Trukdžiai darbe – kaip juos įveikti?
Didelė tikimybė, kad įpusėjote projekto užbaigimą ir nusprendėte padaryti kelių minučių pertraukėlę, kurios metu žvilgtelėjote į “Facebook’ą” ar kitą socialinį puslapį. Jūsų žvilgsnis užkliuvo už šio straipsnio nuorodos ir nusprendėte, kad Jums būtų ne pro šalį sužinoti, kaip galima įveikti trukdžius, esančius darbe. Pora minučių – ir Jūs visai pamiršote darbą!
Tai yra normalu. Mes visi retkarčiais nukreipiame dėmesį nuo darbo. Bet yra esminis dalykas, kuo Jūs skiriatės nuo kitų žmonių, kurie lengvai atitrūksta mintimis nuo savo darbo, yra tas, kad Jūs siekiate atsikratyti šio žalingo įpročio.
Visiems reikia kovos su tam tikrais trikdžiais būdo, nes trikdžiai sumažina bendrą darbo našumą. Siūlome Jums keturis būdus, kurie padės įveikti „dėmesio praradimo“ problemą ir padidinti kasdieninį atliktų darbų skaičių.
1. Susiplanuokite pertraukas.
Minutės, kurias sugaišote tam kas atkreipia Jūsų dėmesį nuo darbo, yra Jūsų gyvenimo dalis kaip ir atliekamas darbas. Todėl „Jas“ taip pat turite gerbti. Išvengti nesėkmių ir sėkmingai atlikti savo darbą Jums padės pertraukų planavimas.
Nelaukite momento, kai visai neturėsite Jėgų. Planuokite pertraukas, net jeigu jos bus itin trumpos. Tokiu būdu mažesniais kiekiais papildysite savo energijos atsargas ir nesijausite išsekęs.
Būtinai laikykitės grafiko. Jei planavote penkių minučių pertrauką lygiai 12:00 val., atsistokite 12:01h. Ta pati sistema taikoma ir pertraukėlių pabaigai. Jei laikysitės nustatyto grafiko, suprasite, kad galite laikytis darbo rėžimo, neprarasdamas tempo.
Pertraukos esmė – padėti atstatyti prarastas fizines ir moralines jėgas. Plepėjimas su draugu internetu apie vystomą projektą nėra pertrauka. Tai yra trukdis. Pertraukos metu Jūsų tikslas – minčių atpalaidavimas.
2. Trukdžiai turi būti suplanuoti.
Pripažinkite faktą, kad trukdžiai egzistuoja. Didžiausios sėkmės susilaukę trukdžiai Jums – tai tokie, kurios pastebime. Nesėkmingiausi – kai įeina pro duris nepasibeldus ir išlieja kavą ant svarbių dokumentų. Nesvarbu, kas įvyko, nenusiminkite. Jei kiekvieną kartą viską darysite atvirkščiai, bus psichologiškai labai sunku susidraugauti su darbu.
3. Kontroliuokite gaunamą informaciją.
Kai turite ryšį su pasauliu, laikote save daug svarbesniu žmogumi. Jums patinka atsakyti į elektroninį laišką per kuo trumpesnį laiko tarpą nuo jo gavimo. Bet ar žinote, kokia yra tokio greičio kaina? Kaip įvertinti prarastas idėjas, kurios Jūsų neaplanko, tik todėl, kad nerandate laiko pagalvoti?
Išjunkite telefono garsą ir patraukite jį iš akių.
Planuokite telefoninius skambučius taip, kad būtų bent viena valanda tylos kiekvieną dieną.
Apribokite laiką, kurį gaištate, tikrindami elektroninį paštą.
Jei Jums būtina pasinaudoti „Facebook’u“ arba kitu socialiniu tinklalapiu, padarykite tai suplanuotos pertraukėlės metu.
4. Suvokite savo produktyvumo zoną.
Pagalvokite, kada Jūsų produktyvumas didžiausias? Jūsų produktyvumas pasiekia viršūnę ryte, bet dieną tempas gerokai sulėtėja? Arba pati geriausią rezultatą gaunate tik vėlyvą naktį, būnant vienatvėje? Didžioji dalis žmonių gali išskirti tik dvi valandas, kada gali dirbti „didžiausiu pajėgumu“. Šias valandas pavadinkime „produktyvumo zona“. Jūsų geriausio produktyvumo laiko nustatymas gali atimti tam tikrą laiką, bet ką reikėtų daryti, kai jį nustatėte? Saugokite šias valandas, nes jei šiuo laiku Jūsų kūrybiškumas pasiekia viršūnę, tada turite pakankamai didelį šansą pasiekti gerų rezultatų.