Nebespėji susitvarkyti su darbais? 7 patarimai, kaip organizuoti darbą (3 dalis)
Prieš pradėdama skaityti šią dalį, paskaityk ir pirmą bei antrąja. Jose rasi dar daugiau naudingos informacijos. Rūšiuok savo dienotvarkės įrašus. Ar tavo darbotvarkė atrodo kaip nesibaigiantis susitikimų, priminimų ir darbų darbelių sąrašas? Ar iš to sąrašo atlieki nors ketvirtį darbų? Dienotvarkė yra skirta tau priminti, ką turi atlikti ir tik darbai su aiškiu atlikimo terminu toje dienotvarkėjė turėtų būti. Visi kiti priminimai ar tiesiog geros idėjos turėtų atsirasti užrašų knygelėje ar bent jau kitoje dienotvarkės pastraipoje.
Atsikratyk netvarkos. Kai kuriose profesijose ant stalo sukrautos krūvos popierių ir ant sienų prisegioti lapukai yra neatsiejama darbo dalis, tačiau dauguma atveju tokia netvarka tik gadina tavo įvaizdį. Išsivalydama savo stalą tu išsivalai ir savo mintis. Tokią generalinę tvarką atlik kartą per savaitę. Pamatysi, kad dalis iš ant stalo esančių popierių jau nebereikalingi. Dirbk tuomet, kai esi geriausios formos. Galbūt darbingiausia jautiesi iš ryto, na o į pavakarį norisi tiesiog papletkinti…
Kiekvienas iš mūsų yra skirtingas, tad atrast tą laiką, kai esi darbingiausia ir jau tuomet atlik tiek darbų, kiek tik gali. Tik žiūrėk, kad tas darbingiausias laikas neateitų tada, kai jau visi skirstosi namo, nes tikėtina, kad po 9 valandų darbe tikrai pridarysi klaidų. O ir šiaip – už viršvalandžius tau gi nemoka. Pasiruošk susitikimams. Kad ir kaip nenorėtum ar neturėtum laiko, susitikimuose sudalyvauti tenka kiekvienam. Didžioji dauguma susitikimų išsitęsia pernelyg ilgai, tad stenkis juos patrumpinti.
Prieš susirinkimą pasidomėk temomis, kuriomis bus jame diskutuojama/tariamasi, kokie žmonės dalyvaus ir jam pasiruošk. Jei susirinkimą organizuoji tu, būtinai susirinkimo darbotvarkę ir dalyvių sąrašą išsiųsk visiems nariams. Jei tu ruoši kokį nors pristatymą, paruošk jį išsamų, bet trumpą. Juk nei tu, nei kiti, nenori savo brangaus laiko skirti bereikalingoms diskusijoms ir problemų aptarimui, kuriso visiškai neliečia įmonių veiklos. Didžiausia daroma kai kurių darbuotojų klaida yra ta, kad susirinkimas yra puikus būdas prablaškyti mintis ir pabėgti nuo darbų. Tad nedaryk tokių klaidų, nes dėl to susirinkimai ir užsitęsia ilgiau, nei numatyta.