Degalų taupymo patarimai
|

Degalų taupymo patarimai

Degalų taupymo patarimai Nesvarbu, ar vairuojate mažą, ar didelę mašiną, Jūs vistiek galite išspausti šiek tiek daugiau iš kiekvieno litro degalų. Turint galvoje šiandienines degalų kainas, kiekvienas papildomas kilometras per ilgą laiko tarpą Jums gali sutaupyti nemažą pinigų sumą. Dauguma šių patarimų tik nežymiai pagerins automobilio ekonomiškumą, tačiau naudokitės keliais patarimais iš karto ir su tuo pačiu degalų kiekiu nuvažiuosite kur kas daugiau. Vienas geriausių būdų taupyti degalus – sumažinti greitį. Kuo didesnis greitis, tuo adekvačiai didesnės ir kuro sąnaudos. Jei mėgstate spausti pedalą “iki dugno”, pamėginkite keletą dienų pasivažinėti KET nustatytu greičiu. Kelionė užtruks vos keliomis minutėmis ilgiau, tačiau sutaupysite tikrai nemažai degalų. Dauguma vairuotojų nėkreipia dėmesio į ne iki galo pripūstas padangas. Per mėnesį padangų slėgis nukrinta ~0.07 atmosferos, taip pat slėgis krinta dėl temperatūros pokyčių (~0.07 atm temperatūrai nukritus 10 laipsnių C). Mažai pripūstų padangų sukibimo paviršius didesnis, todėl didesnė trintis, ir tuo pačiu reikia daugiau degalų automobiliui išjudinti. Nusipirkite nebrangų padangų slėgio matuoklį bei stenkitės slėgį pamatuoti bent kartą per mėnesį. Slėgį tikrinkite prieš pradedant važiuoti, nes padangose esantis oras nuo važiavimo įkaista ir išsiplečia, todėl gali suklaidinti matuoklį. Kiek oro pūsti į padangas yra parašyta automobilio vartotojo instrukcijoje arba ant vairuotojo durelių rėmo esančioje lentelėje.

20 patarimų „žalioms“ vairuotojoms
|

20 patarimų „žalioms“ vairuotojoms

Pasibaigus vairavimo kursams 5–6 kartus pavažinėk su profesionalu, į sodą ar į darbą porą kartų nuvažiuok kartu su vyru, draugu ar pažįstamu – gerai vairuojančiais žmonėmis, o tada sėskis prie vairo pati. Kad pradėtum važinėti – reikia tiesiog imti ir sėsti prie vairo bei važiuoti. Apdrausk automobilį ir greičiausiai taip nebebijosi sudaužyti svetimą mersedesą. Tikėtina, kad jo ir nesudaužysi, nes moterys vairuoja ypač atsargiai. O jei ir sudaužytum, patirtus nuostolius padengs draudimo kompanija. Svarbiausia – įvykus avarijai išsikviesti draudimo specialistą. Būtina žinoti taisykles ir kelio ženklų reikšmes, sekti ženklus ir laikytis taisyklių – bet… mersedesas visada teisus. Nors, žinoma, kelio ženklų išmanymas padės tau nepažįstamoje vietoje nepatekti į vienpusį eismą, taip pat nepatirti kitų nemalonumų. Beje, kelių asai – visai ne žvėrys, jie atlaidūs vairuojančioms moterims. Nusišypsok jiems. Nesuk galvos, iš kokių detalių sudaryta mašina – nebent pačiai įdomu. Kaip kompiuteriu galima kuo puikiausiai dirbti, nežinant, kas yra kietasis diskas ir sisteminis blokas, taip ir mašiną galima vairuoti nežinant, kas yra viena ar kita detalė. Tik nepamišk kartkartėmis mašinos nuvairuoti į servisą, kad ją apžiūrėtų specialistai.

10 patarimų jeigu pirmą kartą sėdite už vairo
|

10 patarimų jeigu pirmą kartą sėdite už vairo

1 situacija: jūs sėdite mašinoje ir bandydamas pajudėti iš vietos pastebite, kad nėra vairo, pedalų, valdymo skydelio, priekinės pussferės apžvalga apsunkinta pašaliniais daiktais. Patarimas: tikriausiai jūs atsidėdote ant galinės sėdynės, persėskite į pirmoje eilėje esančius krėslus. 2 situacija: jūs važiuojate keliu, o visos kitos mašinos važiuoja priešinga kryptimi ir jums signalizuoja. Patarimas: vardan solidarumo pasignalizuokite ir jūs, taip pat įjunkite ilgąsias šviesas. Jei šios priemonės nepadeda, sustokite ir įsitikinkite, kad esante ne Anglijoje. Jei vistik jūs ne Anglijoje, pasukite vairą kiek dešiniau ir važuokite tokiau. Jei pėsčiųjų skaičius važiuojamoje dalyje smarkiai padidėjo, įsitikinkite, ar nevažiuojate šaligatviu. Tokiu atveju sukinėdami vairą įvairiomis kryptimis išsirinkite optimalią važiavimo trajektoriją. 3 situacija: jus nuolat lenkia kiti automobiliai. Patarimas: atidarykite dureles ir išlipkite, kad įsitikintumėte, jog nestovite ar nėra daiktų, kliudančių jūsų transporto priemonės judėjimui į priekį. Jei paaiškės, kad jūsų mašina vietoje nestovėjo, pasivysite ją pakeleivingu transportu.

Naudingi patarimai norint sutaupyti remontuojant automobilį
|

Naudingi patarimai norint sutaupyti remontuojant automobilį

Jau seniai žinoma, kad taupyti galima nieko neatsisakant, tiesiog reikia mokėti už tuos pačius dalykus mokėti mažiau. Sukaupę ilgametę patirtį automobilių dalių ir remonto versle turintys ekspertai pateikia 7 rekomendacijas, kaip sutaupyti prižiūrint ir remontuojant savo automobilį: Planuok automobilio remontą iš anksto. Už skubų remontą ir greitą automobilių dalių pristatymą mokėsi daugiau. Apie nuolaidas nebus nei kalbos! Pirk automobilių dalis kitur nei remontuoji automobilį. Perkant automobilių dalis servise dažnai taikomas didesnis antkainis, nei perkant toje pačioje serviso dalių parduotuvėje. Jei servisas parduotuvės neturi tai detalės kaina bus dar didesnė. Remontuojant automobilį įsitikink, kad tas remontas tikrai yra reikalingas. Prieš keičiant dalis patikrink automobilį patikimoje vietoje, geriausiai dalyvauk pats patikroje. Jei yra galimybė patikrink automobilį keliose vietose. Dažnai servise surašys remontus, kurių nereikia ir kurių nedarys – tik pinigus paims ir už automobilio dalis ir už darbą. Dalyvauk remontuojant tavo automobilį.Matysi, kas ir kaip iš tikrųjų buvo daryta. Jei neišeina dalyvauti, paprašyk, kad senas automobilio dalis sudėtų į bagažinę, matysi, kokios dalys buvo keistos. Dažnai servisai prirašo darbų, kurių nepadaro, o dalis už kurias sumokėsite Jūs parduoda dar sykį arba susideda sau ir taip vyksta net specializuotose servisuose.

Naudingi patarimai. Koks automobilio greitis saugiausias?
|

Naudingi patarimai. Koks automobilio greitis saugiausias?

Greitis – tai malonumas. Taip pasakys, mažiausiai, kas antras jaunas žmogus. Greitis svaigina ir vyresnius. Šis nesiliaujantis lėkimas tenkina laisves instinktą. Šiuo malonumu, kaip ir kitais, turime naudotis protingai. Greitis – daugelio avarijų priežastis. Koks automobilio greitis saugiausias? Greitis pasirenkamas atsižvelgiant į eismo sąlygas ir kelių eismo taisyklių ženklus, kurie riboja greitį, bet dauguma vairuotojų to nepaiso ir viršija greitį. Iš to seka šimtai avarijų su užmuštais arba sunkiai sužalotais žmonėmis. Apie pusė labai sunkių avarijų (su mirtimis) tenka viršijantiems greitį vairuotojams. Nežabota greičio jėga. Ji bloškia vairuotoją į automobilio priekį, kai atsitrenkiama į kliūtį. Ji – sužeidimų ir mirties priežastis. Greitas važiavimas – rizikinga veikla. Ji reikalauja. įtempto dėmesio, savitvardos. Negalima atsipalaiduoti, nes tai gali sukelti didele nelaimę. Kai pavojai akivaizdūs (vingiuotas kelias, intensyvus eismas), vairuotojas turi būti ypač budrus ir neviršyti greičio. Važiuojant šimto kilometrų per valandą greičiu, automobilio jėga bus virš 40 tonų. Per vieną sekundę jis nuvažiuos apie trisdešimt metrų. Jei tokiu greičiu važiuojantis automobilis atsitrenks į kliūtį, smūgis bus toks stiprus, kaip nukritus nuo devynių aukštų namo stogo.

Naudingi patarimai automobilių savininkams
|

Naudingi patarimai automobilių savininkams

Yra daug priežasčių kodėl pereikvojamas kuras automobiliuose su VDV (vidaus degimo variklis). Tos priežastys, kurios veda prie variklio galios praradimo, sukelia kuro suvartojimo padidėjimą. Prie pagrindinių galima priskirti: oro filtro užsiteršimą, variklio perkaitimą, tuščios eigos apsisukimų padidėjimą. Tokios priežastys padidina kuro sąnaudas iki 5 litrų virš normos. Norint įvertinti variklio ekonomiškumą važinėjant didelio miesto sąlygomis, kai kuras prarandamas dideliuose kamščiuose, dažnai važinėjant pažeminta pavara, yra sunku. Priklausomai nuo sąlygų kuro sąnaudos mieste, lyginant su sąnaudomis trasoje, gali būti maždaug pusantro karto didesnis, o kai kuriais atvejais ir daugiau. Kokią įtaką tam daro padangų dydis? Jeigu, pavyzdžiui, vietoje 13 colių diskų sumontuoti 14 colių diskai tačiau su žemesnio profilio padangomis, tai protektoriaus apskritimo ilgis beveik nesikeičia, o kuro suvartojimas iš esmės turėtų likti nepasikeitęs. Gi, jeigu padidėjo ratų skersmuo, efektas toks pat kaip mažinant (proporcingai) perdavimo skaičių nuo variklio į ratus. Šiuo atveju, esant vienodiems alkūninio veleno apsisukimams, automobilis juda kiek greičiau, o kuro suvartojimas vienam kilometrui mažėja. Tačiau didinant padangų diametrą mažėja sukimo momentas, atitinkamai blogėja įsibėgėjimo dinamika, sunkiau pajudama iš vietos. Kai kurių padangų plotis (didėja pasipriešinimo plotas), taip pat protektoriaus raštas, padangos tipas, oro slėgis padangoje ir visa rato masė pastebimai daro įt

9 naudingi patarimai vairuojant žiema
|

9 naudingi patarimai vairuojant žiema

Šios gudrybės užtikrins jūsų ir jūsų keleivių saugumą visą žiemą. Pritaikykite savo mašiną žiemai. Į variklio aušinimo skystį pripilkite pakankamai antifrizo. Tai apsaugos jūsų automobilį nuo užšalimo ir korozijos. Patikrinkite akumuliatorių, kad šaltą žiemą jam pakaktų galios užsivesti. Patikrinkite stabdžius. Jei jie neveikia tinkamai, stabdant mašiną gali traukti į vieną pusę. Pasirūpinkite priemonėmis nenumatytiems atvejams. Prožektorius, apklotas, smėlis arba druska ir ledo gramdyklė yra privalomi daiktai. Patikrinkite šildytuvą ir defrosterį. Jie leis jums jaustis patogiai, o priekinį stiklą išlaikys neaprasojusį ir neapledėjusį. Pakeiskite tepalus. Žiemos orui pritaikyti tepalai leis lengviau užvesti automobilį. Naudokite tinkamą langų skystį. Neužšąlantis skystis kartu su tinkamais valytuvais visuomet išlaikys jūsų langus švarius. Išlaikykite kontrolę. Prieš darydami posūkį pasirinkite tinkamą greitį, kad vairą pasuktumėte nei per mažai, nei per daug. Venkite staigių judesių, kad sumažintumėte slydimo galimybę. Stabdžių pedalą spauskite tolygiai. Nespaudykite jų kelis kartus. Jei jūsų mašina turi ABS, tai sustabdys ją be slydimo.