Oddworld Inhabitants keičia profilį
Studija Oddworld Inhabitants, žinoma PK arkadomis Abe’s Oddysee ir Abe’s Exoddus, nustojo egzistavusi. Priežastis – Lorno Lengino, studijos įkūrėjo noras pereiti nuo žaidimų kūrimo ir patraukti į Holivudą. Jo nauja firma, kuri įsikūrė Kalifornijos mieste Berklyje, užsiims kompiuterinių animacinių filmų ir televizijos serialų kūrimu.
Tokiam žingsniui Lemingą paskatino šiuolaikinės žaidimų industrijos finansiniai reikalai. “Jeigu jūs paklaustumėte bet kurio leidėjo ir šis jums atsakytų, kad neturi tokių problemų, kokias patiriame mes, žinokite – jis meluoja. Mes uždarėme studiją dėl dabartinių rinkos realijų. Žaidimų modelyje egzistuoja vienas vienintelis finansinis modelis, būtent: leidėjas pilnai apmoka žaidimą. Jis rūpinasi leidyba, marketingu, distribucija, reklama, beveik visais aspektais, kaip tai buvo Holivude iki United Artists atsiradimo”, – teigia Leningas.
“Tačiau, augant kino industrijai, verslo modelis tapo labai sudėtingas. Pavyzdžiui, šiandien kino kompanijos pilnai nefinansuoja filmų. Jie apmoka tik nustatytą procentą, o 66 % sau pasiima tretieji filmai. Žaidimų industrijoje nėra nieko panašaus. Kūrėjams nelengva rasti investuotojus, pinigai juk išduodami tam tikriems žanrams, viskam keliamos sudėtingos sąlygos. Ne labai malonus klimatas.”
Šiandien tik nedidelė dalis kūrėjų turi teisę į savo intelektualinę nuosavybę. Daugeliu atvejų mažos kompanijos priverstos nusileisti leidėjams, mainais už finansinę paramą. Nepriklausomos studijos vis dažniau bus priklausomos nuo stambių firmų, o originalūs projektai išnyks licencijuotų žaidimų sraute.
Nors Oddworld Inhabitants pavyko išsaugoti teises į savo seriją, paskutinis lašas, perpildęs kantrybės taurę – bendradarbiavimas su Electronics Arts prie Oddworld: Stranger’ s Wrath projekto. Leidėjas neužsiėmė žaidimo marketingu, todėl, kad “…EA nesugebėjo padaryti veikiantį PS2 – portą mūsų Xbox – originalo ir paprasčiausiai atsisakė išjudinti projektą, jis neaprėpė visų jį dominančių platformų. Mes buvo nuliūdinti tuo, kad žaidimas, Metacritic.com vartotojų buvo įvertintas 9.6 iš 10 balų, žaidimas buvo mėgstamas dėl jo siužeto ir gerai sukurtų veikėjų, bet visa tai sukėlė nulinį leidėjų susidomėjimą, nežiūrint į jų novatorišką požiūrį”, – kalba Leningas.