Fading Suns RPG
“Artėja šeštojo tūkstantmečio saulėlydis ir dangus temsta, nes pačios saulės gęsta. Žmonija jau seniai pasiekė žvaigždes, ir sukūrė ten aukštos technologijos ir visuotinės laisvės Respubliką, o paskui visą tai iššvaistė, bandė susigražinti atgal, bet tada galutinai viską prarado. Žmonija vėl paniro į Tamsiuosius Amžius, didinga civilizacija žlugo ir netgi žvaigždės miršta. Dabar feodaliniai valdovai viešpatauja Žinomuose Pasauliuose, varžydamiesi dėl valdžios su fanatiškais dvasininkais ir klastingomis gildijomis.”
Pasaulis
“Gęstančių Saulių” pasaulis, grubiai šnekant – mokslinės fantastikos pasaulis. Pačių jo kūrėjų žodžiais tariant jame yra viskas ko reikia mokslinei fantastikai, tai – kosminiai laivai, blasteriai, energetiniai šarvai, ateiviai ir keistas mokslas. Tačiau šalia šių dalykų egzistuoja ir grynai fantasy elementai – herojai, feodalinė valdžios struktūra, reliktai turintys keistų galių ir taip toliau. Kitaip sakant “Gęstančių Saulių” pasaulyje persipina šie du ir dar daugybė kitų žanrų, tokių kaip steampunk’as, cyberpunk’as, siaubas ir detektyvas. Šis žaidimas sukurtas galvojant apie žaidėjų pomėgių įvairovę ir beveik kiekvienas žaidimo meistras gali be didesnių sunkumų įterpti savo mėgstamo stiliaus scenarijų į “Gęstančių Saulių” foną.
Nepaisant tokios įvairovės, nei žaidėjams nei žaidimo meistrui netūrėtų iškilti sunkumų įsimenant daugybe faktų bei pavadinimų. Žaidimo kūrėjai čia panaudojo labai sumanų triuką, jie nekūrė nežinomų pavadinimų – vietoj to iš istorijos vadovėlių išrinkti, ne patys žymiausi, bet girdėti ir todėl lengviau įsimenami vietovardžiai, klanų, gildijų ir sektų pavadinimai asocijuojasi su jų įvaizdžiu, o daugybė rasių įvykių ir faktų galime išvysti “Kopoje” (Dune) , Žvaigždžių Karuose ar netgi legendoje apie šventąjį Gralį. Ir būtent tai, mano manymu, ir yra stiprioji “Gęstančių Saulių” vieta. Nors ir nebūdamas originalus, pasaulis yra labai lengvai perprantamas ir pritaikomas. Tiesa, reikia pastebėti, kad žaidimo kūrėjai kiek per daug užsižaidė žanrų maišymu ir kai kur galima aptikti šiokių tokių logikos spragų. Bet nepamirškime jog tai kažkuria prasme kosmine opera, o kosminėms operoms daug svarbesnė yra drama nei logika. Ir čia mes prieiname paskutinį punktą kurį aš norėčiau trumpai aptarti. Tai žaidimų autorių akcentuojamas dramatiškumas. “Gęstančių Saulių” aplinka sukurta herojiškiems žygiams, veikėjų veiksmai čia tūrėtų lemti tūkstančių žmonių, o gal ir visos visatos likimą, o jų motyvai yra ne šaltas protas, o liepsnojančios emocijos. Gal būt klystu, bet man atrodo jog “Gęstančių Saulių” kūrėjai nemažai įkvėpimo pasisėmė iš Kapitono Harlocko nuotykių, ir ši anime juosta galėtų būti puiki priemonė norintiems perprasti gęstančių pasaulių dvasią.
Veikėjai
Originalus veikėjų kūrimas, kur viena dalis pagrindinių veikėjo savybių yra “klasikinės”, tokios kaip jėga vikrumas protas ir pan., o kita dalis atspindi veikėjo asmenybę. Gan lanksti sistema leidžia turėti milžinišką veikėjų įvairovę, nuo suluošinto ir viso pasaulio nekenčiančio samdinio iki keistai “priplaukusio” seno mistiko. Veikėjas gali būti tiek žmogus tiek keturrankis, trijų metrų ar ūsuotas į milžinišką tarakoną panašus ateivis. Kiekvienas žaidėjas gali pamodifikuoti savo kūrinį pridėdamas jam kibernetinių detalių, mistiškų galių ar šlykščių bet naudingų išsigimimų. Tiek pasaulio turtingumas, tiek veikėjų kūrimo taisykles suteikia žaidėjui tikrai neišsemiamas galimybes kuriant savo būsimą herojų.
Taisyklės
“Gęstančios Saulės” priskirtinos tai vaidmenų žaidimo kategorijai, kurioje drama yra žaidimo ašis, o taisyklės tik pagalbinė priemonė. Tačiau nepaisant to jog taisyklių vaidmuo čia tik epizodinis, turiu pripažinti jog būtent jos ir yra silpnoji sistemos grandis. Atsitiktinumas čia žaidžia per didelį vaidmenį, net ir pats puikiausias savo srities specialistas turi maždaug 20% nesėkmės tikimybę. Mano supratimu to neturėtu būti herojiniame vaidmenų žaidime. Tokia katastrofiškai didelė nesėkmės galimybė gali labai netikėtai užbaigti paties narsiausio herojaus gyvenimą, vien dėl to nesėkmingo kauliuko metimo.
Antras trūkumas – per daug išpūstos kovos taisyklės. Dažnai sklandžiam žaidimui sutrukdo neproporcingai didelis (kitų taisyklių atžvilgiu) kovinių manevrų sąrašas. Jis ne tik lėtina žaidimą, bet ir labai apriboja meistro ir žaidėjų laisvę nupasakojant kovos sceną.
Tačiau “Gęstančių Saulių” sistema, taip pat turi ir originalių bei įdomių elementų. Tai taisyklės sukurtos herojiškoms filmų ir legendų situacijoms, kai vienas herojus susidoroja su keliomis dešimtimis priešų ar šoka nuo Niagaros krioklio, atkurti. Tačiau nepaisant šios taisyklės vis tiek išlieka per didelė nesėkmės galimybė. Kitas gan įdomus dalykas yra mistiškų galių sistema. Čia gan savotiškai pažvelgta į Tamsiosios Galios Pusės “fenomeną”, nepavykę, ar prieštaraujantys veikėjo natūrai galios panaudojimai vėliau gali pasireikšti keistais pašaliniais poveikiais galinčiais gerokai apkartinti herojaus gyvenimą.
Apibendrinimas
Nors ir netobulas, šis kūrinys tikrai yra vertas dėmesio. Daugiau informacijos ieškokit www.holistic-design.com