The Boss: La Cosa Nostra

The Boss: La Cosa Nostra

Kūrėjas: Heksplex Entertainment
Leidėjas: HanbitSoft
Statusas: oficialiai parduodamas nuo 2004 m. vasario 16 d.
Oficiali svetainė: Aplankyti
Žanrai: Strategy (Real-time) / 3D
Panašūs žaidimai: Gangland, Gangsters 2: Vendetta, Pizza Syndicate
Multiplayer: (8) LAN, Internet

Žaidimai apie mafiją – visada naujas, netikėtas ir žaidėjų laukiamas dalykas. Kūrėjai retai mus pradžiugina amerikietiška kriminaline romantika, todėl geras šio žanro žaidimas – tikras įvykis.

Gangsterinės tematikos krizė žaidimų industriją kamuoja jau ne pirma diena. Tokie projektai kuriami tarsi pagal instrukciją, kaip vaikiški LEGO kaladėlių žaidimai. Kokie esminiai mafijinio žaidimo elementai? Pirmiausia – tai miestas ir jo pastatai, konkurentai, jūsų brangioji šeima ir nesibaigiantis pinigų poreikis. Pastaruoju metu Al Kaponės „darbo“ tematiką geriausiai įvaldė Illusion Softworks kompanija, tačiau tam, kad būtų sukurtas jos lygio žaidimas, reikia turėti nemažą talentą. Jei jo nėra – naudojamas senas geras patikrintas receptas. Heksplex Entertainment, ilgai negalvojusi, juo ir pasinaudojo – nupeizojo didžiulį megapolį, sumąstė paprastas žaidimo taisykles, sukurpė šiokį tokį siužetą. Ir – basta !!!

Straipsniai 1 reklama

Iš pat pradžių galvoji, kad The Boss – visai niekam tikęs žaidimas: tokį pirmąjį įspūdį sukelia neaiškus valdymas, o ir labiau pirmosios mūsų amžiaus pusės standartus atitinkanti grafika. Pastatai ir modeliai – trimačiai, bet tokios gebos tekstūras dabar būtų gėda siūlyti net kaip žemės paviršių vidutiniškame aviasimuliatoriuje. Po Gangland mums siūlomas miestas atrodo, kaip aiškus nesusipratimas.

Vien tik biznis

Fono pilkumas organiškai pabrėžiamas bet kokių naujovių nebuvimu. Čia nerasite nei Gangsters būdingo aplinkos detalumo, nei originalios Gangland dvasios. Po jau kadaise pasirodžiusios Mafia dabar girdime tik tolimus jos atbalsius…

Įdomiai, manau, atrodo mikrovadyba: galime vadovauti produkcijos pirkimui, reguliuojame barų/restoranų kainas ir kazino išlošiamas sumas, personalui skiriamas išlaidas ir, be abejo, rūpinamės savo apsauga. Negalima užmiršti ir renginių. Išranki klientūra turi savo nuomonę dėl to, kokia turi būti valgių ir aptarnavimo kokybė – nuo jos [arba, greičiau, nuo jų] nemaža dalimi priklauso ir jūsų pelnas.

Galite užsiimti vien reketu, bet tai – nerimta. Normalūs, nors kiek košės makaulėje turintys vaikiai galų gale pereina į legalų biznį, o nusikalstamu keliu įgytos lėšos „plaunamos“ ir leidžiamos brangioms transporto priemonėms bei „šeimyninėms“ išlaidoms.

Patranka kišenėje

Esant tokiam veiklos organizavimui, visai suprantamas ir kitų konkuruojančių firmų noras „atsikąsti“ nuo bendro pyrago – viso miesto. Bėgant laikui, jis auga, o kartu su juo – ir jums tenkantis kąsnelis bei jam tenkančių paraiškų kiekis.

Tikriems banditams svetimas „baltųjų apykaklių“ etiketas ir oficialių derybų protokolai. Pačios populiariausios įvairių ginčų sprendimo priemonės – kojomis į skystą cemento mišinį įmerktas konkurentas arba ištikimojo „Tompsono“ kulkosvaidžio kalenimas.

Šiek tiek nustebino tai, kaip autoriai įsivaizduoja amerikiečių banditų naudotas mašinas. Jei 20-aisiais JAV kas nors ir važinėjo „Citroenais“, tai tikrai nebuvo kriminalinių sindikatų nariai. Žaidimui trūksta istorinio tikslumo, todėl estetiniu požiūriu tokia grubi išimtis – aiškus išsišokimas. Kaip Amerika ir gangsteriai gali būti vaizduojama be „Kadilakų“ ir „Biuikų“? Prisiminus Mafia matytų mašinų auto parką, darosi silpna.

Jūsų horizonte pasirodžiusių priešų įkarštis aušinamas, laistant juos švinu. Negailestingai ir beatodairiškai. Į gaujų tarpusavio trintį gali įsikišti tik laiku į gatvės susišaudymus įsikišusi policija. Tada rytdienos herojai ir nusikalstamo pasaulio legendos deda į kojas arba… virsta vakardienos istorija. Aišku, jei pasitraukiate jūs, po velėna nespėti pakišti priešai netrukus sugrįš… Keletas susirėmimų, ir tampa aišku, kad žaidime nėra nieko kita, kaip tik manevravimas tarp iš įžūlumo sužvėrejusių konkurentų ir visa matančios įstatymo raidės.

Šiek tiek apie policiją. LCN specifika – gana gerai nuglaistyti ir suderinti mėlynšvarkių pareigūnų veiksmai. Visos mieste esančios nuovados išdėstytos taip, kad jums sukeltų kuo daugiau nemalonumų. Jei pamatę susišaudymą gatvėje faraonai iš pradžių dar dvejoja, kuri pusė kaltesnė, tai už paprastus nusižengimus bus persekiojami būtent jūsų žmonės. Toks pat aklumas policijai būdingas ir jūsų oponentų įstaigų atžvilgiu – jos kažkodėl uždaromos pačiomis paskutinėmis.

Žaidimo prasmė

Įkaitintų lygintuvo ir lituoklio brolijos narių gretos reikalauja nuolatinio papildymo. Įšventinimas į šeimos gretas visur vaizduojamas skirtingai, tačiau Heksplex nusprendė nekurti dviračio – šeimos galvos pačios išeina į gatvę ir kuria savus bendravimo su perspektyviu jaunimu metodus. Į glaustas banditų gretas viliojami eiliniai praeiviai, kuriems siūloma laimikio dalis. Vieni [och, bjaurybės] neigiamai kinkuoja galvomis [už tai juos galima apiplėšti : )) ], kiti spaudžia jums ranką, tarsi šis pasiūlymas – jų ilgai laukto naujo gyvenimo diena.

Nauji šauktiniai atlieka visą nešvarų darbą: „bendrauja“ su įstaigų savininkais, renka duoklę iš įbaugintų verslininkų ir atlieka kovotojų vaidmenį, gaujoms aiškinantis savo santykius.

Tie, kas išvengė jiems siųstos kulkos, nešvarių darbelių metu įgyja patirties, kurią civilizuotų šalių baudžiamiejų kodeksai klasifikuoja ne kitaip, kaip reketavimu, baudžiamu pagal atitinkamą BK straipsnį. Augant profesionalumo lygiui, auga ir viršenybės pasitikėjimas. Anksčiau ar vėliau pareigos pakeliamos ir realiame gyvenime, todėl turimos keturios veikėjų klategorijos: šnipai, kareiviai, kovotojai ir vairuotojai. Gaujos vadovui paskelbus, kad jūs paskirti vienai ar kitai pareigybei, lituoklis metamas į kampą – šnipai į „centrą“ siunčia šifruotes su slaptais duomenimis apie priešiškas grupuotes ir išaiškina civiliai persirengusius priešus, o kareiviai ir kovotojai sudaro boso gvardiją. Be vairuotojų neapsieisi, jei staiga prireikia nešti kudašių arba važiuoti į susitikimą, kuriame aiškinsitės paaštrėjusius santykius su jums priešiškos šeimos „tėtušiu“.

Veikėjų klasių sistema turi savo parametrus. Jų turinys – standartinis, tačiau kovos metu nedaro jokios įtakos, o ir abiejų pusių pasišaudymas visais turimas „vamzdžiais“ labiau panašus į pikniką, o ne rimtą susidūrimą. Gangland visas šis maskaradas buvo kur kas linksmesnis.

Užkandėlei

Ką dar galima būtų pasakyti apie šį nelabai nusisekusį žaidimą? Sakote, naujas siužetas? Su tokiu varikliuku žaidimas – ne nauja, ryški scenos žvaigždė, o greičiau blėstanti kometa. Pelėsiais dvelkiantys dialogai ir gerokai pritemptas žaidimo veiksmas ugnele taip pat nepasižymi. Tuo ir baigsime.

Žaidimas buvo bandomas tokios konfigūracijos kompiuteriu:

Procesorius: Intel Pentium-4 2.4 GHz
Motininė plokštė: Asus P4B533
Atmintinė: 512 MB PC2700
Videokorta: NVIDIA GeForce 4 Ti4200 128 MB
Garso plokštė: Creative Labs Sound Blaster Live! 128
Kietasis diskas: IBM DPTA-372050 20 GB
Monitorius: 19“ Sony Multiscan E400
Operacinė sistema: Windows XP

Sisteminiai reikalavimai:

Pentium III 500 MHz
128 MMB atmintinės
3D spartintuvas su 32 MB atminties
600 MB vietos diske

Rekomeduojama:

Pentium III 700 MHz
256 MB atminties
3D spartintuvas su 32 MB atminties
600 MB vietos diske

Views All Time
Views All Time
4433
Views Today
Views Today
2

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

+ 72 = 81