Ne viskas žalia kas žaliuoja
Būti žaliu Lietuvoje dabar madinga. Nors pas mus vis dar yra klausimų dėl pačios ekologiškumo sąvokos, o stipraus žaliojo judėjimo kaip ir nėra, jau atsiranda veikėjų, darančių pinigus prisidengiant gerais norais. Pora paprastų pavyzdžių:
Žaliojikarta.draugas.lt, kaip rašoma jų svetainėje, yra „pirmoji Lietuvoje jaunimo jungtinė iniciatyva, vienijanti tuos, kurie tiki, kad pradėti tvarkyti pasaulį reikia nuo savęs. “Žalioji karta” siekia pažangos aplinkosaugos srityje per švietimą ir visuomenės sąmoningumo ugdymą. Remiantis pasauliniais pavyzdžiais, siekiama sudominti Lietuvos jaunimą ekologinėmis temomis ir taip pažadinti likusios visuomenės dalies savimonę. ” Puiku, ane? Taip – kol kas viskas atrodo gerai. Pasižiūrime tada jų svetainę kiek atidžiau – matome, kad orientuojamasi į jaunimą, daugiausiai į paaglius iki 18 metų: lengvas, žaismingas stilius, tūkstančiai narių nuo 6 (!) iki 18 metų… Bet ką taip ryškiai ir atvirai mato jaunieji internautai šioje „jaunimo sąmoningumą” propaguojančioje svetainėje? Hm… alkoholio reklamą!
Jei taip yra „ugdomi” žaliai nusiteikę berniukai ir mergaitės, nieko nuostabaus, kad vietoje „žalios kartos” išauga stiprų potraukį alui turintys potencialūs viešosios tvarkos pažeidėjai. Jei alkoholis oficialiai nėra parduodamas asmenims iki 18 metų, kodėl Internetu jaunimas vis tik YRA skatinamas jį pirkti? Tikiuosi, į šį klausimą artimiausiu metu man atsakys atitinkamos tarnybos.
Na, ir kitas pastebėjimas (ačiū Leonui), šį kartą susietas su ekologinių prekių parduotuvių plėtra: Vilniuje įsikūrė naujas ekologiškų prekių centras, kuris apjungė dvi parduotuvės, „Holos” ir „Rasakila”. Jų vadovai pareiškė: „Svarbiausia buvo patogi susisiekimui vieta, geras privažiavimas, didelė automobilių aikštelė.” Hm? Tai ir buvo svarbiausia? Iš karto matosi, kad vadovai orientuojasi grynai į pelną, o ne į ekologiją. Žmogus, kuriam tikrai rūpėtų ekologija, sudarytų pirmiausia sąlygas apsipirkinėti tiems, kam patogu pasiekti parduotuvę pėščiomis, dviračiu arba visuomeniniu transportu. Kažkodėl esu įsitikinęs, kad „Holos” ir „Rasakila” neinvestuoja į, pvz., nemokamą literatūrą savo pirkėjams apie eko-sąmoningą gyvenimo būdą – žinoma, kad ne, nes tokiame leidinyje stambiausiomis raidėmis reikėtų parašyti „MAŽINK SAVO VARTOJIMĄ”, nekalbant jau apie benzininio automobilio pakeitimą į eko-draugiškesnes transporto priemones.