Kaip pasamdyti gerą interneto reklamos specialistą ?
Daugelis pradedančiu internetinį verslą mano, kad tereikia sukurti tinklapį, užpildyti jį informaciją, užpildant atitinkamą forma paieškos sistemos tinklapyje pranešti apie tinklapio egzistavimą ir netrukus pasipils lankytojai. Deja realybė visai kita. Jau senai praėjo tie auksiniai laikai kai užtekdavo priversti paieškos sistemą indeksuoti tinklapį ir masiškai pasipildavo lankytojai. Dabartinės realijos tokios, kad jei nevykdyti aktyvios reklaminės kompanijos lankytojų iš paieškos sistemų galite ir nesulaukti. Jei yra pakankamai laisvo laiko ir noro galima pabandyti nusipirkti protingų knygų apie reklamą internete ir pačiam imtis tinklapio reklamos. Deja paieškos sistemų algoritmai nuolat kinta, tai kas puikiai veikė prieš kelis mėnesius gali būti visiškai neefektyvu šiandien, todėl be nuolatinio algoritmų analizavimo beveik neimanoma pasiekti gerų rezultatų. Taigi atlikti šiam darbui lieka vienitelė išeitis – pasamdyti profesionalą. Deja šiou metu neegzistuoja jokių objektyvių kriterijų pagal kuriuos būtu galima užtikrintai spresti apie internetinės reklamos specialisto kvalifikaciją. iš kitos pusės tokių kriterijų ir negali būti, nes kiekvienas rimtas specialistas naudoja daug savų metodų apie kuriuos nelabai noriai pasakoja.
Galima išskirti tik kelis momentus kada tikrai neverta samdyti konkretaus žmogaus ar imonės.
1. Jei jums žada visam laiku 1-3 vietas paieškos sistemose. Tai visiškai neimanoma. Daugiausia ką galima pasiekti tai pirmas puslapis paieškos sistemose ir tai toli gražu ne pagal itin didelį kiekį raktinių žodžių.
Žinoma pagal kai kurious raktinius žodžius bus ir 1 vieta, gal ir gana ilga laiko tarpą, bet jei jums žadą kad taip bus visada tai visiškas melas. Net jei jūs pasiryže investuoti dešimtis tūkstančių litų kiekvieną menesį neimanoma 100 procentu garantuoti 1-2 pozicijų paieškos sistemose.
2. Jei jums žada rezultatus jau po kelių dienų. Šioje sferoje nebūna greitų rezultatų. Galima pasiekti apčiuopiamų rezultatų per kelias dienas, bet tai bus pasiekta visiškai juodais metodais, kas rezultate gali baigtis visišku tinklapio pašalinimu iš paieškos sistemos. Arba tiesiog nupirks tam tikra kiekį lankytoju ir pateiks tai kaip savo pasiekimus. Aš niekada nesakau kad naudojų tik visiškai baltus metodus, tai paprasčiausiai beveik nerealu norint pasiekti tikrai gerų rezultatų, tas pats itin plačiai visame pasaulyje taikomas nuorodų pirkimas toli gražu nėra baltas reklamos metodas, bet kai naudojamas atviras spamas, ar pasinaudojama hakerių paslaugomis tai jau gerokai per daug. Man ne karta teko stebėti kaip save visiškai baltomis pristatatančios kompanijos naudoja pačius juodžiausius metodus. Aš tai galiu sulyginti su mašinos vairavimu, visi sutinkam kad reikia laikytis eismo taisyklių, bet kas iš vairuotojų galėtu pridėjes ranką prie širdies pasakyti kad niekada neviršijos leistino greičio? Bet žinoma visi galime smerkti kelių chuliganus lakstančius mieste 120km/h greičiu.
3. Jei jums siūlo itin gerus rezultatus už 100 litų. Žinoma visada gali būti išimčių, kai 16 metų moksleivis sugebės iškelti jūsų tinklapį į pirmas vietas, bet tai tik išimtys. Realybė tokia, kad nieko šiais laikais veltui nebūna. Šiame rinkos segmente nėra aiškių kainų, pas skirtingus vykditojus kaina už tą patį rezultatą gali skirtis keletą kartų, bet ji negali būti mažesnė už protingą minimumą. Kalbant šiuo klausimu reikėtu pažymėti, kad tikrai geras reklamos internete specialistas gali ir be užsakovų uždirbti pakankamai gerus pinigus tarpininkaudamas parduodant ivairias prekes ar paslaugas, kad ir amazon.com partnerystės programoje. Ir dažniausiai tai bus net didesnės pajamos nei sumoka reklamos užsakovai, tuo pačiu išvengdamas atsakomybės ir spaudimo iš užsakovų pusės. Asmeniškai man tiesiog idomu skirti tam tikrą laiko kiekį Lietuvos internetui, bet tai jokių būdu negali būti nuostolinga, todėl tokios ir kainos.