Interneto tualeto idėją Microsoft pavogė
| |

Interneto tualeto idėją Microsoft pavogė

Britų išradėjas Andrew Qubitas labai nusivylė Microsoft elgesiu. Jis tvirtina, kad korporacija pasigrobė jo išradimo – interneto išvietės – idėją ir jai net ausys nekrustelėjo. Priminsim, kad britų MSN padalinys prie interneto ruošiasi prijungti nešiojamus gatvės tualetus. Juose bus dideli plazminiai ekranai, neperšlampama klaviatūra, šešių kanalų garso sistema ir WiFi ryšys. Qubitas sužinojo apie interneto tualetą iš virtualaus leidinio Inquirer. Vos perskaitęs žinią, jis iš karto parašė Inquirer žurnalistams laišką, kuriame pareiškė savo pretenzijas į išradimą.

| |

Prekyba internetu – vos gyva

Elektroninių parduotuvių situacija per metus nepakito – Lietuvos gyventojai ir toliau nepasitiki jų saugumu, o esant menkam kompiuteriniam raštingumui rinka vangiai auga, todėl verslininkai menkai į jas investuoja. Tokią situaciją parodo Lietuvos kompiuterininkų sąjungos atliktas antrasis privatumo ir saugumo lietuviškame internete tyrimas. Pabrėžiama, jog daugelis vartotojų jaučiasi nesaugiai pateikdami elektroninių paslaugų teikėjams banko kortelių numerius, jų galiojimo laiką, asmeninius duomenis.

| |

Užsimojo prieš piratavimą internete

Autorių teisių asociacijos siekia įpareigoti interneto paslaugų teikėjus kovoti su piratavimu jų tinklapiuose. Interneto bendrovės idėją palaiko, bet pažymi, jog iki šiol autorių teisių gynėjai internetu rūpinosi mažai. “Interneto paslaugų teikėjai turi įsipareigoti išsyk reaguoti į autorių asociacijų pranešimus apie jų klientų platinamą nelegalią produkciją ar kitus pažeidimus”, – agentūrų pageidavimą išsako Andrius Iškauskas, asociacijos “BSA Lietuva” teisininkas. Kartu su “BSA Lietuva” susitarimo su interneto paslaugų teikėjais (IPT) sieks Lietuvos autorių ir gretutinių teisių apsaugos agentūra (LATGA-A), Lietuvos gretutinių teisių asociacija (AGATA), Lietuvos fonogramų gamintojų ir platintojų asociacija (FGPA) bei Lietuvos muzikos industrijos asociacija (LMIA), taip pat “Infobalt” autorių teisių agentūra.

| |

Pakistanietis išlaužė Internet Passport

Pakistanietis kompiuterinių technologijų specialistas surado būdą įsilaužti į Microsoft saugumo sistemą Internet Passport, be kita ko leidžiančią atlikti ir finansines operacijas tinkle. Muhammad Faisal Rauf Danka aptiko skylę sistemoje po to, kai jo ir jo draugo pasai buvo išlaužti. Danka apsaugojo savo kompiuterį nuo įsilaužimo ir nusprendė patikrinti Microsoft saugumo užtikrinimo sistemą, iš kurios buvo valdomas Internet Passport. Dankos teigimu, pažeidžiamą vietą jis aptiko jau po kelių minučių. “Tai buvo labai lengva, bet kas galėjo tai padaryti”, – pasakė jis. Tereikėjo surinkti tam tikrą www adresą ir buvo gautas priėjimas prie bet kurio paso, su teise daryti pakeitimus.

| |

“Elektrinio” interneto bumas atidedamas

Nuo dešimtojo dešimtmečio vidurio spauda aktyviai rašė apie problemas jungtis prie interneto per elektros tinklus. Tokio ryšio privalumai atrodo akivaizdūs: elektros tinklai yra nutiesti praktiškai visur, net ten, kur telefono ryšys prastas, o norint prisijungti, užtenka turėti laisvą elektros rozetę. Iš tiesų viskas nėra taip paprasta ir toliau kelių bandomųjų projektų Europoje bei Amerikoje reikalas nepažengė. Pagrindinė sunkumų priežastis – nežiūrint išvystytos elektros tinklų infrastruktūros, pati savaime ji nėra tinkama duomenų perdavimui. Elektros pastotėse ir kliento pusėje tenka statyti papildomą įrangą, išskiriančią informaciją iš srovės. Jei tokios įrangos nebus, duomenys dings kintant srovei transformatoriuose.

| | |

Paieškos sistemų rinkos pertvarkymas tęsiasi

Norvegijos kompanija Fast Search & Transfer (FAST) iš kompanijos Overture įsigijo paieškos sistemos AltaVista korporatyvinį variantą. Be pačios paieškos sistemos, FAST atiteks ir vis AltaVista klientų bazė, kurioje yra apie 200 kompanijų. Korporatyvinė paieška Overture įsigijo šių metų vasarį, kai ji įsigijo visą kompaniją AltaVista. Kadangi Overture specializuojasi kontekstinės reklamos talpinime visose paieškos sistemose, todėl AltaVista produktai korporacijai buvo nereikalingi.

| |

Google siūlo naujas kontekstinės reklamos paslaugas

Kompanija Google pradėjo teikti naują kontekstinės reklamos talpinimo paslaugą. Tarnyba Google AdSense skirta nedidelėms ir vidutinėms interneto svetainėms ir turi jų savininkams palengvinti labiausiai susijusių reklaminių nuorodų talpinimą. Dalyvavimas programoje Google AdSense yra visiškai nemokamas, tačiau kol kas prieinamas tik angliškų svetainių savininkams. Norintieji dalyvauti turi Google nusiųsti paraišką. Jei kompanija prašymą palaimins, tinklapio savininkas galės patekti į sistemą AdSense su pasirinktais slaptažodžiais bei gauti HTML kodą reklamai patalpinti. Šį kodą reikia įdėti į savo svetainės puslapius ir juose pasirodys reklama.

Elektroninio pašto šiukšlės “ryja” bendrovių išteklius
| | |

Elektroninio pašto šiukšlės “ryja” bendrovių išteklius

Vakarų analitikai prognozuoja, jog tuo atveju, jei nebus imtasi ryžtingų priemonių, kovojant su elektroninio pašto “šiukšlėmis”, dar vadinamomis “spamu”, 2007 metais bendrovių nuostoliai sieks 197 milijardus JAV dolerių. Bendrovė “Radicti Group” tvirtina, jog kovos su spamu sistemoms prireiks papildomų verslo tarnybinių stočių, ir dėl šios priežasties 2007 metais papildomos išlaidos šiam tikslui sieks 197 milijardus JAV dolerių. 2003 metais verslo išlaidos kovai su spamu sudarys 20,5 milijardo JAV dolerių. Bendrovės vertinimais, bendrovė su 10 tūkstančių elektroninio pašto vartotojų kovai su spamu turės skirti apie 49 JAV dolerius kiekvienai pašto dėžutei.

| |

Netscape nubaudė už vartotojų apgaudinėjimą

Kompanija AOL Time Warner ir JAV valdžios pareigūnai sutarė dėl Netscape – AOL padalinio – veiklos tyrimo sąlygų. Tyrimas buvo pradėtas 2000 metais, kai paaiškėjo, kad Netscape renka ir saugo duomenų bazėje informaciją apie naršyklės vartotojus, naudojančius instrumentą SmartDownload. Pati kompanija vartotojus tikino, kad informacija apie juos nesaugoma Netscape kompiuteriuose. Toks žodžių ir veiksmų neatitikimas ir tapo akstinu tyrimui, kurio metu buvo nustatyta, kad Netscape iš tiesų renka informaciją apie vartotojus, taip pažeisdama jų konfidencialumą.

Po dvejų metų spamas išnyks
| | |

Po dvejų metų spamas išnyks

Interneto vartotojai, kenčiantys nuo milžiniškų spamo kiekių savo pašto dėžutėse, turi viltį išsigelbėti. Jei tikėtume Ryanu Hamlinu, Microsoft antispamo priemonių padalinio vadovu, ši problema gali būti išspręsta jau po poros metų. Tiesa, prieš tai mūsų laukia tokia neprašytos reklamos lavina, kad prieš ją nublanks visos ligšiolinės bėdos. Hamlino nuomone, ateinančiais metais 65% visos korespondencijos bus vien spamas. Kovai su nesankcionuotais reklamos siuntinėjimais elektroniniu paštu bus išleista apie 18 mlrd. dolerių. Ši suma susidarys iš pašto filtravimo priemonių diegimo ir diskų vietos, reikalingos pašto dėžutėms išlaikyti, augimo.