Už mašiną – 7 milijonai litų
Sportinių automobilių padangėje pasirodė nauja aukščiausios klasės mašina „Mercedes CLK-GTR“, rašo Vokietijos žurnalas „Auto und Moto Sport“.

Už tris milijonus Vokietijos markių (daugiau kaip 7 milijonus litų) galima nusipirkti 175 automobilius „Smart“, 150 tonų puikiausios rūkytos mėsos gaminių bei dešrų, keturis centnerius aukščiausios prabos aukso arba angliško stiliaus namelį priemiestyje su nedideliu žemės plotu šalia.

Tik nė viena šių vertybių neturi po kapotu 612 AG ir nepajėgia per 9,9 sekundės pasiekti 200 kilometrų per valandą greičio.

Taigi investicijas mėgstantis milijonierius, kuriam prie širdies mašinos ir didžiulis greitis bei prabanga, turi paskubėti susirasti firmos AMG atstovybę. Mat ši „Mercedes-Benz“ dukterinė firma jau kelias savaites parduoda nepaprastai plokščius, vos 116 centimetrų aukščio į ietį panašius CLK-GTR automobilius.

Jau parduota 19 automobilių
Šių brangenybių iš viso yra tik 25 vienetai. Kiekvieno jų kaina – 3 074 000 Vokietijos markių (7 milijonai 377 tūkstančiai 600 litų). Nepaisant iki 16 procentų išaugusio pridėtinės vertės mokesčio, AMG jokių rūpesčių dėl 12 cilindrų vertybės pardavimo neturi.

Jau parduota 19 automobilių, o terminas „parduota“ šioje firmoje reiškia, kad pinigai jau įplaukė į banko sąskaitą.

Rengtasi pasaulio čempionatui
Įdomi šios mašinos atsiradimo istorija.

Projektas CTL-GTR pradėtas įgyvendinti ruošiantis Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) GT kategorijos pasaulio čempionatui.

Gamintojai, norėję dalyvauti labai populiariose GT1 kategorijos sportinių automobilių varžybose, turėjo pateikti bent vieną normaliam eismui tinkamą ir oficialiai pripažintą mašiną, kuri taptų bazine gaminant lenktyninius automobilius.

„Mercedes“ pasirinko žemą CTL-GTR ir įpareigojo AMG imtis greitos dviviečių mašinų gamybos. Jos ir tapo 1997 bei 1998 metų varžybų bendros įskaitos nugalėtojomis.

Užsakovų atsirado iš karto
?io automobilio normaliam eismui skirtas variantas pirmą kartą buvo demonstruojamas per Frankfurte prie Maino vykusią tarptautinę automobilių parodą (IAA). Sidabro spalvos plokščia ir tokia žema, jog atrodė, kad pralenkia bet kokią fantaziją, mašina sužavėjo ne tik lankytojus.

Įsigyti CLK-GTR panoro 200 užsakovų. Firma AMG negalėjo atsistebėti – juk automobilio kaina tuo metu dar nebuvo žinoma.

Turint galvoje, jog GT čempionato reglamentas reikalauja, kad lenktynėms skirta mašina iš esmės niekuo nesiskirtų nuo bazinio automobilio, CLK-GTR savininkai gauna praktiškai techninės kontrolės patikrintą lenktynėms skirtą automobilį.

Lenktynėms – mažiau svorio
Tiesa, prabangos atributika bei kiti aksesuarai, įrengti normaliam eismui skirtoje mašinoje, gerokai didina jos svorį, palyginti su lenktyniniu variantu, sveriančiu 1000 kilogramų. Kelioninis CLK-GTR, įskaičiavus vairuotojo svorį ir 80 litrų superplius benzino, traukia vos pusantros tonos.

Žymi svorio dalis tenka didelės talpos išmetamųjų dujų įrenginiams, automatiškai veikiančiai klimato sistemai bei prabangiai vidaus įrangai. Tačiau sunkiausi yra ištisiniai mašinos stiklai, įmontuotas hidraulinis mašinos kėliklis, stabdžių diskai, lieti iš kur kas sunkesnės nei anglies pluoštas medžiagos, taip pat stabdžių stiprintuvas.

Negalima pamiršti ir kėbulo apdailos atributų, lako bei kitų medžiagų, sveriančių 50 kilogramų, kurių nėra lenktynėms skirtame automobilyje.

Reikia mokėti atsisėsti
Vairuotojas savo vietą prie nuimamo vairo pasiekia gana greitai, bet ne taip jau paprastai. Iš pradžių reikia pakelti į viršų priekyje įtvirtintas dureles.

Po to plačiu žingsniu, lyg atliekant špagatą, įkelti į mašinos vidų dešinę koją. Vėliau palinkstama ant šoninio slenksčio, kuriame įrengta vieta bagažui, ir įkeliama kairė koja.

Abi kojos dingsta tunelyje. Jo gale tūno, priklausomai nuo vairuotojo ūgio, reguliuojami pedalai. Vairuotojas pasuka savo kūną lyg kamščiatraukį ir dingsta sidabrinės žuvies viduje.

Variklyje – daug naujovių
Galingas 12 cilindrų V tipo variklis suriaumoja mašinos gale ir kas kiekvieną apsisukimą pasakoja savo istoriją.

Pasaulį jis išvydo būdamas serijinis šešių litrų talpos variklis. Padedant AMG sukurtam 7,8 milimetro alkūniniam velenui, darbo tūris padidėja iki 6,9 litro. Jame daug naujovių – pradedant kitos kartos stūmokliais, modernizuota siurbimo sistema, cilindro galvute ir baigiant specialiai sukurtu įpurškimu, taip pat daugybe kitų patobulinimų.

Variklis didina apsisukimų skaičių. Koja, spaudžianti tridiskę specialaus kieto metalo sankabą, pertraukia jėgos padavimą. Truktelėjus prie vairo esančią dešiniąją rankenėlę, įsijungia elektra valdoma pirmoji pavara. Atgal po to galima jungti, timptelėjus rankenėlę šalia kairiojo jungiklio.

Perjungiant pavaras, pedalą valdanti koja nuolat dirba. Nepaisant to, kad magnio gaubtas dengia šešių pavarų dėžę, kurioje išsirikiavusios statmenų dantų disko poros, keičiant krūvį vien atleisti akceleratoriaus pedalo nepakanka. Gali nukentėti jungimo hidraulika bei pavarų diskai.

Prie vairo – netikėti pojūčiai
Kaip tik tai ir teikia didelį malonumą tiek „Formulės-1“ pilotams, tiek ir automobilių „Smart“ vairuotojams, mat ir jų pavaros jungiamos automatiškai. Pojūčiai važiuojant tokiu automobiliu yra tokie stiprūs, kad net ir visko mačiusiems mėgėjams tenka aikčioti, o kartais iš jų burnų prasiveržia dar aštresni garsai.

CLK-GTR įsibėgėjimas yra toks galingas, kad išvažiavimas į trasą iš Hokenheimo motodromo garažų primena ne nuolat greitėjantį slydimą iki trečios pavaros, o veikiau tris didžiulius šuolius – nuo vieno variklio apsisukimų skaičiaus iki kito, didesnio.

Tiksliai, nepaprastai vikriai ir labai paklusniai vairuotojo įgeidžius vykdo sunkusis automobilis. Jis cypdamas susidoroja su visų laipsnių lenkimais ir stabdo, lyg padangos prieš posūkius būtų įmerktos į staigiai stingstančius klijus.

Visa jėga – greitkelyje
Važiuojant šiuo automobiliu per aukštus kelkraščių akmenis reikia būti labai atidžiam. Plokščią mašiną, pasikeitus jos geometrinei padėčiai, gali pradėti smarkiai traukti į šoną. Taigi vairuotojas turi būti pasirengęs šiam efektui.

Trijų milijonų Vokietijos markių svajonę galima išlyginti sukant vairą į priešingą pusę. Bet, pasak GT kategorijos pasaulio čempiono Klauso Ludwigo bei legendinio lenktynininko Dieterio Glemserio (jis dalyvavo bandant automobilį įvairiais keliais), tokie manevrai reikalauja geros reakcijos.

Būkime atviri: tokiam superlenktyniniam automobiliui važinėti po miestą nėra pati tinkamiausia vieta. CLK-GTR tampa savimi, kai išvairuojamas į užmiesčio plentą, o greitkelyje jis – pasaulio aukščiausios klasės sportinių automobilių terminatorius.

Lenktynių trasoje ši mašina demonstruoja tokią jėgą, tokį žavesį, kaip nė viena kita.

Ar vertas savo kainos?
Ar automobilis vertas savo kainos? Šiuo klausimu negalima ginčytis vien vadovaujantis protu, lygiai kaip ir dėl kokio Vincento van Gogho paveikslo. Nors materialinių vertybių požiūriu CLK-GTR kur kas brangesnis nei aliejiniai dažai ir drobė.

Žmones, susipažinusius su šiuo automobiliu, kamuoja vienas klausimas. Koks jausmas malonesnis: vairuoti CLK-GTR ar suvokti, jog gali sau leisti jį įsigyti?

Atsakymą į šį klausimą žino tik 25 klientai.

Techniniai duomenys
„Mercedes CLK-GTR“ techniniai duomenys: dvivietis sportinis automobilis, ilgis – 4855, plotis – 1950, aukštis – 1164 milimetrai, ratų atstumas – 2670 milimetrų. Paruošto važiuoti automobilio svoris – 1545 kilogramai.

Važiuoklė: pavieniai pakabinti priekiniai ir užpakaliniai ratai, dvigubo įstrižinio valdymo, sraigto formos lingėmis, amortizatoriais, stabilizatoriumi ir iš vidaus oro vėdinamais pneumatiniais stabdžių diskais. Padangų dydis: priekinės – 295/35 ZR 18, užpakalinės – 345/35 ZR 18.

Varomoji jėga: varomas užpakalinių ratų pusiau automatinės pavarų dėžės.

Variklis: vandens aušinamas, 12 cilindrų V klasės, 6898 cm3 darbo tūrio. Galingumas: 450 W (621 AG), esant (maksimaliai) 6800 sūkių per minutę. Maksimalus sukimo momentas 775 Nm, esant 5250 sūkių per minutę.

Greitėjimas: 0-100 km/val.- 3,8 sekundės. 0-200 km/val. – 9,9 sekundės, maksimalus greitis – 320 kilometrų per valandą.

„Ratų“ informacija

Views All Time
Views All Time
3544
Views Today
Views Today
1
0 0