Vartotojus bandoma įtikinti el. pirkimų saugumu
Prasidėjus šventinės prekybos sezonui, Didžiosios Britanijos vyriausybė pradėjo specialią reklaminę kompaniją, propaguojančią elektroninį verslą, pirkimą internetu ir pan.
Šalies žiniasklaidoje pastebima, kad valdžios veiksmai visuomenėje yra vertinami kaip konkretūs ir nuoseklūs žingsniai – išsklaidyti abejones dėl sandorių internete saugumo. Naujausi tyrimai rodo, kad šį Kalėdinį prekybos sezoną saugumo klausimais susirūpino ir patys parduotuvių savininkai.
Beje, praėjusiais metais, Didžiosios Britanijos vyriausybė buvo didžiausias reklamos užsakovas šalyje, pralenkęs tradicinį lyderį “Procter & Gamble”.
Šiuo metu apie ketvirtadalis britų (net 12 mln.) ką nors reguliariai perka internete, tačiau dar ryžtigesnė šio verslo plėtra buksuoja dėl klientų nepasitikėjimo interneto parduotuvių saugumu.
Čia didelę įtaką daro ir žiniasklaida. Pavyzdžiui, praėjusią savaitę plačiai nuskambėjo “Ford Bank” darbuotojų skandalas, kai automobilius išperkamąja nuoma pardavęs klientas pasinaudojo kelių šimtų klientų duomenimis ir jiems “parūpino” netikras virtualias korteles kituose bankuose.
Naujausiais duomenimis, 46% Britanijos vartotojų bijo dėl savo bankų kortelių saugumo, o 32% yra nelinkę pateikti asmeninius duomenis internete.
Baimė dėl saugumo – išpūsta
Britų valdžia užsakė tyrimus, kurie parodė, kad apgavysčių internete patirtis yra gerokai pervertinama.
44% D. Britanijos internautų tvirtina, kad jie yra girdėję apie apgavysčių internete atvejus (ypač susijusius su banko kortelių numeriais), tačiau tik 3% iš jų pažįsta žmones iš savo aplinkos, kurie nukentėjo taip pirkdami internete.
Todėl už prekybos skatinimą atsakingos D. Britanijos institucijos pradėjo plačią reklamos ir viešųjų ryšių kampaniją, kurios metu vartotojai raginami naudotis patikimomis parduotuvėmis, atkreipti dėmesį į duomenų pateikimą, išsaugoti sąskaitas bei užsakymų patvirtinimus.
Valdžios atstovų teigimu, vartotojai naudodamiesi el. parduotuvėmis būtinai turėtų patikrinti, ar interneto svetainėje nurodoma kontaktinė informacija, kiek jos ir kokia ji, ar 5 vartotojo klausimus greitai atsiliepiama ir pan.
Jonas Oškinis