Žaidimui “Žuvies kelionė” – prizas už netradicines viešųjų ryšių priemones
Ekologinio žaidimo internete “Žuvies kelionė” herojė – į Lietuvos Raudonąją knygą įrašyta Baltijos lašiša – atkreipė viešųjų ryšių specialistų dėmesį. Šis interaktyvus Šiaurės ministrų tarybos biuro projektas konkurse “PatiRtis 2007” pelnė apdovanojimą už netradicines viešųjų ryšių įgyvendinimo priemones. Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto organizuotame konkurse iš viso varžėsi virš 20 valstybinių ir ne pelno organizacijų pateiktų ryšių su visuomene projektų.
“Kaip patraukliai pateikti gamtos taršos problemą ir ja sudominti vaikus bei jaunimą? Šis iššūkis paskatino ekologiją derinti su edukacija ir pramogomis”, – teigia žaidimo rengėjai. “Lašišą pasirinkome kaip saugomą rūšį, kurios išlikimas priklauso nuo žmogaus veiklos ir aplinkos būklės. Nors tai tik žaidimas, tačiau nafta ištepti paukščiai, teršiantys nuotėkų vamzdžiai ir paupyje tykantys brakonieriai yra realybė, už kurią esame atsakingas kiekvienas iš mūsų”.
Žaidimas “Žuvies kelionė” pristato lašišos gyvenimo ciklą. Ji keliauja iš gimtosios upės į jūrą, o ten subrendusi ir sutvirtėjusi grįžta atgal neršti ir pratęsti savo rūšies. Žuvies kelionė suskirstyta į keliolika skirtingų scenų, kurios simbolizuoja didžiausias grėsmes ir iššūkius. Kiekvienoje scenoje žaidėjui pateikiamas klausimas, į kurį atsakius renkami taškai.
Žaidimas vyko 2007 gegužės ir birželio mėnesiais, jame apsilankė beveik 11 tūkst. žaidėjų. Daugiausiai taškų surinkusiam žaidėjui Šiaurės ministrų tarybos biuras padovanojo nemokamą kelionę į bet kurį pasirinktą miestą prie Baltijos jūros.
Nors žaidimas dėl prizų jau baigėsi, tačiau “Žuvies kelionė” (www.bendrikrantai.lt) siūlo išbandyti gamtos pažinimo žinias. Norint pasiekti geriausią žaidime užfiksuotą rezultatą (45130 taškų), teoriškai reiktų nukeliauti ne mažiau nei 274 lašišos kelionės ratus.
Interaktyvus žaidimas “Žuvies kelionė” yra renginių ciklo “Bendri krantai” dalis. Šis projektas šių metų gegužės mėnesį pristatė įvairius nemokamus pramoginius, pažintinius ir edukacinius renginius apie Baltijos jūrą.
Žaidimas sukurtas bendradarbiaujant su Vilniaus universiteto Ekologijos institutu ir interneto sprendimų bendrove “Gaumina”. Žaidimo populiarumas paskatino žaidimą išleisti ir CD formatu, jis platinamas Lietuvos mokykloms.