Tropikai be monstrų
Mūsų pastovūs skaitytojai, tikriausiai, dar atsimena DIOsoft studiją – būtent ji 2004 metų vasario 22-ąją pristatė veikiantį „tropinės šaudyklės“ „XXI amžiaus piratai“ prototipą.
Per po anonso praėjusį pusmetį daug kas pasikeitė. Buvo pakeistas svetainės dizainas, o grafinis Monstrator varikliukas išmoko su grafika elgtis ne blogiau, nei madingasis vokiškas CryEngine, ypač atvaizduodamas vandenį ir paplūdimius.
Šį kartą monstrų nelaukite – kūrėjai iškart paskelbė nemėgstantys jau atsibodusių genetinių šlykštukų ir atsisakė mokslinių-fantastinių elementų. Į šiukšlių kibirą nukeliavo ir užtamsinti superslaptų laboratorijų koridoriai, nors teisingumo dėlei pastebėsime, kad varikliukas palaiko ne tik atviras, bet ir uždaras erdves. Vietoj keisčiausių eksperimentų aukų mūsų laukia viliojančios okeano bangos, nuostabūs povandeniniai peizažai su rykliais ir koviniais (!!) delfinais, karšta pietų saulė ir dar karštesnės merginos, 30 šaunamųjų ginklų rūšių, „besiūlis“ žaidimo pasaulis, interaktyvi aplinka ir geras AI.
Žaidimo siužetas vyksta mūsų dienomis vienoje iš Indijos okeano tropinių salų. Bus galima – ir reikės ginti – didžiulius laivus, leistis į vandenyno gelmes, ieškant paskendusių laivų, taip pat susišaudyti su priešais sausumoje. Autoriai ruošia ištisą visų rūšių transporto priemonių parką – ratines, skraidančias ir plaukiančias (įskaitant povandenines!). Ginklų arsenalas – toli gražu ne pats moderniausias, jame bus ir nestandartinių kovos ir gynybos priemonių – netgi tokių egzotiškų, kaip povandeninis pistoletas ir automatai (nors jie egzistuoja ir realiame gyvenime).
Pagal autorių sumanymą, „XXI amžiaus piratai“ – kinofilmo siužetinės linijos suderinimas su galimybe žaisti už bet kurią iš trijų besivaržančių pusių (jau visiems įsipykusius eilinio amerikiečių spec. dalinio kareivius, piktus amžinai beribę laisvę mylinčius piratus, Honkongo kinų triadas). Niekas jums nesukliudys bet kuriuo metu pasisukti 180 laipsnių kampu, užmiršti karą ir leisti laiką savo malonumui.
Yra ir dar kai kas įdomaus. Į OpenGL orientuotas Monstrator maksimaliai panaudoja topinių videokortų (NVIDIA GeForce 6800 ir ATI Radeon X800) galimybes, rodo visiškai dinaminius šešėlius ir turi specialius aplinkos tekstūromis padengimo režimus povandeniniams peizažams, o patys modeliai ir tekstūros kuriami galvojant apie aukštą grafikos detališkumą. Taip pat „XXI amžiaus piratai“ gali didžiuotis tūrinio garso ir EAX 4.0 palaikymu, realistiška fizika (žaidimas sąžiningai apskaičiuoja kietųjų kūnų dinamiką, inerciją, pagreitėjimą, amortizaciją ir kitus kinetikos stebuklus).
Pirmieji veikiančius „XXI amžiaus piratus“ galėjo pamatyti European Games Network (EGN) parodos lankytojai; ji vyko Londone rugsėjo 1-3 dienomis. Ten pat buvo pristatytas ir dar vienas DIOsoft produktas – on-line RPG Dual Reality, apie kurį mes nedelsdami papasakosime artimiausioje ateityje.