Socialiniai moters vaidmenys ir mada
| | |

Socialiniai moters vaidmenys ir mada

Požiūris į moteris ir jų socialiniai vaidmenys pirmuosius penkis XXa. dešimtmečius dramatiškai keitėsi, – moterys gavo teisę balsuoti, pradėjo dirbti, o po II-ojo pasaulinio karo vėl grįžo į namus. Šiame pasakojime moterų mados pokyčiai nuo 1930 iki 1950 m. susiejami su pačios visuomenės ir požiūrio į moteris pokyčiais. 1929-ųjų prekybos krizė lėmė laiko, pavadinto Didžiąja depresija, pradžią, – ji tęsėsi visą ketvirtąjį dešimtmetį. Bedarbystės lygis kartais siekė 25 procentus. Darbo buvo labai mažai, ir įdarbinant dažniausiai pirmenybė buvo teikiama vyrams. Daug moterų, ypač valstybės tarnautojų, būdavo atleidžiamos, jei ištekėdavo; tokiu būdu labai sumažėjo dirbančių moterų procentas. Prezidentas Ruzveltas pristatė Naująjį kursą, – įstatymus, kurie skatintų užimtumą, įvairias pagalbos programas, tokias kaip Darbo projektų administravimą, Socialinio saugumo aktą. Vokietijoje Adolfas Hitleris 1933 m. buvo paskirtas kancleriu, Japonija mėgino išplėsti savo valstybę, ir 1939 m. prasidėjo II pasaulinis karas. Dešimtmečio pabaigoje atsiradęs spalvotas kinas toliau darė įtaką žmonėms, kurie troško pabėgti nuo kasdienybės skurdo ir mėgdžiojo mėgstamas filmų žvaigždes. 1934 m. pasirodė filmas “Tai atsitiko vieną naktį”, ir Klarko Geiblo, nusimetančio švarką bei nedėvinčio apatinių marškinių, vaizdas lėmė vyriškų apatinių marškinių pardavimo sumažėjimą. Taip pat pasirodė tokie šedevrai, kaip “Vėjo nublokšti” ir “Ozo šalies burtininkas”.

Tikras vyras ne tik nurengia, bet ir aprengia moterį
| | |

Tikras vyras ne tik nurengia, bet ir aprengia moterį

„Kai ką mes slepiame tam, kad paryškintume“, – sakė Montenis. Moteriškų apatinių drabužių mados egzistuoja nuo civilizacijos atsiradimo pradžios. Jas lėmė daugybė veiksnių: dėl visuomeninių pokyčių (moterų savigarbos jausmo kitimas, hipių ir feminizmo judėjimai, apatinio trikotažo parodų atsiradimas, bendrų viso mados bruožų ir kitimas ir kt.), naujų medžiagų, naujų technologijų atsiradimo, gamintojų konkurencijos. Antrajame tūkstantmetyje egiptietės vilkėjo lengvas palaidines, kurios, užuot pridengę, palikdavo neuždengtas moters krūtis. Korsetas – itin moteriškas apatinis drabužis, kuriuo iki šiol be galo žavimasi. Pirmieji korsetai atsirado dar antikos laikais. Tai buvo odiniai raiščiai, skirti prilaikyti ir liekninti biustui. Dėvimi jie buvo dviem būdais – aptempiant ant krūtinės ar po ja. Moteriškas keliaraištis šiuo metu dėvimas tik kaip erotinis aksesuaras. Kai kuriose šalyse dar išlikęs paprotys dovanoti keliaraištį nuotakai, numauti keliaraištį nuotakai nuo kelio po stalu arba mesti jį pabroliams – kuris sugaus, tas pirmasis ves.

Paslaptis po palaidine
| | | |

Paslaptis po palaidine

Sunku pasakyti tikslią šios intymios aprangos dalies išradimo datą. Per žmonijos istoriją liemenukas buvo išrandamas kelis kartus. Kretoje, maždaug 2100 metais prieš Kristų moterys nešiojo iki juosmens atvirą stuomenį, kuris apnuogindavo vieną krūtį, kaip taisyklė kairiąją. Jau tada buvo pastebėta, kad 80 procentų moterų kairioji krūtis didesnė už dešiniąją. Moterys taip pat vilkėjo apodesme – nedidelę juostelę, kurią rišdavo apie torsą, ir kuri prilaikydavo krūtį judant. Vienas iš seniausių meilės laiškų, kurį dar VI amžiuje prieš mūsų erą rašė egiptietis skamba maždaug taip: “Norėčiau tapti tavo krūtį juosiančia juosta”. 1370 metų Strasbūro nutarimas reikalauja, kad “visos moterys prilaikytų krūtis arba marškiniais, arba raišiojama suknele”. Karolio VII valdymo metu ant krūties vilkdavo trikampę atraižą ir lengvą nosinę – gorgerette. Napoleono laikais korsetininkas Lerua išrado korsetą su kauliukais. Liemenėlė buvo išrastas kelis kartus. 1887 metais Anglijoje patentuotas įrengimas krūties formai palaikyti. Pagal išvaizdą ir lytint panašus į du arbatos sietelius. Liemenėlė pagal šiuolaikinę sampratą pasirodė 1889 metais kai Ermine Kaddol savo korsetų dirbtuvėjė parodė gaminį, kuris buvo pavadintas “le Bien-Etre”. Išvertus tai reiškia “sėkmė”. Liemenėlės kaušelius laikė dvi satininės juostos, o nugaroje ši konstrukcija tvirtinosi prie korseto. Nedidelė kolekcija buvo pasiūta iš šilko, tiulio ir nėrinių.

Maudymosi kostiumėlis – bikinis
| | | |

Maudymosi kostiumėlis – bikinis

1946 metų liepos 5 diena dizaineris Louis Reard pristatė naują moterų maudymosi kostiumą – bikinį. Atrodo, kad tik išprotėjęs scenaristas ar pamišęs Green Peace aktyvistas galėjo susieti maudymosi kostiumų madą su branduoline grėsme. Tačiau tuom ir nuostabus XX amžius, kad jis išmoke iš traukti naudą iš pačių neperspektyviausių situacijų. 1946 metų liepos 5 dieną Christian Dior mados namai Louis Reard asmenyje pristatė naują maydymosi kostiumėlio modelį. Sakyti, kad jis toks buvo – reiškia nepasakyti nieko. Kolekcija ilgam šokiravo visuomeninę nuomonę: naujovė buvo laikoma mažiausiai nepadoria. Jis buvo pavadintas vienos salos vardu iš Maršalo archipelago Ramiajame vandenyne – „bikinis“. Reikalas tame, kad 1945 metų vasarą Jungtinės valstijos pradėjo eilę branduolinių bandymų. 1946 metais vieno atolo lagūnoje bomba sunaikino ištisą nurašytų laivų flotiliją, kie vėliau po vandeniu suprogdintas galingas užtaisas. Kai Reard galvojo, kaip pavadinti naują kostiumėlio modelį, jam papuolė laikraštis, kur pirmajame puslapyje buvo sensacingas pranešimas apie JAV branduolinius bandymus Bikini atole. Modeliuotojas nutarė sužaisti kontrastu dėl visuomeninio protesto sunaikinant rojaus salą. Jis pristatė gana atvirus kostiumėlius „sėkmingų JAV eksperimentų“ šviesoje.

Lengvas ir grakštus
| | |

Lengvas ir grakštus

Kas gali moteriai būti maloniau už lengvus ir trapius, lygvoratinklis, apatinius rūbus! Rugpjūčio mėnuo yra pats tinkamiausiaslaikotarpis šiems mieliems pirkiniams, kurie jus džiugins visą sekantį sezoną- iki kitų nuolaidų. La Perla, kaip žinia, gamina nuostabiai prašmatnius, gražius ir patogiusapatinius rūbus. Svarbiausia yra apsispręsti, kaip jūs iš tiesų noriteatrodyti: kukliai, drąsiai, seksualiai ar rafinuotai. Lengvų nėrinių gerbėjosįvertins gelsvai rausvos spalvos, papuoštus nedideliu gėliųkompozicijomis, vos juntamo svorio komplektus. Įdegusiam kūnui pritrenkiančiaidera keletas pusiau permatomų, vos dengiančių kūną, otuo pačiu ir pabrėždamas jį, audinio skiautelių. Yra apatinių rūbųkomplektai, kurie savo spalvine gama ir fasonu neabejotinai primena maudymosikostiumėlius. Pavyzdžiui, “tigrinis” bikini – be jokių juosteliųar užrišimų. Arba kitas derinys – tai mažučiai šortai ir push up liemenėlė- pagaminti iš elastinės spalvingos medžiagos visiškai gali atstotimaudymosi kostiumėlį. La Perla Marvel savo kolekcijoje siūlo ryškius, drąsius,seksualius apatinius rūbus, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo pagaminti išvienintelė rūšies aplikacijų – lapelių. Jie išdėlioti vienas ant kito irsudarovientisą filigraninį piešinį. Peršviečiamas kūno “body” pačiose pikantiškiausiosevietose papuoštas siuvinėtomis ryškiomis rožėmis – modelis labaiprovokuojantis.

Geriau pamiršti namuose kelnaites nei sveiką protą
| | | |

Geriau pamiršti namuose kelnaites nei sveiką protą

Buvo laikai, kai save gerbianti moteris neišeidavo į gatvę be pirštinių, skrybėlaitės ir kojinių. Paskui atėjo laikai, kai geram tonui pakako jau tik skrybėlaitės ir kojinių. Dar vėliau – tik kojinių. O dabar kai kurios damos išdrįsta iš namų išeiti ir nemūvėdamos apatinių kelnaičių. Ir taip eina ne vien į gatvę, bet netgi į pačius Bakingemo rūmus, į etiketo ir protokolo citadelę! Būtent taip pasielgė 2002-aisiais dizainerė Vivienne Westwood, atvykusi atsiimti jai karalienės teikiamo ordino už nuopelnus Jungtinės Karalystės dizainui ir kultūrai. Ji visų susirinkusių fotokorespondentų akivaizdoje padaužiškai pasikėlė sijono palankas ir pademonstravo, jog po pėdkelnėmis nemūvi kelnaičių. Na, V.Westwood galima suprasti – ji visuomet buvo maištininkė, pankė ir iš karalienės besityčiojusių „Sex Pistols“ draugė, protestuojanti prieš „establišmentą“, iš kurio nūnai (o likimo ironija!) priima ordinus. Tačiau kai į prieš dvejus metus Bakingemo rūmuose karalienės surengtus priešpiečius nusipelniusioms karalystės moterims damos susirinko nemūvėdamos kojinių, daugelis suprato – geras tonas ir etiketo išmanymas nebėra savaime suprantami dalykai. Ne tik „valkatos“ įvaizdį demonstravusi V.Westwood ar tokios bohemiškos merginos kaip „Whitbread“ premijos laureatė rašytoja Zadie Smith ir manekenė Kate Moss nemūvėjo kojinių, bet nuogas, įdegusias blauzdas demonstravo ir daugybė solidžių verslininkių.

|

Vasaros pabaigos aksesuarų tendencijos

Pirmieji žmonių papuošalai turėjo maginių reikšmių: amuletai saugodavę nuo blogos akies, piktų dvasių, talismanai – pritraukdavę sėkmę einant į žvejybą, medžioklę ar karo žygį. Papuošalas žymėdavo ir bendruomenės nario statusą: vienaip puošdavosi žyniai ar vadai, kitaip – kariai, trečiaip – jaunos ar vyresnės moterys. Šiandien papuošalus galima rinktis pačius įvairiausius – nuo originalaus autorinio darbo iki pigaus kiniško blizgučio. Parduotuvės „Moscoso“ Vilniuje direktorius Žilvinas Kalinauskas sako, kad juvelyriniai dirbiniai nuo bižuterijos skiriasi visų pirma tuo, kad nėra tiražuojami – tai ne masinė produkcija, o kruopštus juvelyro darbas. Jie gali būti pagaminti nebūtinai iš tauriųjų metalų – juvelyrinių dirbinių esama ir iš plieno. O bižuterija būna ir iš paprastų, ir iš tauriųjų metalų, tačiau ji tiražuojama ir labai susijusi su mados tendencijomis. Parduotuvių „Ibero“ komercijos direktorė Nijolė Bajoriūnienė pasakoja, kad anksčiau Lietuvą madinga bižuterija pasiekdavo vėluodama apie metus, tačiau dabar ją Europoje populiarios tendencijos pasiekia iškart. Anot pašnekovės, lietuvės mėgsta net ir bižuterija puoštis taip, kad papuošalas įsilietų į aprangos ir makiažo visumą ir būtų pastebimas ne pats aksesuaras, bet graži bendra visuma. Tiesa, vis dažniau galima išvysti ir besipuošiančiųjų ryškiais, masyviais, dėmesį patraukiančiais aksesuarais.

Patarimai kaip išsirinkti laikrodį
|

Patarimai kaip išsirinkti laikrodį

Nuo seno geras laikrodis – tai vertinga dovana. Renkant laikrodį dovanai ir turint konkrečią pinigų sumą taip pat svarbu nuspėti to žmogaus, kuriam skiriama dovana, stilių. Pavyzdžiui, daugeliu atveju, kaip pataria patys laikrodžių gamintojai ir įvairūs konsultantai, vidutinio amžiaus žmonėms, dėvintiems kostiumą ir kaklaraištį, labiausiai tiks klasikiniai laikrodžiai (iš kolekcijos CITIZEN CLASSIC ), (parduotuvė “LAIKRODŽIAI” , čia ir toliau, siūlo laikrodžius iš savo asortimento). Jauni sportinio stiliaus žmonės mėgsta laikrodžius tvirtais, vandeniui atspariais korpusais ir stambiomis apyrankėmis (kolekcija CERTINA CASCADEUR DS). Veikliai, atsakingą darbą dirbančiai moteriai tiks klasikinio stiliaus, solidaus dizaino odiniu dirželiu laikrodis (kolekcija ORIENT LADY GOLD PLATED), na o prie išeiginių rūbų puikiai derės nedideli laikrodukai apyrankės kolekcija (ROMANSON LADIES WATCH). Studentai mėgsta iššaukiančio dizaino ir daug galimybių turinčius įvairius “CASIO” laikrodžius, o vaikams galima nupirkti nebrangius, ciferblatą su arabiškais skaitmenimis turinčius “Q&Q”. Vyresni ar konservatyvesnių pažiūrų žmonės geriausiais laiko mechaninius arba automechaninius laikrodžius (kolekcija SEIKO 5). Na, o jei turite pakankamai pinigų ir norite išrinkti dovana solidžiam žmogui, galite užsisakyti prestižinių, šveicariškų laikrodžių (iš RADO, LONGINES kolekcijų).

Įdegio mados ir dirbtinė saulė
|

Įdegio mados ir dirbtinė saulė

Soliariumais dažniausiai naudojasi vidurinės klasės ir neturtingesni žmonės, t. y. tie, kurie negali sau leisti tikros prabangos ir tikro natūralaus grožio. Dirbtinis įdegis maskuoja papilkėjusią nuo užteršto oro, streso ir miego trūkumo odą, įkritusius paakius. Kai nėra laiko ir pinigų bent porą kartų per metus pasiilsėti kokioje nors rojaus saloje ar leisti sau nuolat naudoti kokybiškiausias odos priežiūros priemones ir rinktis ekologišką maistą – pigiau ir greičiau paslėpti išsiplėtusius kapiliarus ir raukšleles pasitelkus dirbtinę saulę. Dar 1996-aisiais Amerikos dermatologų asociacija išleido peticiją, esą naudoti soliariumus grožiui puoselėti yra žalinga, tačiau pasaulyje ir toliau plinta dirbtinio įdegio mada. Kartu ir visi dirbtinio grožio padariniai. Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos gydytoja chirurgė, onkologė Jolita Gibavičienė primena, kad kol įdegis buvo ne mados, o tiesiog žemės ūkio darbininkų išvaizdos ypatybė – melanoma (odos vėžys) buvo vadinta tik žemesniųjų visuomenės sluoksnių liga, ir tik retas aristokratas ja susirgdavo. Šiandien tai – vienas dažniausių onkologinių susirgimų (dažniau pasitaiko tarp vidurinio visuomenės sluoksnio atstovų). Kodėl daugelis malonių užsiėmimų yra pavojingi arba rizikingi? Saldumynai, seksas, alkoholis, cigaretės, dabar jau ir soliariumai.

Armani manija
|

Armani manija

Mados pasaulyje nuolat gimsta naujų žvaigždžių. Deja, dauguma jų — tik sezoninės: jos greitai išsisemia ir užgęsta. Drabužiai turi būti nuosaikūs ir šiuolaikiški — tokie kaip Giorgio Armani. Tai ir yra sėmės mados pasaulyje paslaptis. Ką mes žinome apie G.Armani? Kad jis — vienas garsiausių drabužių dizainerių, aprengęs pusę Holivudo, išpopuliarinęs kostiumą bei smėlio spalvą. G.Armani — įvairiaspalvė asmenybė, kuri savo odisėją pradėjo nuo didelio apvalaus nulio. Šiandien mados genijus Giorgio Armani valdo milijardais pelną skaičiuojančią savo vardo mados ir stiliaus imperiją, kurios prabanga pasimėgauti jau galima čia ir dabar. G.Armani gimė 1934 metais liepos 11 dieną Piacenzoje (Italija). Jo motina siuvėja nuo mažens diegė vaikams gero skonio subtilybes. Sulaukęs 18 metų Giorgio išėjo tarnauti į kariuomenę ir tapo lauko daktaru. Vėliau studijavo mediciną. Deja, studijas teko nutraukti, mat Giorgio negalėjo priprasti prie kraujo vaizdo. Jis laikinai įsidarbino „La Rinascente“ prekybos centre. 2Turėdamas ypatingą nuovoką, ko parduotuvėse ieško vyrai ir moterys, 27-metis G.Armani šešeriems metams užstrigo dizainerio Nino Cerruti dirbtuvėse, kur kūrė vyriškų drabužių liniją. Čia jis išmoko visko, ko reikia savo verslui pradėti. 1975 metais jau 40-metis G.Armani jautėsi įgijęs pakankamai patirties. Su draugu Sergio Galeotti pardavę jųdviejų „Volkswagen“ automobilį (bene vienintelį savo turtą) jie įkūrė „Giorgio Armani S.p.A.“. „Mes nesupratome, ko ėmėmės. Tik žinojome, kad trokštame tai daryti“, — taip jie anuomet kalbėjo vietos spaudai. Vėliau G.Armani pasakojo: „Mačiau, jog tam, kad įtvirtinčiau savo ženklą, privalau sukurti ką nors nauja. Taigi nutariau eiti prieš srovę“.