Metalo stiliai – evoliucija ir analizė, IV dalis

Toliau tęsiame pradėtą rašinių ciklą, kuris skirtas supažindinti portalo lankytojus su metalinio roko, arba tiesiog metalo, stilių raida bei ryškiausiomis grupėmis.

Techno Death Metal
http://www.tdd.lt/~kingdom/

Metalinės muzikos sudėtingumo viršunė. Techno death metal, kaip muzikinis stilius, faktiškai atsirado kartu su death metal, bet atsiskyrė nuo jo žymiai vėliau, kažkur 1988-aisiais metais. Techno death metal yra labai sudėtinga muzika ir ne kiekvienas gali ją groti ir klausyti. DEATH, ATHEIST, HAGGARD, PHLEBOTOMIZED, NOCTURNUS, MIZANTROPE, SADIST, CYNIC, RHADAMANTUS, dalinai MORBID ANGEL, PESTILENCE, GHOSTORM atstovauja šitai metalo šakai. Šiam stiliui būdingas didelis greitis, suderintas su aukšta grojimo technika, greitas deathinis dainavimas (žodžių išmetimas, greitas riaumojimas), sudėtinga melodija arba keletas sudėtingų persiklojančių melodijų, varančios iš proto solo partijos. Įprasta death metal tematika yra praplečiamos žmogaus pasąmonės analizavimas, nagrinėjamos įvairios filosofinės problemos, stengiamasi priversti klausytoją susimąstyti. Techno death metal yra didžiulė neištirinėta teritorija, ir galima tikėtis, kad po kažkiek laiko atsiras daugiau grupių, galinčių ir norinčių kurti tokią muziką.

GrindCore

Dar vienas žingsnis link muzikinio chaoso ir disharmonijos. Grindcore yra death metal ir punk mišinys. Grindcore dievais yra laikomi NAPALM DEATH, kurie pirmi pademonstravo šitą originalų stilių derinį. Tai įvyko kažkur 1988-aisiais metais. Grindcore tikslas yra išprievartauti harmoniją, sudraskyti visus žinomus muzikinius standartus, suekstremalinti muziką iki maksimumo. Iki tam tikro laiko grindcore buvo laikomas sunkiausiu ir ekstremaliausiu metalo stiliumi. Grindcore yra būdinga: labai trumpos dainos, kurios gali tęstis tik keletą sekundžių (yra ir ilgų gabalų), melodijos nebuvimas (melodijos ta prasme, kaip ji dažnai suprantama – ar 10 sekundžių gabalas gali turėti melodiją?), labai greitas dainavimas (ar kaip tas dalykas vadinasi…), pankiški tekstai (tipo). Įdomiausia yra tai, kad tai vis dar yra muzika. Grindcore idėjos yra punko ir deatho idealogijų mišinys. Žinomiausios grindcore grupės yra : TERRORIZED, BRUTAL TRUTH, EXTREME NOISE TERROR, CATACLYSM, PAN.THY.MONIUM.

Industrial

Kompiuteriai veržiasi į žmonijos gyvenimą. Galų gale techninis progresas pasiekė ir metalą. Kompiuterinė muzika ilgą laiką neturėjo su metalu nieko bendra, kol galų gale nepriartėjo prie jo. DJ`ų eksperimentai pasibaigė tuo, kad grupė MINISTRY pabandė sugroti sunkiai. Nors visgi dėl autoristės galima ginčytis – yra priimta, kad būtent MINISTRY, o ne kokie nors FRONT 242, yra industrial pradininkai. Dėl savo kompiuterinio skambesio, industrial yra šalta muzika, galima sakyti, kad tai yra bandymas pašalinti emocijas iš muzikos. Eksperimentuojant su kompiuteriais, buvo pasiektas labai didelis sunkumas. Industrial pradėjo vadintis vienu iš sunkiausių metalinių stiliumi. Gryno industrialo populiarumas buvo pasiektas 1994-ais metais, kai atsirado naujų ir iš pogrindžio išėjo labai daug grupių, grojančių industriją: GODFLESH, SCREW, DEAD WORLD, STRAPPING YOUNG LAD, TREPONEM PAL ir daugelis kitų. Kai banga užgeso, prasidėjo įvairūs eksperimentai. Kompiuterius pradėjo naudoti kitos metalo šakos: blackas, deathas, atmostheric. Dabar industrial elementus galima surasti praktiškai bet kur. Kompiuterius pradėjo naudoti tokios grupės kaip NAPALM DEATH, OBITUARY, MORBID ANGEL ir t.t.

Black Metal

Viskas prasidėjo 1983 metais. Tada grupė VENOM išleido savo pirmą albumą „Black Metal”. Šitoks pavadinimas tapo metalo stiliaus pavadinimu. Kartu su VENOM black metal istoriją kūrė CELTIC FROST ir BATHORY. Jų grojamas black’as dabar vadinasi senuoju, arba – klasikiniu black’u. Tai dar ne buvo tas black’as, kurį dabar visi groja, tai buvo tik jo kūrimas, šaknų leidimas. Buvo formuojama black metal ideologija ir principai. Ideologijos formavime black’ui labai padėjo KING DIAMOND ir MORBID ANGEL, nors tai ir nebuvo black’as muzikine prasme. Black metal renesansas prasidėjo 1990-ais metais ir pradėjo jį dabartiniai black metal ideologai DEICIDE, kurių muzika taip pat nėra black’as. Jų pasirodymas metalinėje scenoje buvo tartum ženklas kitiems, kurie sedėjo pogrindyje ir laukė, kada galės pradėti. Netrukus viename iš dabartinių blacko arealų, Norvegijoje, prasidėjo black metal bumas, kuris labai sėkmingai tęsiasi iki šiol, vis stiprėjant ir stiprėjant. BURZUM, MAYHEM, IMMORTAL, SATYRICON, EMPEROR, ENSLAVED, ULVER, DIMMU BORGIR, IN THE WOODS, DARKTHRONE, USURPER, BEYOND DAWN, BEYOND NORTH, ANCIENT, BORKNAGAR, DARK FUNERAL, COVENANT yra tik maža dalis dabartinės black metal scenos, ir visos šitos grupės yra iš Norvegijos. Kitas didelis dabartinis blacko arealas yra Graikija (ROTTING CHRIST, VARATHON, NIGHTFALL, THOU ART LORD, NECROMANTIA). Toliau black metal yra pasiskirstęs po visą pasaulį, bet kiekviena šalis turi savo nepakartojamąblacką, kurio negalima sumaišyti su kuo nors kitu: SAMAEL (Šveicarija), CRADLE OF FILTH (Anglija), OPERA IX (Italija), IMPALED NAZARENE, THY SERPENT (Suomija). Dabartinė blacko banga vadinasi moderniuoju black’u. Black metal esmė yra protestas prieš religiją, iš dalies – prieš krikščionybę, antikristo garbinimas, pagoniškų dievų prisiminimas. Black metal muzika turi būti suvokiama instinktų lygyje. Ten gali nebūti sudėtingos melodijos, gražių solo, bet ten būtinai bus nuotaika, ta tamsi atmosfera, kurios neįmanoma išgirsti, kurią reikia pajusti širdimi. Black metal yra būdingas greitas vienodas mušamųjų ritmas, kriokiantis vokalas, tamsus gitarinis triukšmas. Bet svarbiausia vis tiek yra nuotaika, kurią įmanoma pajusti tik black metal suprantantiems. Paskutiniu metu black metal pradėjo plėsti savo ribas ir ryžtingai lenda į anksčiau nežinomas jam teritorijas: gotika, doomas, atmostheric, symphonic. Galima sakyti, kad šiais laikais metalas evoliucionuoja daugiausia blacko deka. Šitos priemaišos duoda black’ui naujus matavimus, sustiprina jį muzikine prasme ir leidžia manyti, kad black’o istorija tik prasideda. Paskutiniu metu vyksta bandymai išskaidyti black metal į kitus stilius. Yra sugalvojami nauji pavadinimai: battle metal, pagan metal, north metal, dark metal. Tai yra nauji terminai ir ar prigis jie, ar ne – žiūrėsim vėliau.

Nazi-Black Metal

Kaip nebūtų keista, Vokietija neturi nė vienos gerai žinomos grupės, kuri dabar grotų įprastą black’ą. Vietoj to vokiečiai turi stilių, kuris yra vadinamas nazy-black metal, nors jis ir neturi nieko bendro su black’o ideologija. Nuo blacko jis gavo tik muzikinį apvalkalą. Kaip ir reikėtų tikėtis, šis stilius yra giliame undergrounde: grupės groja tik uždaruose klubuose, albumai yra platinami tik tarp partaigenosse. Nazy-black metal tikslas yra propaguoti nacizmą ir jo idėjas. Kada jis atsirado – aš nežinau ir man tai nėra įdomu, bet tai galbūt įvyko 90-ųjų pradžioje. Viena iš grupių, kurios užsiiminėja tokios muzikos kūrimu, yra WERMACHT.

Doom Metal

Eksperimentai greitai sklido į abi puses. Tuo pačiu metu, kai MOTÖRHEAD bandė pasiekti muzikos greičio rekordą, kitos grupės bandė sugroti kuo galima lėčiau. Be abejo čia vėl galima paminėti BLACK SABBATH vardą, kurie turėjo ir pakankamai lėtų kūrinių. Bet oficialiai doom’as prasidėjo nuo amerikiečių ST. VITUS 1983-aisiais metais. Šiek tiek vėliau prie jų prisidėjo švedai CANDLEMASS. Jų grojamas doom’as dabar yra vadinamas klasikiniu doom’u.Doom metal yra lėta, depresyvi muzika, reikalaujanti iš klasytojo ypatingos nuotaikos. Doom metal propaguojamos idėjos yra depresija, neviltis, liūdesys, apatija, skausmas. Doom metal yra būdingos ilgos lėtos dainos, ramus, paprastas, kartais verkiantis, bet aiškus vokalas. Ne visa lėta muzika yra doom’as. Doom’ą galima atskirti iš nuotaikos, iš jo sukuriamos depresyvios atmosferos. Doom’as padarė didelę įtaką visam death metal judėjimui, jis įtakojo atmostheric metal atsiradimą. Doom’o elementai yra labai aktyviai naudojami dabartiniame metale. Nors dar yra grupių grojančių gryną klasikinį doom’ą (SOLITUDE AETERNUS, REVELATION, GODSEND, SERENITY, COUNT RAVEN), tačiau jų yra nedaug. 90-ųjų pradžioje visame metaliniame judėjime prasidėjo labai aktyvių eksperimentų banga, kuri tęsiasi iki šiol. Doom’as pastebimai pasunkėjo ir tapo dar tamsesniu bei depresyvesniu. Buvo pasiekti tikri minimalaus greičio rekordai ( WINTER, CATHEDRAL), atsirado riaumojantis vokalas, nebūdingi tų laikų metalui instrumentai, moteriškas vokalas. Visi šitie dalykai paįvairino metalinę muziką, parodė naujas teritorijas ir praplėtė sukurtus metalo kanonus. Kaip jau minejau, eksperimentai tęsiasi iki šiol, ir koks bus jų galutinis rezultatas yra dar visai neaišku. 1993 metais, daugiausia MY DYING BRIDE, TIAMAT, PARADISE LOST ir ANATHEMA dėka, doom’as pasiekė naujas aukštumas ir terminas „modern doom metal” galutinai įrodė savo teisę egzistuoti.

Views All Time
Views All Time
1610
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

8 + 2 =