Interneto reklama – geras papildas kitiems kanalams
Naujausias tyrimas atskleidė, kad interneto reklama yra svarbi prekės ženklų reklamos kampanijos dalis ir gali reikšmingai padidinti tiek kampanijos pasiekiamumo(reach) tiek vardo žinomumo duomenis. Pirmosios tyrimo fazės metu buvo tirta interneto ir TV reklamos sąveika.
Europos interaktyvios reklamos asociacija(www.eiaa.net) – Europinė interaktyviosios medijos pardavėjus vienijanti organizacija – pristatė pirmojo Europinio tyrimo pirmosios fazės rezultatus.
Studijos tikslas – iliustruoti, kokiu būdu internetinė reklama ir kitos reklamos formos veikia kartu, tam, kad marketingo specialistai galėtų planuoti kuo galime efektyvesnes kampanijas, apimančias skirtingus žiniasklaidos kanalus.
Tyrimo metu buvo tirtos 6 žinomų prekės ženklų (tarp kurių: “Sony Ericsson”, “E-plus”, OB ir kiti) reklamos kampanijos, kuriu rezultatai buvo tokie:
Pasiekiamumas
Pirmiausia buvo nustatyta, kad interneto panaudojimas reklamos kampanijos metu padidino auditorijos pasiekiamumą 16% ir tuo padidino televizinės kampanijos pasiektą 48% auditoriją.
Efektyvumas
Tyrimas patvirtino, kad bendras TV ir interneto reklamos naudojimas padidino visus prekės ženklo žinomumo duomenis. Pvz. spontaninis reklamos atpažinimas tarp tų, kurie reklamą matė tik internete padidėjo 4,7%, tarp tų, kurie reklama matė tik televizijoje – 21,7%, o tuo atveju, kai reklama buvo pastebėta ir per TV ir internete spontaninis reklamos atpažinimas padidėjo net 31,2%. Šis efektas įrodo stiprų sinergijos efektą naudojant dvi media priemones.
Tyrimo metu nustatyta, kad ir kitiems reklamos efektyvumo rodikliams didelę įtaką turėjo abiejų media kanalų panaudojimas.
Ypatingai šie duomenys svarbūs vertinant tai, kad reklama internete kai kuriose tikslinėse grupėse yra labai efektyvi kainos atžvilgiu ir leidžia žymiai sumažinti televizinės kampanijos metu pasiektų rezultatų savikainą.
“Sony Ericsson” marketingo komunikacijų direktorius Per-Axel Larsson pažymėjo, kad “EIAA cross-media tyrimas iliustruoja, kaip svarbu vartotojams skirtų prekių ženklų rinkodaroje maksimaliai efektyviai panaudoti skirtingas media priemones. Mes matome, kad tai svarbus žingsnis į priekį ne tik interneto reklamoje, bet visame rinkodaros versle”.
“Jupiter Media Metrix” prognozuoja, kad 2002 metais Europos interneto reklamos rinkos vertė buvo apie 1,186 mlrd. EUR ir iki 2007 m. ji kils iki 3,595 mlrd. EUR.
2003 m. vyks kitos šio tyrimo fazės, kurių metu bus tiriama interneto reklamos sąveika su kitais žiniasklaidos kanalais.