|

Rusiškos leicos

Leikos fenomenas savo laiku sukėlė didžiulę revoliuciją visoje fotografijos pramonėje. 1930 m. liudija apie pirmuosius ketinimus sukurti mažo formato kameros standartus atitinkančią konstrukciją. Vokietijos kompanijos (Zeiss ir Berning) atsižvelgė į Leitz patentą ir ieškojo kitokių techninių bei dizaino sprendimų. Tuo tarpu kompanijos iš nuošalesnių vietovių nebuvo tokios skrupulingos. Japonijos ir naujai atsiradusi Sovietų optikos pramonė neparodė didelės pagarbos savo pirmagimės vokiškosios sesers teisių atžvilgiu. Ypatingai Rusijoje Leikos autorinės idėjos tapo pramoninių spekuliacijų objektu, ir tai truko pusę amžiaus. Leikos II modelis su jame esančiu integraliniu eksponometru buvo išstudijuotas, išanalizuotas ir nukopijuotas apie 1933 m. Leningrado gamykla, tuo metu buvusi pažangiausia Rusijoje, kūrė kameras Pionier su VOOMP fabriko ženklu. Tuo tarpu Maskvos gamykla FAG, kuri specializavosi geodezijos aparatų gamyboje, sukūrė keletą FAG prototipo pavyzdžių. Abu modeliai charakterizuojami kaip absoliučiai panašūs į Leiką. Per neapdairumą nukopijuotas net papildomas kronšteinas kameros viršutinėje dalyje.

|

Fotografijos technikos ir technologijos vystymasis

Fotografija yra daugelio įvairių šalių mokslininkų ir išradėjų kūrybos vaisius. Jos atsiradimas buvo istoriškai sąlygotas, jokiu būdu ne atsitiktinis reiškinys (pvz., L.da Vinči, DŽ Bruno, Lobačevskio, Ciolkovskio išradimai, Žemaičio garlėkis – buvo ženkliai per ankstyvi). XIX a. pradŽioje jau buvo reikalingos techninės, mokslinės ir visuomeninės sąlygos fotografijos išradimui, t.y. jau buvo optika (lęšiai), portatyvinė kamera – “Kamera Obskura”. Buvo ištyrinėtas šviesos poveikis sidabro druskoms – čia daug nusipelnė Johanas ŠULCĖ (1687-1744), įžymus vokiečių fizikas. 1727 m jis paskelbė savo bandymus su sidabro druskomis, įrodydamas, kad jos tamsėja ne nuo šilumos,kaip buvo manoma iki tol, bet nuo saulės poveikio. Šviesos pagalba jau buvo gaunami paveikslėliai, tik nesugebėta jų išlaikyti – užfiksuoti.

|

Kaip kurti gerus videofilmus?

Kviečiame filmuoti 8 mm videokamera. Tada visa šeima patirs filmo kūrimo džiaugsmą. Mamai ir tėčiui bus smagu matyti, kaip auga jų atžalos, vaikai taip pat galės dalyvauti kūrybos procese, pavyzdžiui, šeimai atostogaujant. Jūsų mažoji teniso žvaigždė galės nufilmuoti visas pamokas, kad paskui galėtų jas pakartoti. 8 mm videokamera labai lengva, ja patogu naudotis. Filmuoti galima pradėti bet kada. Sustoti nenorėsite. O kuo daugiau filmuosite, tuo geresni bus rezultatai.

| |

Kaip pasirinkti objektyvą

Atkreipkite dėmesį, kokia techninė objektyvo kokybė. Jis turi sukelti malonų įspūdį. Fokusuojantis AF objektyvo žiedas paprastai kietu mechaniniu sutvirtinimu nesusietas su objektyvo linzių grupe, nuo kurios priklauso fokusuotė. Jis gali atrodyti nestabilus, bet taip nėra. Be to, AF optika iš esmės skirta dirbti autofokuso režimu, todėl dažnai ryškumo derinimo žiedas ne toks patogus ir siauresnis nei mechaninių objektyvų. Norint suprasti, kaip viskas gali “slankioti”, būtina pažiūrėti į bet kurį paprastą CANON ar NIKON AF – zum ar kitos garsios firmos objektyvą. Metalo buvimas nėra kokybės garantas, be to, daugeliu atvejų yra priešingai. Todėl nereikia rinktis gaminio pagal plieno kiekį, būtina atminti, kad daugelis rimtų “pro” – objektyvų firmų toli gražu nevengia savo konstrukcijoms naudoti polimerines detales “pagal paskirtį”.

Dešimt neįkyrių patarimų tiems, kas pirmą kartą paėmė į rankas kamerą
|

Dešimt neįkyrių patarimų tiems, kas pirmą kartą paėmė į rankas kamerą

Kadaise kažkokiame straipsnyje, kurio informaciją vargu ar galima vertinti kaip mokslo patikrintą ir patikimą, teko skaityti, kad seniausias šiais laikais mūsų civilizacijai žinomas rankraštis vadinasi “Prisso papirusu”, kad datuojamas jis V-a ar IV-ta era p. Kr., ir kad jame esą teigiama maždaug taip: “…Pasaulis nebeatpažįstamai pasikeitė… Vaikai nebegerbia ir nebeklauso tėvų ir visi nori rašyti knygas…” Kokiais rašmenimis parašytas šis dokumentas galima tik spėlioti, bet kad tais laikais dar nebuvo žinomos mus supančio pasaulio vaizdų fiksavimo technologijos, visiškai aišku, nes tuo atveju tame dokumente, neabejotinai, būtų parašyta “…ir visi nori filmuoti filmus…”

|

Skaitmeninė abėcėlė: Fotografijos internete

Kai kalbama apie įprastą fotovaizdą, patogu naudoti JPEG, jau seniau ištobulintą dirbti su fotografijomis ir kitais spalvotais bitmap. JPEG (Joint Photographic Experts Group) egzistuoja keli variantai, tačiau eiliniam vartotojui tai nėra svarbu. Daug svarbiau tai, kad JPEG rinkiniai mažesni nei kitų grafinių formatų, įdiegiant prarandama sąlyginai mažai informacijos, o kompresijos, taigi ir informacijos praradimo lygį galima reguliuoti. Naujiena JPEG2000 naudoja kitokį kompresijos principą ir pasidaro įmanoma daug pilnesnė pirminių duomenų rekonstrukcija. Išsamią informaciją apie JPEG (ir daugelį kitų) galite rasti adresu www.w3c.org (apie patį JPEG www.jpeg.org/public/jpeghomepage.htm). Interneto fotografijoms galima naudoti ir kitus daugiau ar mažiau tinkamus formatus, pavyzdžiui, GIF, bet JPEG naudojamas dažniausiai. Gerą įvairių formatų palyginimą rasite, pavyzdžiui, adresu www.designer.com/focus/articles/web.

|

Kai Paveikslai Mokosi Bėgioti…

Senosios fotografijos ir atvirukai dulka sudėti stalčiuose, o senųjų siaurajuosčių begarsių filmų taip pat niekas nebenori žiūrėti. Nesuskaičiuojamų televizijos programų, besisukančių ratu lyg laikrodžio rodyklės, bei superfilmų su stereogarsu amžiuje žiūrovų pojūčiai turi būti dirginami jau gerokai stipriau. Ir pirmiausia vaikus bei paauglius dar galima patraukti, jei dirbama naudojant tuos pačius triukus kaip kino ir televizijos produkcijos gamintojai. Lažinamės, jeigu ne taip! Rengdami savo pačių “šeimynines istorijas” tikriausiai randate labai nedaug filmuotos medžiagos. Kas anuo metu galėjo sau leisti įsigyti kino kamerą! Dažniausiai tik pageltusios nuotraukos pasakoja prosenelių ir jų meto istoriją. Tačiau kaip tik tuos užfiksuotus momentus reikia sumaniai perkelti “į sceną”. Reikia su vaizdo kamera prieiti visai arti ir atrinkti tinkamiausius paveikslų fragmentus. Mums artimų žmonių atvaizdus galima pateikti atskirai vieną po kito.

| |

Pentax MZ-7

Septintasis MZ serijos modelis, jau pasirodęs Lietuvoje, nežada revoliucijos fototechnikoje, bet jame yra keletas patobulinimų, dėl kurių galima šią kamerą pavadinti lengviausiai valdoma autofokusine veidrodine kamera. Prigrūsta elektronikos, turėdama gerą optiką, ji perėmė iš kompaktinių kamerų paprastumą, patogumą. Iš konkuruojančių firmų sukurtų produktų, Nikon F60, Canon EOS300, Minoltos505si ir kitų patobulindama kai kuriuos bruožus arba jų atsisakydama, pažengė vieną žingsnį pirmyn. Šešių segmentų ekspozicijos nustatymas pakankamai patikimas. Tačiau, jeigu pasižvalgysime į kitų firmų panašaus lygio kameras, ten surasime ir 35, 16 segmentų daugiašablonį ekspozicijos nustatymą. Remiantis bandymais, galima tvirtinti, kad 6 segmentų eksponometrai veikė patikimiausiai. Būtent taip ir yra sumontuotas Pentax MZ-7. Ekspozicijos programų pasirinkimas pakankamas įvairių poreikių fotografams, įskaitant ir ekspertus. Kameroje yra išlaikymo prioritetas, diafragmos prioritetas. Ne vienam skaitytojui gali kilti klausimas, kas tie prioritetai? Ogi, kai automatiškai nustatomas išlaikymo prioritetas, išlaikymas nesikeičia, kinta diafragmos dydis. Pvz.,1/60 sek. f 5,6 arba 1/60 sek. f 8 arba1/60 sek. f11. Nustatant diafragmos prioritetą, pastoviu dydžiu būna diafragmos skaičius. Prioritetai naudingi fotografuojant judančius daiktus, peizažą. Bet lazda turi ir kitą galą. Užsimiršus juos pakeisti, nuotraukos gali išeiti neryškios, sujudėję.

| |

CONTAX N-1

Pirmieji laimingi pirkėjai laikys rankose brangų pirkinį (vien korpusas kainuos 3500 DM), džiaugsis naujais puikios ergonomikos kontūrais ir ras labai daug pažįstamų bruožų iš ankstesnių CONTAX modelių – visų pirma valdyme. Tai, gamintojų nuomone, leidžia greitai priprasti prie naujo modelio, rodo savotišką kūrybinį tęstinumą. Reikia iš karto pasakyti, kad šis aparatas visgi daugiau skiriasi nuo ankstesniųjų. Tai autofokusinis modelis su naujos kartos objektyvais, kurie tvirtinami prie korpuso per kitokio dydžio bajonetą, tuomet ankstesni Carl Zeiss objektyvai lyg ir nereikalingi. Tačiau logika sako, kad gamintojas turėtų pasiūlyti perėjimo adapterį, kaip padarė plačiajuosčio aparato objektyvams.

| |

Fuji Fine Pix S2 PRO

Skaitmeninė kamera”Fuji Fine Pix S2 PRO”, sumontuota “Nikon F80” bazėje, turi trečios kartos “Super CCD” matricą, kuri sudaryta iš 6,17 milijonų pikselių, kurie interpoliacijos būdu gali sukurti 12 milijonų (4256×2848) taškų skiriamosios gebos vaizdą.Galima, žinoma ginčytis apie realiai išgaunamą tokią raišką.Tokia metodika gyvenime įrodė savo teisumą..Skirtingai nuo įprastinės programinės interpoliacijos, dažnai naudojamos fotoaparatuose su įprastine matrica,Super CCD III perteikia žymiai aukštesnė vaizdo kokybė. Matricos jautrumas (ISO100-ISO1600) leidžia fotografuoti įvairiose situacijose.