Kinijos interneto žaidimų rinkoje siautėja piratai
Programinės įrangos piratai siautėja sparčiai augančioje Kinijos interneto žaidimų rinkoje, nemokamai siūlydami tokius pačius žaidimus ir apsunkindami planuojamą bendrovių, kurios ilgą laiką laikytos nepažeidžiamomis piratų atžvilgiu, listingavimą biržoje “Nasdaq”.
Pakanka apsilankyti Pekino interneto kavinėse, kad pamatytumėte daugybę prie kompiuterių palinkusių žaidimų mėgėjų, kurie stiklinėmis akimis kovoja su įsivaizduojamais priešais ir dažniausiai už šią pramogą nemoka.
“Tiesiogine prasme yra šimtai, o galbūt netgi tūkstančiai privačių tarnybinių stočių, kurių dėka savo mėgstamiausius žaidimus galiu žaisti nemokamai, – sakė 28 metų tarnautojas Vangas Rui, kuris interneto žaidimus žaidžia nuo jų pasirodymo Kinijoje prieš penkerius metus. – Taip pat žaidžia ir visi mano interneto draugai. Manome, kad mokėti – nemadinga”.
V. Rui kalbėjo naršydamas interneto svetainėje “www.17ez.com”, kuri pateikia informaciją apie daugybę neteisėtų tarnybinių stočių, siūlančių populiarųjį žaidimą “Mu”.
Tokia padėtis yra nenaudinga Šanchajuje įsikūrusiai interneto žaidimų milžinei “The9 Online”, kuri Kinijoje platina Pietų Korėjoje sukurtą “Mu” ir siekia šiemet pradėti listinguoti savo akcijas užsienio biržose.
Analitikų teigimu, piratavimas sektoriuje yra labai išplitęs, nors ir sunku tiksliai pasakyti, kiek plagiatorių tinklalapių mažina rinkos, kurios vertė šiemet turėtų viršyti 400 mln. JAV dolerių, apyvartą.
Dar viena problema yra susijusi su siūloma parsisiųsti programine įranga, kuri leidžia apgaulės būdu žaisti originalius žaidimus. “Tai – labai didelė problema, nors ir ne tokia rimta kaip programinės įrangos piratavimas, – teigė Henris Jangas, vadovaujantis interneto konsultacijų įmonei “Shanghai iResearch”. – Kai kurios piratinės žaidimų tarnybinės stotys yra iš tikrųjų didelės, mat vienu metu aptarnauja dešimtis tūkstančių žaidėjų”. Oficialios svetainės gali vienu metu aptarnauti iki 0,5 mln. žaidėjų.
Daugybė Kinijos piratų domisi ir kitais žaidimais, tarp jų “Miro legenda”, kurį platina didžiausia Kinijos operatorė “Shanda Interactive Entertainment Ltd”. Populiariausias įmonės žaidimas, kuris vienu metu pritraukia iki 0,5 mln. žaidėjų, padėjo “Shanda Interactive Entertainment” praėjusiais metais uždirbti 33 mln. JAV dolerių.
Įmonė, kuri šią savaitę pradėjo listinguoti savo akcijas biržoje “Nasdaq”, pritraukė 152,4 mln. vietoje anksčiau planuotų 259,8 mln. JAV dolerių. “Shanda Interactive Entertainment” akcijomis bus pradėta prekiauti ketvirtadienį.
Užsieniečiai investavo šimtus milijonų dolerių į naujas Kinijos interneto žaidimų įmones, tikėdamiesi, kad šioms pavyks išvengti piratavimo, kuris labai pakenkė “Microsoft Corp”, “Sony Corp” ir kitoms Vakarų bendrovėms.
Daugelį žaidimų kuria Pietų Korėjoje listinguojamos bendrovės, tokios kaip “Actoz Soft” ir “NHN Corp”.
Šanchajuje įsikūrusios konsultacijų bendrovės “Pacific Epoch” analitikas Polas Veidas sakė, kad piratai pasiglemžia 3-4 proc. interneto žaidimų rinkos apyvartos. “(Interneto žaidimų) įmonių vietoje kovočiau, tačiau atrodo, kad jos tai laiko neatskiriama verslo Kinijoje dalimi, – teigė analitikas. – Tai labai sunku išgyvendinti”.
Teisėtos žaidimų svetainės reikalauja, kad vartotojai užsiregistruotų ir mokėtų už kiekvieną žaidimo valandą. Tačiau žaidimų mėgėjai registruojasi privačiose tarnybinėse stotyse, siūlančiose piratines žaidimų kopijas, ir žaidžia nemokamai. Kai kurios tokios piratinės stotys uždirba iš reklamos. Kitas administruoja pelnu nesuinteresuoti asmenys, kurie tenori padėti kolegoms žaidimų mėgėjams.