|

Prieš perkant naudotą motociklą: klausimai pardavėjui

Kai prieinate pardavimo momentą, pardavėjas stengsis parodyti savo kaip prekybininko sugebėjimus, tačiau iš to galima nustatyti jo požiūrį į motociklo būklę. Pagal tai galima spręsti iš atsakymų į jam užduodamus klausimus:

Pateikite jam tokius klausimus:

Ar motociklas buvo kada nors nugriuvęs?
Jei pasakys “ne”, bet matote akivaizdžius to įrodymus, paprašykite jo paaiškinti.
Kada paskutinį kartą buvo keistas tepalas?
Tepalas turi būti keičiamas kas 10000 km arba 6 mėnesius, kas pirmiau ateina.
Krosinio motociklo tepalai turi būti keičiami po keletos pasivažinėjimų arba kas 500 km.
Kokia serviso/ aptarnavimo istorija?
Pažiūrėkite kokie įrašai serviso knygelėje

|

Prieš perkant naudotą motociklą: variklis, skysčiai, karbiuratorius

Kai kuriuose motocikluose yra kuro padavimo pompa, todėl, prieš užvedant variklį, reikia sudaryti slėgį. Jei, įjungus degimą, iš dujų bako pasigirsta švilpimas, palaukite, kol jis baigsis ir tada paspauskite starterį. Centrinės kojelės pagalba apvertę motociklą ir pakėlę į viršų užpakalinį ratą, patikrinkite, ar gerai įsijungia pavaros. Pakeltojo rato nesukite per greitai. Laikykite nuspaudę priekinį stabdį. Turite matyti tepalo lygį – pro stikliuką arba lazdelės pagalba. Jis turėtų būti tarp viršutinės ir apatinės padalos, kai variklis jau pora minučių, kaip išjungtas, o motociklas stovi lygioje vietoje. Paklauskite, kada paskutinį kartą buvo keisti tepalai. Reikėtų – kas 5k mylias ar kas 6 mėn. Krosiniams motociklams – daug dažniau.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: išmetimo sistema

Jei motociklas turi daugiau nei vieną išmetimo kanistrą, užveskite variklį ir prieš išmetimo vamzdžio galą laikykite popieriaus lapą (ne ranka, kad nenusidegintumėte). Taip suprasite, iš kanistro einantis slėgis yra tolygus. Turėtų būti. Priešingu atveju, tikriausiai vienas iš cilindrų neturi kibirkšties. Būkite labai atsargūs ir įsitikinkite, jog tikrai neapsideginsite! Apsivyniokite pirštus drėgnu popieriniu rankšluosčiu ir pirštais apčiuopkite išmetamąjį vamzdį, apie 7-9″ nuo variklio. Tai atlikite, vos užvedus variklį. Šaltas vamzdis (švilpiantis) reiškia,jog cilindre nėra kibirkšties. Galimos priežastys: užsikimšęs karbiuratorius, protėkis vakuume ir kt. Kaina: nuo $5 iki $200.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: grandinė, žvaigždutės ir diržai

Suimkite grandinę pačiame užpakaliniame užpakalinės žvaigždutės kampe ir patraukite atgal. Jei grandinė nusiima nuo pusės žvaigždutės ar daugiau, laikas ją keisti. $100 + valanda darbo. Ant šoninių plokštelių gali būti šiek tiek rūdžių, bet skrituliukas (apvali vidurinė dalis) turi būti švari bei blizgėti. Žvaigždutės danteliai turi būti absoliučiai simetriški – dėvėdamiesi nulinksta. Jei matosi, patikrinkite ir priekinę žvaigždutę. Už dvi naujas žvaigždutes – $60 plius apie 1 val. darbo. Jei motociklas turi centrinę kojelę, įjunkite laisvą pavarą, užpakalinį ratą pakelkite į orą, ir tada galėsite patikrinti grandinę. Lėtai sukdami užpakalinį ratą (tik ranka, ne variklio pagalba), lengviau pastebėsite problemines vietas.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: ratai

Ratus pakelkite į orą ir stebėkite, ar jie lengvai sukasi. Jei ne, galima priežastis – subyrėję ratų guoliai arba stringantys stabdžiai. Užpakaliniai ratai sukasi trumpiau,nes energija atiduodama grandinės, diržo, ašies trinčiai įveikti. Jei motociklas neturi centrinės kojelės, motociklo šoninę atramą nuleiskite žemyn, šonuose atremkite į rankenas ar užpakalinį porėmį, o ratai atsidurs ore. Praverstų draugo pagalba. Jei ratai su stipinais, patikrinkite, ar yra visi stipinai, ar jie neatsilaisvinę. Jei ratus galite iškelti į viršų, juos pasukite, o tarp besisukančių stipinų laikykite atsuktuvo rankeną. Visų stipinų garsas turi būti vienodas (nes turi būti vienodas įtempimas.) Itin atidžiai apžiūrėkite magnio ar anglies pluošto ratus (Tai gali būti ženklas, jog motociklu lenktyniauta.). Jie itin lengvi, bet linkę ne įlinkti, o įtrūkti, todėl apžiūrėti reikia labai atidžiai. “Technomagnesio” or “Marchesini” ratai gali būti magnio. Anglies pluošto ratlankiai paprastai nedažomi.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: pakaba

Paklauskite savininko, prieš kiek laiko/mylių keistos šakių tarpinės. Keisti reiktų kas 15-20k mylių. (Pakeitimas – $100 plius 2-3 val. darbo.) Apžerkite motociklą, suimkite priekinį stabdį ir stipriai nuleiskite prie šakių. Nusileisti ir grįžti į pirminę padėtį jie turėtų su tuo pačiu pasipriešinimu. Tai atlikite keletą kartų. Apžiūrėkite chromuotas šakių kojeles. Jos turėtų būti be jokių įbrėžimų, įlenkimų ir ant visiški neturi būti tepalų lašelių. Kai kuriuos įbrėžimus galima nupoliruoti, bet naujos šakių kojelės – brangios. Aptarti gali profesionalus mechanikas.

|

Lietuvos aviacija

Daugelis pasaulio tautų įnešė indėlį į erdvės įsisavinimo istoriją. Joje amžiams išliks ir lietuvių vardai. Vilniaus universiteto auklėtinis K.Simonavičius knygoje “Didysis artilerijos menas” (1650 m.) pateikė daugiapakopių raketų projektus, Kauno valdininkas A.Griškevičius knygelėje “Žemaičio garlėkys” (1851 m.) aprašė aerostato ir garo mašinos pagalba skrendantį sunkesnį už orą aparatą, kurį pats suprojektavo ir statėsi. Jungtinėse Amerikos Valstijose išeiviai iš Lietuvos stebėjo aviacijos pradininkų O. ir W. Wright’ų pirmuosius sėkmingus skrydžius. Jiems pirmiesiems pavyko realiai pajusti skrydžio malonumą.

|

Antanas Gustaitis

Antanas Gustaitis gimė 1898 m. kovo 26 d Marijampolės apskr. Sasnavos vlsč. Obelinės kaime. Jaroslavlyje baigęs I pasaulinio karo metu evakuotą Marijampolės gimnaziją, mokėsi Petrogrado kalnų inžinerijos institute, Konstantino artilerijos karo mokykloje. 1919 m. savanoriu įstojo į Lietuvos kariuomenę, baigė Aviacijos mokyklą. 1920 m. dalyvavo kovose su lenkais. 1922-1923 m. buvo aviacijos terminologijos komisijos pirmininku, dėstė Aviacijos karininkų kursuose. 1923 m. paskirtas Mokomosios oro eskadrilės vadu. 1923-1924 m. lankėsi Italijoje, Čekoslovakijoje, kur prižiūrėjo Lietuvai skirtų lėktuvų gamybą. 1928 m. baigęs Paryžiaus aukštąją aeronautikos mokyklą tarnavo Karo aviacijos viršininko padėjėju, Aviacijos parko dirbtuvių viršininku, Technikos skyriaus viršininku. Nuo 1934 m. gegužės 9 d. vadovavo Lietuvos karo aviacijai. 1937 m. suteiktas brigados generolo laipsnis. Dėstė Karo aviacijos mokykloje, VDU Technikos fakultete.

|

Jurgis Dobkevičius

Jurgis Dobkevičius gimė 1900 m. kovo 23 d. Peterburge. Mokėsi Vyborgo komercinėje mokykloje, Petrogrado politechnikos instituto laivų statybos fakultete, Baku jūrų aviacijos mokyklos mechanikų kursuose. 1919 m. rugpjūčio 7 d. įstojo į Lietuvos kariuomenę ir tų pačių metų gruodžio 16 d. inžinerijos leitenanto laipsniu baigė Aviacijos mokyklą. 1920 m. paskirtas Oro eskadrilės vadu. Kovose su lenkais atliko 24 kovinius skridimus, 1920.12.1 jam pirmajam suteiktas karo lakūno vardas. Pirmasis Lietuvoje atliko aukštojo pilotažo figūrą – „mirties kilpą”. Apdovanotas I-mos rūšies I-mo ir II-ro laipsnio Vyčio kryžiais. 1921-24 metais suprojektavo, pastatydino ir išbandė ore pirmuosius Lietuvoje originalios konstrukcijos lėktuvus Dobi-I, Dobi-II ir Dobi-III. 1923 m. išėjęs atsargon, studijavo Paryžiaus aukštojoje aeronautikos mokykloje (L’Ecole Superieure d’Aeronautique), kurią baigė 1925 m., tapdamas pirmuoju Lietuvoje profesionaliu lėktuvų konstruktoriumi. Dirbo Kaune, aviacijos dirbtuvėse jaunesniuoju inžinieriumi. 1926 m. birželio 8 d. tūpdamas su Dobi-III kliudė medį, ir nuo sužeidimų mirė ligoninėje.

|

Interneto svetainių apie aviaciją nuorodos

Aviacijos įmonės

http://www.lak.lt AB “Sportinė aviacija”
http://www1.omnitel.net/kag AB “Kauno aviacijos gamykla”
http://www.helisota.lt UAB “Helisota”
http://www.termikas.balt.net UAB “Termikas”

Aviakompanijos ir oro uostai

http://www.aiva.lt/cad/ Lietuvos civilinės aviacijos direkcija
http://www.lal.lt AB “Lietuvos avialinijos”
http://www.airlithuania.lt/
Aviakompanija “Lietuva”
http://www.vilnius-airport.lt/ Vilniaus oro uostas
http://www.airlithuania.lt/oro-uostas.html Kauno oro uostas
http://www.vilnius-airport.lt/palanga.html Palangos oro uostas
http://www.siauliai.sav.lt/airport/airp_lt.htm Šiaulių oro uostas