dėmesio. Tačiau paprastas nereiškia nuobodūs: paprasta spalvų paletė gali turėti vienos ar dviejų kontrastuojančių splavų atspalvius, o ne tik html stiliaus juoda ant balto. Dirbti su vienos spalvos šeima yra daug maloniau akiai nei kad įkomponuoti į savo dizianą visą vaivorykštę.
Grįžimas prie HTML5 ir CSS3
Pagaliau dizaineriai pradeda atsisakyti flash svetainių! Neįtraukiant į tendencijas HTML5 bei CSS3 diskusijos tampa ne pilnomis. Abu tiek HTML5 tiek CSS3 įgalina interneto svetaines būti lengviau intergruojamomis ir linkinamomis per socialinius tinklus. Taip pat abejos naujosios versijos suteikia plačiau panaudojamas internetinės svetainės funkcijas (integraciją į iPadą, išmaniuosius telefonus, kur kyla trukdžiai su flashu) kurios pakeičia svetainės patikimumą.
Būti mobiliai pasiruošusiems nereiškia tiesiog supaprastintos versijos išmaniesiems telefonams sukūrimą. Išlaikant savo prekinį ženklą svarbu, jog originalus stilius ir išvaizda taip pat būtų išlaikyti ir mobiliojoje svetainėje. Naujos technologijos leidžia sukurti visą mobiliai optimizuotą svetainę net ir konkrečiam telefonui jei tik to norite. Tad jeigu jūs nekuriate išmaniesiems telefonams, jūs nekuriate tikriesiems pasaulio vartotojams.
3D efektai
3D efektai jau atkeliavo ir į web dizaino sritį. 3D efektuose gilus jausmingumas sukuria erdvę kuri kai kurias jūsų internetinės svetainės diziano vietas tarsi iškelia iš ekrano į trimatę erdvę, o tuo tarpu kitos atsitraukia gilyn į ekraną. Šis efektas gali puikiai pasitarnauti išskiriant svarbiausią jūsų svetainės vietą.
Šriftų sprogimas. Vis didėjantis prienamumas prie šriftų bei jų keitimo technologijos per pastaruosius metus verčia dizainerius būti daug drąsesniais ir pirmieji internetinių svetainių puslapiai tampa vis labiau panašūs į spaudos dizainą.
Domeino galūnės
Turbūt ne vienas susidūrėme kaip sunku dabar surasti neužimtą svetainės vardą. Tačiau vietoj to, jog kutumėte absurdiškus ar neįsimintinus dameinus, utilizuokite vieną iš 2011 metų tendencijų ir sukurkite kūrybišką svetainės vardą su tokiomis galūnėmis kaip .me ar .us. Tai praplės jūsų galimybes prie tiesesnio puslapio priėjimo – jei tik veiksite greit.
Didelio dydžio paveiksliukai
Tai dar viena tendencija, kuri tesiąsi jau ne pirmus metus. Didelio dydžio paveiksliukai web dizaine prieš tai buvo tabu, tačiau dėka geresnės paveiksliukų optimizacijos, greitesnės interneto spartos ir išmanių užkrovimo metodų, dizaineriai gali išspausti gana daug iš kai kurių svetainių didindami paveikliukų dydžius iki maksimumo. Taip pat galima pastebėti, jog judama kryptimi, kad svetainės naudoja ne tik didelio dydžio paveiklsiukus, bet ir iliustruotus (ir fortografinius) fonus, kurie tampa ne tik svetainės dalimi bet ir meno kūriniu.
Norite būti dar drąsesni, pabandykite animuotą foną…
Greito reagavimo kodas QR
Tai viena iš karščiausių 2011 metų tendencijų. Tarkime turite kvadratinį foną su unikaliu raštu, vartotojuas nufotografuoja jūsų reklamą kurią rado autosuso stotelėje ar žurnale, tada QR kodas remiantis šia nuotrauka nuveda jį per mobiliojo telefono naršyklę tiesiai į jūsų interneto svetainę. Naudojantis OR kodu padeda išlikti susietam su vartotoju nesvarbu kur jie bebūtų.
Tai yra asmeniškai sukurtas kodas. norėdami susikurti savo eikite čia
Interaktyviųjų skriptų integracija (skaidrės, jQuery ir t.t.). Šiomis dienomis visas web dizainas gali būti grįstas skriptais bei įskiepiais (pluginai) suteikdami dizaninui daugiau naudos nei vien tik kad pridėdami prie jo kažką… jie gali apibrėžti visą svetainės įspūdį. Čia keletas pavyzdžių kurie svetainei ne tik prideda interakyvumo per skriptą, o padaro juos svetainės pagrindu ir akcentu:
Na ir dar verta paminėti, jog viena iš 2011 metų tendencijų tai reklamavimasis cocialiniuose tinkluose. Per keletą pastarųjų metų socialinė medija puikiai darbavosi padėdama didinti svetainių patikimumą ir keldama jų reitingus. Tai atneša socilainių ikonų tokių kaip facebook, twitter, Digg, YouTube ir t.t., naudojimą.
Žinoma dar liko keletas neaptartų web dizaino tendencijų, kurias paminėsime dar kitame bloge. Smagaus tyrinėjimo.