Išaiškinti geriausi 2006 m. kompiuterinių žaidimų žaidėjai Lietuvoje
Savaitgalį, liepos 8-9 d., Vilniuje vyko Pasaulio kompiuterinių žaidynių (World Cyber Games, WCG) čempionato nacionalinė atranka. Varžytis dėl geriausių kompiuterinių žaidėjų titulo šiais metais susirinko rekordinis žaidėjų skaičius – 237 žaidėjai iš visos Lietuvos.
Nacionalinė čempionato atranka Lietuvoje vyksta ketvirtus metus. WCG varžybas Baltijos šalyse inicijuoja pasaulinė WCG žaidynių partnerė “Samsung Electronics”. Projektą Baltijos šalyse įgyvendina organizatoriai iš Latvijos “Pro1 Games”.
“Kompiuterinių žaidimų čempionatai Baltijos šalyse, sulaukia vis daugiau žaidėjų dėmesio. Tai liudija ir šiais metais beveik dvigubai išaugęs Lietuvos nacionalinės atrankos dalyvių skaičius. Šiais renginiais siekiame, jog kibernetinis sportas įgautų deramą statusą, o varžybų kultūra augtų, kaip ir aplinkinių supratimas bei tolerancija”, – sako “Samsung Electronics” Baltijos šalių atstovybės vadovas Chang Gyu Ahnas.
Šiais metais dalyviai rungėsi žaisdami penkis populiariausius kompiuterinius žaidimus: “Counter-Strike 1.6” (komandinis), “Starcraft: Brood War”, “Warcraft III” ir “FIFA 2006”, “Need for Speed: Most Wanted”.
Visą pasaulį užvaldžiusi futbolo karštinė neaplenkė ir WCG žaidėjų. Žaidime FIFA 2006 sužibėjo Giedrius Mičiulis, aplenkęs visus varžovus ir laimėjęs pirmąją vietą. Antroji vieta atiteko Aleksejui Tichanovskiui, trečioji – Dariui Raupeliui.
“Warcraft” žaidimo nugalėtoju šiais metais tapo Ignas Vilimas, nacionalinėje atrankoje dalyvavęs pirmą kartą. Antrasis liko praėjusių metų nugalėtojas Gediminas Rimkus, atstovavęs Lietuvai ir Baltijos šalims pasaulio finale Singapūre, trečiasis – jaunesnysis Gedimino brolis Romanas Rimkus.
Sportinis “Need for speed” žaidimas labiausiai sekėsi Rimui Naruševičiui. Antrąją vietą užėmė Andrius Macys, trečiasis liko Eugenijus Jakovukas. “Starcraft” nugalėtoju tapo Laurynas Katkus, antroji vieta atiteko Kristijonui Barisui, trečioji – Vyteniui Ladui.
Bene daugiausiai žaidėjų aistrų kėlė komandinis žaidimas “Counter Strike”. Šiais metais, kaip ir praėjusiais, sėkmė lydėjo vaikinų komandą “Reset”. Antrąją vietą pelnė komanda “Ola”, trečioji atiteko “Zap” penketukui. Beje, ši rungtis sulaukė ir merginų dėmesio. Antrus metus iš eilių merginų komanda gynė internetinio portalo “games.lt” garbę. Tačiau nepaisant merginų užsidegimo ir ryžto laimėti, patekti į finalą šiais metais joms taip pat nepavyko.
Turnyras Lietuvoje – pirmasis WCG nacionalinis turnyras šiais metai Baltijos šalyse. Netrukus, liepos 15-16 d. atrankos čempionatas vyks Taline, liepos 21-22 d. – Rygoje. Dalyviai, kuriems nacionalinėse atrankose sekėsi ar seksis labiausiai pelno ne tik vertingus “Samsung Electronics” prizus, bet ir teisę atstovauti savo šaliai Baltijos šalių čempionato finale, kuris vyks liepos 23 d. Rygoje. Iš viso finale susirungs 48 nacionalinių atrankų nugalėtojai, kurie varžysis dėl 17 000 JAV dolerių prizinio fondo. 11 labiausiai Baltijos šalių finale nusipelniusių žaidėjų keliaus į Didįjį pasaulio WCG finalą Monzoje (Italijoje), kuris vyks spalio 18-22 dienomis. Baltijos šalių žaidėjų kelionėms “Samsung Electronics” išleis 19 000 JAV dolerių.
“Kompiuterinių žaidimų čempionatai pasaulyje rengiami nuo 2000-ųjų metų. Siekiame, jog ir Baltijos šalys neliktų nuošalyje. Kompiuterinius žaidimus žmonės žaidžia visame pasaulyje, skiriasi galbūt tiktai žaidimų kultūra ir visuomenės tolerancija šiam sportui. Todėl mūsų tikslas formuoti masiškai pasaulyje paplitusio reiškinio kultūrą, skatinti draugiškus žaidėjų tarpusavio santykius”, – sako Ch.G.Ahnas.
Siekiant geriau pasiruošti nacionalinėms atrankoms beveik mėnesį – nuo gegužės 22 iki birželio 19 dienos – kompiuterinių žaidimų aistruoliai varžėsi parengiamąja turnyre internete. Šio turnyro nugalėtojams atiteko “Samsung Electronics” prizai ir teisė dalyvauti nacionalinėse atrankose.
Pasak Ch.G.Ahno, aistra, kuri užvaldo žaidėjus įsijautus į žaidimo eigą, prilygsta sportinei aistrai. “Nacionalinės atrankos, Baltijos šalių čempionatai ir pasauliniai finalai vienija bendrus pomėgius turinčius žmones iš viso pasaulio, skatina juos keistis patirtimi, nuomonėmis, draugiškai bendrauti”, – sako Ch.G.Ahnas.
Baltijos šalių turnyrus organizuojančios kompanijos “Pro 1 Games” projekto vadovas Deniss Radzdobudjko sako, jog tarp žaidėjų yra labai griežta disciplina ir taisyklės. Tai puikaus komandinio sporto pavyzdys, reikalaujantis susiklausymo, ypatingai atidaus susiderinimo tiek kuriant žaidimo strategiją, tiek ją įgyvendinant.
Pasaulio kompiuterinių žaidimų čempionatas – tai pirmas kompiuterinių ir video žaidimų festivalis pasaulyje, kurio tikslas – formuoti kompiuterinių žaidimų kultūrą, skleisti draugystę ir santarvę. Geriausi viso pasaulio žaidėjai renkasi įvairiose vietose tam, kad pasidalintų kompiuterinių žaidimų azartu ir jų teikiamu malonumu. Vadovaudamasis šūkiu “Daugiau negu žaidimas” (“Beyond the Game”), WCG čempionatas jau tapo pasauliniu fenomenu.