Kino pavasaris” neatsiejamas nuo gerų ir įsimintinų filmų, rimtų ir linksmų diskusijų, šilto oro ir puikios nuotaikos. Renginio organizatoriai stengsis dar labiau tobulinti ir atnaujinti festivalį, reklamuoti jo vardą užsienio spaudoje ir tarptautinėse kino mugėse (mūsų festivalis jau buvo įtrauktas į 57-ojo Kanų festivalio oficialų katalogą), sudaryti žymiai platesnę ir įvairesnę programą, pakviesti į Vilnių žinomus užsienio aktorius ir režisierius bei kaimyninėse šalyse vykstančių kino festivalių atstovus, organizuoti pripažintų specialistų seminarus kino srityje dirbantiems žmonėms.

Kino pavasaris” yra skirtas tam, kam jau iš tiesų atsibodo originalumu netrykštanti Holivudo kino fabriko produkcija, kurios dėka pasaulio kino teatrų repertuarai beveik supanašėjo, o didžiąją daugumą tų filmų norisi pamiršti vos tik pasibaigus seansui.

Kino pavasaris” pasiūlys Lietuvos žiūrovams bent minimalią atsvarą Holivudo komercijai, o kartu parodys šiek tiek kitokius 2003 – 2004-ųjų sezono filmus, kurie priverčia mąstyti ir galvoti, išprovokuoja diskusijas, atkreipia dėmesį į svarbias problemas, analizuoja sudėtingas ir svarbias temas, supažindina su kitų šalių kultūra ir įdomiais papročiais.

Kino pavasaris” egzistuoja, dirba ir tobulėja, kad Lietuvos žiūrovai galėtų pamatyti kuo daugiau kitokio ir ne komercinio kino iš didžiųjų pasaulio valstybių bei labai egzotiškų kraštų.

Kino pavasaris” populiarina tikrąjį kino meną ir po truputį pratina prie jo Lietuvos žmones.

Kino pavasaris” – tai tarptautinis kino festivalis, kuris siekia būti žinomas ne tik Lietuvoje.

Filmų atrankos kriterijai

Naujumas
Festivalyje bus rodomi tik 2003 – 2004 metų sezono filmai, kurių premjeros įvyko Kanų, Venecijos, Berlyno, San Sebastiano, Lokarno, Karlovy Varų, Edinburgo, Toronto ir “Sundance” kino festivaliuose. Visi šie kūriniai jau iškovojo svarbius ir prestižinius prizus, sulaukė kino specialistų gerų įvertinimų, nusipelnė žiūrovų palankių atsiliepimų, o jų pavadinimai dar ne kartą skambės pasauliniuose kino forumuose ir apdovanojimų ceremonijose.

Aktualumas
Festivalio filmai pasižymės skirtingų žanrų įvairove ir nagrinėjamų temų svarbumu. Nors programoje daugiausiai dominuos socialinės, filosofinės, komiškos ir politinės dramos, bet šalia jų atsiras vietos aktualios dokumentikos, techniškai sudėtingų animacinių juostų ir prieštaringai vertinamų skandalingų filmų seansams. Šiais metais viso pasaulio režisieriai daug dėmesio skyrė karui ir jo sukeltoms pasekmėms, sudėtingiems ir problematiškiems žmonių santykiams, naujų vilčių ir meilės paieškoms. Todėl nesvarumo, nestabilumo ir naujų vilčių samplaika filmuose bus aktuali ir mūsų žmonėms, gyvenantiems tuo pačiu Europos ir pasaulio laiku. Ir tai yra filmai, kuriais, mes neatsiribojame nuo pasaulio, skirtingai nuo nesibaigiančių Holivudo pasakų, o jį geriau suprantame.

Įvairumas
Festivalis dar labiau išplės dalyvaujančių šalių skaičių, bet didžiausią dėmesį kreips Europos režisieriams, aktoriams ir prodiuseriams. “Kino pavasario” žiūrovai turės unikalią progą vėl susipažinti su Europos, Lotynų Amerikos, Azijos, Afrikos ir Okeanijos regionuose sukurtais filmais, o kartu ir su tų šalių kraštovaizdžiu, kultūra bei papročiais. Programoje bus parodyti pripažintų kino meistrų ir Europos kino forumuose atrastų naujų jaunosios kartos režisierių kino juostos.

Žiūroviškumas
Festivalis stengsis sudominti ne tik kitokio kino gerbėjus, bet ir komercinių filmų žiūrovus. Todėl į programą bus įtraukti kai kuriose pasaulio šalyse (pvz. Pietų Korėjoje, Belgijoje, Danijoje, Japonijoje, Argentinoje, Tailande) finansinius ir žiūrovų lankomumo rekordus pagerinę kino kūriniai, kurie iki šiol nepateko į Lietuvos kino platinimo kompanijų akiratį. Ypatingas dėmesys bus kreipiamas filmams su populiariais ir gerai žinomais aktoriais, bet kartu bus mėginama ieškoti naujų veidų ir įdomių režisierių, kurie patiktų Lietuvos publikai. Žiūroviškumas – vienas svarbiausių “Kino pavasario” kriterijų ir žiūrovų tokiems filmams, kurie buvo rodomi šiame festivalyje, atsiranda vis daugiau.

Festivalio vizija

Po naujausių filmų peržiūrų Berlyno, Kanų, Venecijos ir San Sebastiano kino festivalio sudarytame išplėstiniame sąraše jau yra įtraukta per 100 filmų, o į kino festivalio “Kino pavasaris ’05” programas pateks ne mažiau 40 filmų. Kaip tik šiuo metu intensyviai deramasi su pasirinktų filmų platinimo teises turinčiomis užsienio šalių ir Lietuvos kompanijomis bei nepriklausomais prodiuseriais.

1. “Europos kino kaleidoskopas”
Svarbiausią festivalio akcentą sudarys jau pagarsėjusių ir dar tik kopiančių šlovės olimpo link Europos kino režisierių kūriniai. San Sebastiano kino festivalis pirmą kartą įsteigtą “Europos asmenybės” apdovanojimą paskyrė Europos komisijoje kultūros klausimais besirūpinančiai Vivien Reading, kuri ne kartą pabrėžė, kad labai svarbu rodyti kuo daugiau europietiško kino, kuris turėtų keliauti per skirtingas Europos šalis ir supažindinti jų gyventojus su skirtingomis kultūromis. Festivalio “Kino pavasaris ’05” planuose yra filmai iš Vokietijos, D. Britanijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Danijos, Norvegijos, Suomijos, Turkijos, Slovėnijos, Serbijos ir Juodkalnijos, Čekijos, Lenkijos, Airijos ir kitų šalių. Šie kūriniai jau spėjo pasižymėti tarptautinių kino festivalių arenose, iškovojo ne vieną prestižinį apdovanojimą arba teisę atstovauti savo šaliai “Oscaro” premijos geriausio užsienio filmo nominacijoje, sulaukė savo šalies žiūrovų ir kritikų įvertinimo, pasiekė įspūdingų finansinių ir lankomumo rekordų.

2. “Egzotiškas kinas”
Gegužę įvykusiame kino forume Lietuvos žiūrovai savo didžiausias simpatijas paskyrė korėjiečių režisieriaus Kim Ki-Duko filmui “Pavasaris, vasara, ruduo, žiema ir vėl pavasaris”, todėl sekančiame festivalyje taip pat netrūks naujų filmų iš egzotiškų kraštų. Šioje programoje labiausiai dominuos Azijos regionas, kuris sulaukia vis daugiau dėmesio Lietuvos kino teatruose. Žiūrovams bus pasiūlytas platus kino kūrinių iš Irano, Irako, Afganistano, Libijos, Vietnamo, Malaizijos, Tailando, Kinijos, Japonijos, Pietų Korėjos spektras. Po sėkmingai praėjusių ir didelio žiūrovų dėmesio sulaukusių dramų “Banginių vadeliotoja” ir “Japoniška istorija” seansų festivalis vėl stengsis atsivežti po vieną gerą filmą iš Australijos ir Naujosios Zelandijos. Pirmą kartą “Kino pavasaryje” bus parodyti 2-4 filmai iš Afrikos šalių (Pietų Afrikos, Maroko ir Senegalo).

3. “Nepažįstamoji Lotynų Amerika”
Būtinybę pradėti šią naują programą iškėlė gausybė ypač gerų ir įsimintinų filmų iš Pietų Amerikos šalių. Todėl Lietuvos žiūrovai pirmą kartą per festivalio istoriją bus supažindinti su Argentinos, Kolumbijos, Urugvajaus, Čilės, o galbūt ir kitų šalių režisierių naujausiais darbais, kurie jau spėjo iškovoti svarius apdovanojimus Kanuose, Berlyne ir nepriklausomo kino festivalyje “Sundance”.

4. “Aktualioji dokumentika”
Festivalyje “Kino pavasaris ’04” žiūrovai entuziastingai rinkosi į dokumentinių filmų seansus, todėl 2005-ųjų renginyje ši tradicija bus pratęsta. Juolab, pasirinkti tikrai yra iš ko. Pasauliniuose kino forumuose didelio susidomėjimo sulaukė filmai “Super Size Me” apie restoranų tinklo “McDonald’s” siūlomo maisto neigiamą poveikį žmogaus sveikatai, “Looking for Fidel” apie antrąjį ir visiškai kitokios nuotaikos Kubos diktatoriaus Fidelio Castro ir režisieriaus Oliverio Stone’o susitikimą, “Perseguidos” apie teroristų grupuotės ETA persekiojamų žmonių kasdienybę, “Darwin’s Nightmare” apie paslaptingą žuvininkystės verslą Tanzanijoje, “Je t’aime … moi non plus” apie keistus garsiausių kino kritikų ir režisierių santykius.

5. “Lietuviškas kinas”
Tarp pasaulio kino šedevrų atsiras vietos naujausiems mūsų šalies dokumentalistų ir animatorių darbams, gražioms jų premjeroms, kino meną studijuojančių režisierių trumpo metražo filmams. Festivalio rengėjai taip pat tikisi įtraukti į programą lietuvių režisierių Kristijono Vildžiūno (“Tu esi aš”) ir Šarūno Barto (“Septyni nematomi žmonės”) ilgai laukiamus naujausius filmus ir surengti jų premjeras.

Views All Time
Views All Time
2488
Views Today
Views Today
1
0 0