Įvadas į paieškos sistemas
Didelės reikšmės Jūsų interneto puslapio populiarumui turės paieškos internete sistemos (angliškai search engines). Tūkstančiai vartotojų ieško tam tikros paslaugos ar informacijos internete ir randa Jūsų puslapį, kuriame tai, ko jie ieško. Tai idealus variantas. Nebereikia reklamos, telieka susitvarkyti savo puslapį, pardavinėti tą, ko jie jieško; nukreipinėti juos ten, kur Jums labiausiai apsimoka; reklamuoti susijusius trečios šalies prekes; pardavinėti reklamą suinteresuotoms šalims – Jūs jau turite savo nuosavą auditoriją. Nebe Jūs ieškote klientų, o jie ieško Jūsų.
Man patiko kažkur girdėtas palyginimas, kad interneto puslapis – tai tarsi parduotuvė. Pirmą kartą klientas ateina ir dairosi. Sudarykite gerą įspūdį, stverkite jį. Jis jau viduje, užmegzkite su juo dialogą ir parduokite (plačiąja prasme) tai, ką turite ir sugebėkite jam rekomenduoti tai, ko neturite – ir iš to gauti naudos. Reklamos jau nebereikia, nes jis jau viduje, renkasi prekes. Šioje vietoje svarbūs jau kiti dalykai, išdėstymas, patogumas, kokybė, kaina ir t.t.
Būti surandamam per paieškos sistemas – tai didelis turtas. Nesvarbu ką parduodate – kažkas ieško, randa ir perka.
Deja, yra labai daug žmonių, kurie nesupranta kaip veikia paieškos sistemos, nesuvokia ar ignoruoja jų suteikiamas galimybes ar leidžiasi mulkinami internetinių aferistų, kurie sugeba parduoti tokias nieko vertas paslaugas, kaip “užregistravimas paieškos sistemose”. Toks “užregistravimas” – visiškas nonsensas, kuris buvo reikalingas ir populiarus prieš 7-8 metus, o šiais laikais tuo rupinasi pačios paieškos sistemos. O tos kurios tuo nesirūpina, Jums negalės duoti naudos. Taip pat įtarimą kelia žmonės, kurie garantuoja pirmąsias pozicijas google.com paieškos sistemoje.