Naujoji “Opel Vectra” bus ekonomiškesnė ir saugesnė
Pakeista 3 tūkstančiai detalių
Praėjusią savaitę Lisabonoje žurnalistams buvo pristatytas modernizuotas automobilis “Opel Vectra B”.
Šis populiariausias Europoje vidutinės klasės automobilis parduodamas jau nuo 1995 metų. Iki šiol pasaulyje parduota 1,2 milijono šių mašinų.
Automobilyje iš aštuonių tūkstančių detalių daugiau kaip trys tūkstančiai pakeistos arba atnaujintos. Tai sudaro 37 procentus visos mašinos. Pirkėjui matomiausi pakeitimai – nauji priekiniai ir galiniai buferiai, nauji žibintai, chromuota radiatoriaus apdaila, šoniniai spoileriai, didesni veidrodžiai.
Sunaudoja mažiau degalų
Dabar “Vectra” pirkėjams siūlomi septyni varikliai, iš kurių du yra dyzeliniai.
Dauguma variklių modernizuoti – degalų sąnaudos sumažėjo 10 procentų.
Pavyzdžiui, naujas 1,8 litro variklis 100 kilometrų naudoja 7,4 litro degalų, o prieš tai gamintas tokio paties darbo tūrio variklis naudojo 8,2 litro. Modernizuotas 1,6 litro variklis naudoja 7,2 litro benzino (anksčiau – 7,8 litro).
Nemaža dalis pirkėjų “Opel” mašinų neperka vien dėl nemaloniai, netiksliai veikiančių pavarų dėžių. Ši problema “Opel” gamintojus persekiojo jau nuo seno, tačiau tik dabar ryžosi šią klaidą ištaisyti.
Iki šių metų pabaigos visas pavarų dėžes su svirtimis jungs lyniniai mechanizmai, ir pavaros turėtų jungtis tyliai bei tiksliai.
Modernizuota ir šio automobilio pakaba bei vairo mechanizmas. Pasak gamintojų, naujojo automobilio keleiviai mažiau jaus kelio nelygumus, o vairas bus dar tikslesnis.
Automobilyje daugiau saugumo įrangos. Pagrindinė naujovė – aktyvūs galvos atlošai, avarijos metu padedantys išvengti stuburo ir kaklo sužeidimų.
Konkurencija mažina kainas
Lietuvoje pernai buvo parduota 940 “Opel” automobilių. Tai antroji vieta Lietuvos rinkoje po “Volkswagen”. Panaši situacija Latvijoje ir Estijoje.
“Opel” prekybos politika originali tuo, jog šiuo metu Lietuvoje yra keturi vienas nuo kito nepriklausomi atstovai. Dėl to laimi pirkėjai – atstovai konkuruoja vieni su kitais maksimaliai mažindami kainas.
Vienas jų dažnai pardavinėja mašinas už savikainą, tuo, be abejo, sukeldamas kitų nepasitenkinimą. “Opel” atstovų atlyginimai – mažiausi.
Atstovai skundžiasi ne tik tuo, jog nepavyksta nustatyti bendros kainų, reklamos politikos, bet ir tuo, kad už užsakomus automobilius gamintojams reikia mokėti iš anksto.
Sudarė palankesnes sąlygas
“Lietuvos ryto” korespondentas Portugalijoje kalbėjosi su “Opel” vadybininku Hansu Rogliu, vadovaujančiu automobilių prekybai Baltijos šalyse.
Jis sakė, kad, siekdami pagyvinti šios markės mašinų prekybą, jie nutarė atidėti mokėjimą už automobilius. Nuo šiol “Opel” atstovams reikės mokėti už mašinas tik jas pardavus.
H.Roglis sakė, jog nutarta neskirti didelės paramos atstovams, dalyvaujantiems savo šalių automobilių parodose.
Iki šiol “Opel” kiekvienais metais išleisdavo 1 milijoną 200 tūkstančių Vokietijos markių (2 milijonus 760 tūkstančių litų) “Opel” ekspozicijoms trijų Baltijos šalių parodose.
Nuo šiol “Opel” kasmet apmokės tik kurią nors vieną ekspoziciją. Šiemet paramos sulauks latviai, o kitais metais – lietuviai arba estai.
Bus ir penktas atstovas
Pasak H.Roglio, jau pasirašytas kontraktas su penktuoju “Opel” atstovu Lietuvoje. Tai – žinoma bendrovė “Senukai”, gavusi teises prekiauti ir remontuoti “Opel” automobilius Kaune.
H.Roglis apgailestavo, kad į juos nesikreipia rimtos firmos iš Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės. Mat “Opel” norėtų ir šiuose miestuose įkurti savo atstovybes.
Paklaustas, ar “Opel” nesirengia rengti kokias nors automobilių lenktynes Lietuvoje ar Baltijos šalyse, H.Roglis atsakė, kad apie tai bus galvojama, kai trijose šalyse kasmet bus parduodama 10 tūkstančių automobilių. To reikėtų palaukti dar kokius penkerius metus.