AB “Lietuvos geležinkeliai” iš “Siemens” perka 34 naujus lokomotyvus
AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Siemens“ AG Transporto sistemų grupė pasirašė sutartį dėl 34 naujų prekinių lokomotyvų pirkimo.
Sutarties vertė yra 425,6 mln. Lt. Pasak AB “Lietuvos geležinkeliai” generalinio direktoriaus Jono Biržiškio, tai didžiausias visų laikų ne tik geležinkelių bendrovės, bet ir Lietuvos pirkinys.
Mariaus Dauginčio, UAB „Siemens“ valdybos nario teigimu, tai ir didžiausias „Siemens“ pasirašytas kontraktas per 10 veiklos metų Lietuvoje, taip pat Baltijos šalyse. “Džiaugiamės, kad buvo įvertintos mūsų technologijų inovacijos. Šie lokomotyvai bus moderniausi šešių ašių dyzeliniai-elektriniai lokomotyvai visoje Europoje“, – sako M. Daugintis.
Pirmasis šilumvežis bus pristatytas 2007 metų vidury. Projektą įgyvendinti numatoma 2009 metais. Lokomotyvai atitiks aukščiausius Europos Sąjungoje galiojančius reikalavimus oro taršai ir triukšmui. Lokomotyvų projektavimo ir gamybos darbai bus atliekami „Siemens“ lokomotyvų gamykloje Miunchene. Visi lokomotyvo mazgai, agregatai ir detalės bus gaminami Europos Sąjungos šalyse. Panašius „Siemens“ lokomotyvus eksploatuoja Austrijos, Honkongo valstybiniai geležinkeliai, daug privačių Europos ekspedicinių ir logistikos bendrovių.
Modernūs “Siemens” dyzeliniai-elektriniai lokomotyvai galės vežti 6000 tonų sąstatą (esami lokomotyvai veža 4000 t. sąstatus). Šių lokomotyvų konstrukcinis greitis – 120 km/h, lokomotyvai bus 6 ašių su valdymo kabinomis abiejose galuose ir 2000 kW galios dyzeliniu varikliu.
Lokomotyvą galės valdyti vienas mašinistas. Mašinisto darbą palengvins bortinis kompiuteris ir diagnostikos sistema. Jos pagalba bus galima kontroliuoti visų sistemų darbą: variklio, traukos sistemos funkcionavimą. Esant gedimams kompiuteris praneš apie juos. Vežant didelius sąstatus, bus galimybė iš vienos kabinos valdyti 3 lokomotyvus.
Pasak AB “Lietuvos geležinkeliai” vyriausiojo riedmenų specialisto Virgilijaus Jastremsko, įsigijus šilumvežius, padidės vežimų saugumas, gerokai sumažės eksploatavimo bei remonto sąnaudos. Naujieji 34 lokomotyvai pakeis šiuo metu naudojamus 84 susidėvėjusius šilumvežius ir bus skirti sunkiasvorių sąstatų vežimui IX B, D geležinkelių transporto koridoriuje. Įsigytaisiais lokomotyvais per metus planuojama vežti apie 14 mln. tonų krovinių, tai yra maždaug 40 proc. visų Lietuvos geležinkeliais gabenamų krovinių. Metinės traukos riedmenų eksploatacijos sąnaudos, palyginti su dabartinėmis, sumažės 17 proc. arba 37 mln. Lt.
Šiuo metu geležinkelių bendrovė kroviniams vežti turi 227 trijų tipų traukos riedmenis, iš kurių beveik pusė – nusidėvėję, todėl AB “Lietuvos geležinkeliai” ne tik perka naujus, bet ir toliau modernizuoja turimus 2M62 tipo prekinius lokomotyvus. Šiais ir ateinančiais metais planuojama modernizuoti po dešimt tokių lokomotyvų. Iš viso numatoma modernizuoti 40 2M62 lokomotyvų.
2005-aisiais bendra AB “Lietuvos geležinkeliai” investicijų į prekinių riedmenų parką (lokomotyvus bei vagonus) suma sieks maždaug 116 mln. Lt.