„Infobalt 2005” – šiais metais dalyvaukite KITAIP
Asociacija „Infobalt“, atstovauja Lietuvos ITT rinką, kurios metinė apyvarta 2004 metais siekė 4,2 milijardo litų bei sudarė apie 7 proc. Lietuvos bendro nacionalinio produkto, asociacija vienija 154 Lietuvos ITT įmones ir jau 12 kartą rengia didžiausią Baltijos regione vykstantį ITT sektoriaus profesionalų renginį. ITT sprendimų forumas pritraukia verslo atstovus, prieš parodą vykstanti konferencija „Mobiliosios Europos plėtra“ pritraukia užsienio valstybių ekspertus ir ITT specialistus, o „Infobalt“ paroda suteikia galimybę masiniam vartotojui pajausti ITT rinkos pulsą ir patiems išmėginti realiai veikiančias technologijas.
Parodose „Infobalt“ 2000–2004 metais (per 5 metus) apsilankė daugiau nei 300 tūkst. lankytojų, dalyvavo per 1000 skirtingų ITT įmonių, buvo surengtos 6 tarptautinės konferencijos informacinės visuomenės plėtros temomis, dalyvavo per 40 tarptautinių verslo delegacijų, stendus buvo įrengusios apie 80 užsienio ITT įmonių, 20 jungtinių šalių stendų pristatė svečiai iš Šiaurės Amerikos, Europos ir Azijos bei NVS šalių.
Negalutiniais duomenimis, šiemet dalyvaus 128 įmonės. Pernai jų buvo – 188. Jeigu prie šių metų stendus turinčių įmonių pridėtume dalyvius, kurie parodoje dalyvauja kitaip (seminarai, rinkodaros akcijos, rėmimas), kaip, pavyzdžiui „Blue Bridge‘, „Microsoft“, „Nokia“, „Siemens“, „Oracle“ ir kitos, tai turėsime per 150 bendrovių.
Rinkos ekspertų nuomone, paroda mažėja dėl to, kad technologinių naujienų pastaraisiais metais sukuriama vis daugiau ir įmonės jas anonsuoja nebelaukdamas specialių renginių. Kitas faktorius – stambios įmonės, rinkoje veikiančios per 10 metų nebedalyvauja parodoje, nes jau yra išsikovoję pozicijas rinkoje, todėl joms nebenaudinga dalyvauti parodose.
Mažesnės įmonės seka didžiųjų pavyzdžiu, tačiau dėl to laimi didieji – mažesnės įmonės, nedalyvaudamos ITT renginiuose užkerta sau kelią būti išgirstos. „Infobalt“ parodą aplanko per 60.000 lankytojų. Klausimas, į kokį renginį maža įmonė gali pritraukti tiek interesantų per 3 dienas? Metas kai technologijos pardavinėjo save „pačios“ jau praėjo.
Nors Baltijos šalių rinka ir per maža, bet garsiausi pasaulio ITT įmonių vardai, kaip „Microsoft“, IBM, „Oracle“, „Siemens“, „Nokia“ puikuojasi ant „Infobalt“ 2005 informacinių leidinių ir plakatų. Vadinasi, kažkas jas čia traukia….?!
18 bendrovių ir valstybės institucijų šiais metais parodoje dalyvaus pirmą kartą („Mobile Centre“, „Sony Baltic“ (Latvija), „Sigvalue Technologies“ (Izraelis), „Nacionalinis telekomunikacijų tinklas“, „Darseta“, „Linx Telecommunication“, „Kodinis raktas“, „Baltic Outsourcing Group (Latvija), Valstybinė lietuvių kalbos komisija, Informacinio verslo paslaugų įmonė, „ZRF BRIO“ (Latvija), „Kibernetinė erdvė“, Kanados ambasados biuras, Muitinės departamentas, Centro poliklinika, Seimo kanceliarijos informacijos technologijų departamentas, „Jaunimo krantas“, VRM.
Užsienio šalių dalyvių stendai parodoje:
Izraelis, Kanada, Lenkija, Latvija, Estija.
Kitokie akcentai
Pagrindinė ekspozicija bus skirta vis dar augančiai vartotojų rinkai. 90 ITT įmonių 1,2,3 „Litexpo“ parodų salėse demonstruos naujas technologijas ir paslaugas, lengvinančias darbą ne tik biure, bet ir namuose. Parodoje veiks kompiuterinės technikos, buitinės elektronikos, kompiuterinių žaidimų ir multimedijos produkcijos demonstracijos. Norintieji įsigyti technikos, galės tai padaryti. „FIS kompiuteriai“ šiais metais parodoje ketina pralošti daug vertingų prizų. Lankytojai galės čia pat parodoje pigiau įsigyti technikos. Galima bus pirkti ir kompiuterius, tačiau jie pirkėjui bus pristatyti po parodos – joje nėra kur sandėliuoti prekes, todėl į parodas pristatomą tik po vieną ar kelis produktus. Parodoje bus pasirašomos tik sutartys. Parodoje lankytojai galės įsigyti sprendimų ir technikos tiek darbui biure, tiek ir namuose.
„ITT sprendimų forumo“ ekspozicija bus skirta verslo vartotojams. Sprendimus ir paslaugas verslui bus galima pamatyti 5 salėje. 22 ITT įmonės ir 7 mokslo institucijos eksponuoja daugiau nei 30 naujų produktų ir pačių sukurtų technologijų. Šie sprendimai ir technologijos orientuotos į verslo įmonių poreikius bei gamybos linijų valdymą. Organizatoriai ir dalyviai pakvietė per 5 tūkstančius verslo įmonių vadovų iš svarbiausių Lietuvos ekonomikos sektorių apsilankyti verslininkams skirtoje ekspozicijoje bei išklausyti keletą teminių seminarų.
„Infobalt“, atsižvelgdama į naujai besiklostančią rinkos situaciją kitais metais žada keisti parodos formatą. Kitais metais bus išskirtas verslo profesionalams skirtas renginys, skirtas verslo kontaktams ir sutartims. Jame vertės dalyvauti įmonėms, kurios turės ką pasiūlyti užsienio bendrovėms ir bus sukūrusios sprendimus, patrauklius užsienio rinkoms. Asociacija įsipareigos įmonėms atvesti tikslinius klientus. Kaip įmonės su jais sugebės kalbėtis prie derybų stalo – tai jau pačių jos specialistų išmonė ir patirtis. Įmonėms nereikės leisti pinigų stendams ir atitraukti savo darbuotojų nuo darbo.
Masiniam vartotojui skirta paroda įgaus aiškius mugės elementus. Vartotojas nori ateiti į parodą ir iš jos išsinešti naujovę. Tuo tarpu, tik keletas Lietuvos bendrovių parodoje ryžtasi prekiauti. Mobiliojo ryšio operatoriams to daryti neapsimoka, nes jie turi daugybę prekybos centrų ir nemato prasmės pardavinėti paslaugas ir telefonus parodose.
“Verslo kapitonų uostas”, kas bendro su ITT?
ITT sprendimų forumo metu vyks nestandartinis renginys „Verslo kapitonų uostas“. Asociacija „Infobalt“ į verslo vadovams skirtą diskusijų ir nestandartinių seminarų ciklą pakvietė apie 2.000 Lietuvos verslo, mokslo ir valstybinių institucijų vadovų.
ITT įmonių kapitonai, kurių stendai – laivai puoš visą parodos „Infobalt 2005“ uostą. Verslas ir jūra – dvi stichijos, kuriose galima įžvelgti daugybę paralelių. Tai – nenuspėjami vėjai ir rinkos pokyčiai; naujų žemių, uostų ir rinkų paieška; navigacinės sistemos ir verslo modeliai; laivo komandos ir kolektyvo motyvavimas greičiau pasiekti tikslą – gauti pelną…
KTU + „Snaigė“ = protingas šaldytuvas
Parodoje bus galima pamatyti, ką galima sukurti, suvienijus verslo ir mokslo pastangas. Pavyzdžiui, KTU Informatikos fakulteto Kompiuterių katedros mokslinė grupė, bendradarbiaujanti su AB „Snaigė“ pirmą kartą pristatys projektą – „Intelektuali kompiuterinė buitinio šaldiklio sistema“. Šaldytuve yra integruotas kompiuteris, kurį bus galima valdyti ne tik tiesiogiai, bet ir internetu.
Tai tik vienas pavyzdys, parodantis, kaip galima realizuoti informacinių technologijų integravimo į buitinius prietaisus idėją, o kur dar IT integravimas į verslo procesus.
Deja, Vyriausybės atstovai taip ir nesuteikia rinkos novatoriams mokestinių lengvatų ir pakankamai galimybių panaudoti Struktūrinių fondų lėšas ir tiesioginį kofinansavimą.
Naujiena – e. paslaugos
5 salėje nuolat vyks e.paslaugų pristatymai su mokymo ir šou elementais. Asociacija „Infobalt“ į šių metų parodą sukvietė valstybines institucijas, kurios informuos ir mokys piliečius, kokias procedūras ir veiksmus jau galima atlikti internete. Nauda akivaizdi, nes taupomas laikas, pinigai…Tiesiog maloniau elektroniniu būdu deklaruoti mokesčius, pasižiūrėti, kaip darbdavys moka „Sodrai“ jūsų mokesčius, išsiaiškinti, kokia bus pensija, užsisakyti vairavimo pažymėjimą, registruotis pas gydytoją arba deklaruoti muitinės dokumentus sėdint namuose ar darbe prie kompiuterio, gurkšnojant kavą.
E. paslaugas visiems pademonstruos šie jų teikėjai: „Sodra“, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos, Vilniaus Centro poliklinika, Lietuvos Respublikos Seimas, „Technopolis“, LR vidaus reikalų ministerija, penkių miestų savivaldybės, „E. bilieto“ projekto kūrėjai, Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.