Vilniuje diskutavo apie interneto reklamą
Vilniuje įvyko pirmasis Lietuvoje interneto reklamos seminaras-konferencija, kurį suorganizavo interneto reklamos tinklas AD.NET.
Buvo nagrinėjama, kokiu keliu vystosi interneto reklamos rinka, kaip el. reklama atrodys rytoj ir pan.
Trumpai pakalbinome vieną konferencijos dalyvių – Marek Rusiecki, “Adnet S.A.” direktorių.
ebiz.lt: Kokios interneto reklamos rinkos tendencijos šiais metais yra ryškiausios Europoje?
Marek Rusiecki: 2003-ieji – antrieji metai iš eiles, kai pagrindinis dėmesys kreipiamas i interneto ATL savybes (Above-the-line – marketingo terminas reiškiantis netiesioginius reklamos veiksmus). Dauguma publikacijų ir tyrimų rodo, kad interneto reklama tai ne tik “direct response” (tiesioginė reakcija) arba “klikas”, tačiau ir jos pačios demonstravimas daro teigiamą įtaką interneto vartotojo poelgiams.
Internete jau kuris laikas pasirodė ir veikia parametrai žinomi iš tradicinės žiniasklaidos ( tokios sąvokos kaip GRP, CPP), Visa tai leidžia lengviau lyginti internetą kaip naują žiniasklaidos kanalą, su tradicine žiniasklaida.
Kokie interneto reklamai buvo pernai metai?
Ne geriausi. On-line reklamos išlaidų sumažinimas JAV, stagnacija Europoje. Tačiau Lenkijoje, kaip vienoje iš nedaugelio šalių, pastebėtas interneto reklamos išlaidų augimas.
Kaip gyvuoja Lenkijos interneto reklamos rinka?
Galima vertinti šį klausima skirtingai. Jeigu kalbėti apie on-line reklamos know-how, tai Lenkijos rinka praktiškai neatsilieka nuo JAV rinkos. Panašūs planavimo įrankiai, tyrimai, naudojami kainodaros modeliai ir reklamos formos.
Jei kalbėtume apie interneto vertinimą kaip pilnavertį reklamos kanalą užsakovų tarpe, tai čia kur kas blogiau. Visą laiką esame “rinkos mokymo” stadijoje, aiškiname, kas yra internetas ir kaip jį išnaudoti marketinge. Panaši situacija ir su interneto reklamos išlaidomis – apie 0,5 % biudžetų skirtų reklamai internete rodo, kad dabar tai yra žiniasklaidos kanalas su labai siaura niša ir dar daug darbo laukia, kad jis taptu vienu iš pagrindinių media mix elementų.
Kuo skiriasi interneto reklamos rinka Lenkijoje nuo Vakarų Europos?
Pagrindiniai skirtumai – skirtingo dydžio reklamos išlaidos ir skirtinga interneto skverbtis. Skandinavijos šalyse arba pvz. Olandijoje interneto naudojimas siekia apie 50% šalies populiacijos – tai reiškia, kad internetą galime laikyti masiniu žiniasklaidos kanalu tokiose šalyse. Vakarų Europos šalyse on-line reklamos išlaidų lygis – apie 2-3%, tai yra keletą kartų daugiau negu Lenkijoje. Nors pvz. minėta Olandija ir turi didelę interneto skverbtį, jos kompanijos reklamai internete skiria vidutiniškai tik 1% reklaminių biudžetų.
Ką žinote apie Lietuvos interneto reklamos rinką, kokia jūsų nuomonė apie ją?
Žinau, kad pagrindinis žaidėjas interneto reklamos rinkoje yra “Adnet” ir kad procentinis interneto naudojimo lygis panašus kaip Lenkijoje.
Papasakokite, kokios jūsų nuomone bus svarbiausios naujovės šiemet interneto reklamos versle?
– Jau minėtų parametrų, žinomų iš tradicinės žiniasklaidos kanalų, naudojimo populiarėjimas: GRP, CPP, CPT;
– “over the click” sąvoka – internetas pradedamas naudoti kaip prekės ženklo žinomumo didinimo priemonė;
– “dayparting” – irgi žinomas tradicinės žiniasklaidos terminas – tai yra reklamos planavimas remiantis dienos laiku.
Šiemet taip pat turėtų smarkiai populirėti integruota programinė įranga, skirta planavimui, reklaminių kampanijų vykdymui ir kontrolei (pvz. “Atlas DMT” – www.atlasdmt.com).