| | |

Pilvo šokis – tai pasitikėjimas savimi

Pilvo šokį, kaip žinia, šoka tik moterys. Grakščiai atlikdamos gundančius judesius, jos šoka Šecherezados pasakų viliotinį, saldų ir paslaptingą… Tokios asociacijos iškyla ne vienam vyrui. Bet, turime pasakyti, jog Pilvo šokio prasmė ir istorija siekia daug gilesnius klodus. Pilvo šokis nėra vien tik fizinių judesių rinkinys, tai – savitos šokančiojo energijos ir individualaus temperamento išraiška. Kaip joks kitas – Pilvo šokis ypatingai padeda moterims pajausti savo kūną ir įgauti pasitikėjimo savimi, pamilti save tokią, kokia yra. Neatskiriami pilvo šokio elementai yra fizinis judesys, dvasinis komfortas ir terapija. Ritmiškai siūbuojami klubai užmuša visus kamavusius kompleksus. Tai – tiesiog himnas moters prigimčiai. Sakoma, kad Pilvo šokiui, jau daugiau, nei 6 tūkstančiai metų. Tiksli Pilvo šokio atsiradimo data nėra nustatyta, bet aišku viena – ši šokio rūšis yra viena iš seniausių. Jos ištakos aptinkamos daugelyje senovės kultūrų. Pilvo šokio tėvyne laikoma Šiaurės Afrika, Iranas ir Vidurio Rytai. Pilvo šokis neturi nieko bendro su erotika – tai Rytų tautų tautinis šokis, šokamas ir vyrų, ir moterų. Pirmasis vakaruose įvykęs šou, kuriame pilvo šokį atliko rytietės, debiutavo 1889 metais Paryžiuje. Tai sukėlė vakariečių moterų susidomėjimą šiuo egzotišku šokiu. Legendinė olandų kilmės šokėja ir šnipė Mata Hari (tikrasis vardas – Margaretha Geertruida Zelle) 1905 metais pradėjo savo kaip rytietiškų šokių šokėjos karjerą.

| | |

Pilvo šokio istorija

Su kiekviena diena pilvo šokis užkariauja daugelių moterų širdžių visame pasaulyje. Šio jausmingo, užburiančio šokio šaknys kyla iš gilios senovės. Pilvo šokį ( belly dance )šoko Egipte, Graikijoje, Turkijoje, o paslaptingieji Rytai tapo jo tėvynė. Dauguma pagrindinių judesių yra kilę iš ritualinio apvaisinimo šokio-senovės Rytų tautų religinio tikėjimo. Šie šokiai buvo atliekami apeigų metu garbinant Egipto Izidę, Graikų Afroditę ir kitų šalių Deives. Slinko šimtmečiai. Nuostabus šokis įgavo naujų įvairių judesių. Šiandien tai visiškai susiformavęs šiuolaikinis šokių stilius. Šiuo metu pilvo šokis populiarus ne tik Rytuose, bet ir Vakaruose. Pilvo šokis tokį pavadinimą gavo neatsitiktinai. Šokis – tai gyvenimas, o pilvas – gyvybė. Vadinasi, pilvo šokis – gyvenimo ir vaisingumo simbolis. Šiais laikais moterys mokosi šokti pilvo šokį savo malonumui bei sveikatos palaikymui. Pilvo šokio šokėjos šoka įvairiuose renginiuose. Vis dėlto šis žaismingas plastiškas šokis nepaisant laiko ir kultūros pokyčių išliko ypatingu kūno ir sielos šokiu, atliekamu skambant Rytų muzikai. Tikriausiai, sunku būtų surasti kitą tokį šokį, kuris taip apdainuotų moters grožį. Tačiau tai ne tik šokis, parodantis visą moters kūno grožį ir graciją. Tai emocijų ir jausmų išreiškimo forma. Tai nepaprastai gražus šokis, padedantis moteriai atsiskleisti ir pažinti save, pažadinti kūrybiškumą ir pasitikėjimą savimi, atsikratyti įtampos ir kompleksų.

| |

Tarptautinis rytietiškų šokių festivalis “Rytų žvaigždė 2006” Visagine

Jaunimo kultūros centre “Orbita” (Visagine) įvykęs tarptautinis festivalis “Rytų žvaigždė 2006” nustebino ne tik programos įvairove, bet ir puikiu organizatorių darbu. Mūsų nuomone, tai geriausiai organizuotas renginys, kuriame iki šiol teko dalyvauti. Po beveik tris valandas trūkusios kelionės iš Kauno į Visaginą buvome pasitikti maloniai, su šypsenomis – pasijutome ypatingais svečiais. Iš karto buvome nuvestos į tik mums skirtą pakankamai erdvų persirengimo kambarį (kurį, tiesa, paskui teko draugiškai pasidalinti su dviejų Vilniaus kolektyvų šokėjomis). Vėliau nuskubėjome apžiūrėti scenos. Likus dviems valandoms iki renginio pradžios, jaukioje salėje svečių jau laukė užkandžiais ir gėrimais nukrauti stalai. Pradžioje į sceną pakviesti visų dalyvaujančių šokių kolektyvų atstovai buvo pasveikinti aplodismentais, o renginys prasidėjo nuo raiškiai skaitomos poetinės įžangos, kuri suteikė vakarui arabiško jausmingumo, paslapties bei išbaigtumo. Kadangi Visagine gyvena daugiau rusų tautos atstovų nei lietuvių, visas renginys buvo vedamas rusų kalba, kas šiek tiek sutrukdė kelioms mūsų šokėjoms, nes jos negalėjo suprasti eilių lydėjusių kiekviena šokį. Renginio vedėjo skaitomomis eilėmis išaukštintus šokėjų klubų judesius stebėjo scenos pakraštyje įsitaisęs, smagiai nusiteikęs „sultonas“ kartu su keliomis savo „žmonomis“. Pasibaigus pirmajai daliai, turėjome progos ir pačios prisidėti prie renginio, įnešdamos specialiai paruoštą plovą.

| |

Boženos vakaras restorane “Sevano ežeras” Vilniuje

Mielosios, Jūs jau man atleiskit, tačiau svečiuodamasi sostinėje nenugirdau jokių neoficialių „pletkiukų“, o ir blogų žodžių apie vakarėlį pasakyti negaliu, todėl net nebežinau, kaip Jus sudominti be tokių kompromituojančių ir atraktyvių smulkmenų…. Tiesa, ir buhalterijos vesti nemoku, todėl negalėsiu atskleisti kiek kam kainavo naujas kostiumas ar bateliai, o juk žinau kaip jums, Damos, tai rupi… Na, ateityje pažadu pasitaisyti, o dabar stengsiuos sužavėti Jus savo paprastu ir nuoširdžiu pasakojimu apie puikų Boženos organizuotą vakarėlį Vilniuje :). Tik atvykusias į sostinę, mus pasitiko svetingai nusiteikusi Božena. Ji nuoširdžiai rūpinosi, kad mums būtų suteiktos sąlygos ne tik persirengti ar šiek tiek parepetuoti, turėjome laiko pasimėgauti itin gardžiais armėniškos virtuvės patiekalais 🙂 taigi, Vilniečiai ir miesto svečiai, restorane „Sevano ežeras“ ne tik puikus interjeras, bet ir maistas labai gardus (čia patarimas ateičiai 🙂 ). Renginys neskubėjo prasidėti, tačiau juk padorioms ponioms pridera vėluoti! Argi ne? 🙂 Žodžiu, kiek palūkėję, pabendravę išgirdome pirmuosius akordus, o neilgai laukus aplink mus sužibo tūkstančiai, gal net milijonai karoliukų ir deimančiukų, kuriais spindėjo prabangūs ir kaskart vis kitokie dalyvių apdarai. Žinoma, tie apdarai kerinčiai atrodo tik tuomet, kai puošia tokių dailių merginų kūnus… Ne bet kokių merginų, o šokėjų – rytietiško meno meistrių. Asmeniškai mane sužavėjo ne tik dalyvių, bet ir šokių stilių gausa.

| | |

FARAONIC DANCE – رقص فرعوني

Prieš septinis tūkstančius metų egiptiečiai jau mokėjo šokti, ir tai galima pamatyti jų freskose bei ant šventyklų sienų. „Iki šiol mes nežinome, kaip šoko senovės egiptiečiai, bet mes galime numatyti kaip jie pradėdavo šokio frazę ir kaip ją užbaigdavo. Mes kuriame judesius bei judesių junginius semdamiesi įkvėpimo iš to, ką pamatėme senovės freskose, naudodami šių laikų egiptiečių choreografų vaizduotę.“ (iš Nabil Mabrouk „Dance in Egypt“ – žinomo choreografo ir rytietiško šokio istorijos dėstytojo – knygos).

| | |

ESKANDARANI – ????????? – ALEXANDRI?N – ALEKSANDRIETIŠKAS

ALEKXANDRIA (Aleksandrija) – antras pagal didį Egipto miestas, turintis daugiau Viduržemio jūros nei arabiškų bruožų. Šio miesto kultūra skiriasi nuo kitos Egipto dalies, nors jis ir yra tik 225 km. Nuo Kairo. Arabiškai ALEXANDRIA tariasi kaip – ESKANDARANI (ėskandarani). ESKANDARANI šokių stilius labai linksmas, žaismingas ir užvedantis. Tradicinis šio stiliaus kostiumas – suknelė su raukiniais ir didelė skara – ????? – MELAYA (melaja). MELAYA – tai ALEKXANDRIA moterų apdaro dalis.

| | |

ANDALUSIAN – أندلوسين – ANDALUZIETIŠKAS

ANDALUZIA (Andaluzija) vadino pietinę Ispanijos dalį, kuri 800 metų buvo okupuota arabų. Šis šokis susiformavo būtent ten ir įgavo daug flamenko bruožų. Tarp kitko, viena iš žodžio „flamenko“ atsiradimo versijų – nuo arabiško – هغنى الفلاح – GHINA FALLAHY – (hina fellahi) – dainuojantis valstietis. Šio stiliaus šokis atliekamas akomponuojant gražiai, ritmingai ir tuo pačiu raminančiai muzikai. Kostiumas turėtų pabrėžti kiekvieno judesio lengvumą.

| | |

BALADI – بلدي

BALADI (baladi) verčiant iš arabų kalbos reiškia „gimtinė“ arba „gimtasis miestas“. Egiptiečių tarmėje skamba kaip –- فن شعبي ORIENTAL SHAABI (oriental šaabi) arba FAN SHAABI (fan šaabi). Tik nuo 1921 metu ORIENTAL SHAABI tapo antru BALADI stiliaus pavadinimu. BALADI stiliaus šokis būdavo atliekamas daugelyje gyvenviečių visame Egipte. Paprastai moterys jį šokdavo moterims namuose. Šio šokio pagrindą sudaro klubų judesiai. Rankų judėjimas gana paprastas ir nepasikartojantis. Tradicinis šokio kostiumas – – جلابية GALABIYA (galabija)(ilga, balta, tiesaus kirpimo suknelė iki žemės) su skara ant klubų ir skara ant galvos. Šokama basomis. BALADI – tai stilius, kuris labai populiarus Egipte, ypatingai centrinėje senojo Kairo dalyje Mohamedo Ali gatvėje, kur gimė ir gyvena daug žymiu aktorių. BALADI stiliumi šoka tokios žymios šokėjos kaip Nagwa Foad, Fifi Abdu, Zinat Olwy.

| | |

FOLKLORIC – فلكلور – ORIENTAL – FOLKLORINIS

Folklorinis šokis – tai šokis gimęs iš tam tikros šalies arba šalies regiono tradicijų. Šokis dažniausiai sudarytas iš paprastų judesių, kuriuos gali išmokti daug žmonių (ne profesionalų). Tradiciškai folklorinis šokis pereina iš kartos į kartą toje vietovėje, kurioje jis šokamas. Folkloras – tai tam tikros vietovės kultūrinis paveldas, atspindintis žmonių, gyvenančių šioje vietovėje, papročius, muziką, kostiumus ir istoriją. Folklorinis šokis yra dviejų tipų: 1. Atliekamas visų gyventojų, atvaizduojantis jų jausmus. Jis neturi jokio ryšio su teatru, labai populiarus tautinėse šventėse, vestuvėse. 2. Atliekamas teatrinio šokio meno profesionalų. Egipte yra virš 25 skirtingų folklorinio pilvo šokio stilių. Mes pateikiame kelis populiariausius.

| | |

SAIDI ORIENTAL – صعيدي أورينتال

Nors Egipte gyvena daugybė tautų, bet patys karsčiausi ir pavojingiausi Egipto žmonės – SAIDI (saidi) tauta. Jie gyvena Nilo pakrantėje nuo ASYUN miesto iki miesto ASWAN, pietinėje Egipto pusėje. Šio regiono vyrai mėgsta nešioti gražius ūsus. Jie juos specialiai augina ir prižiūri, todėl, kad dideli ir ilgi ūsai – tai turto ir gerbuvio ženklas, ypatingai, jei, be ūsų jie turi ginklų, aukso ir 4 žmonas… Jie turi patarlę: Pats „krūčiausias“ vyras ant savo ūsu gali patupdyti erelį. Šiuo žodžiu – SAIDI – vadinama viskas, kas turi ryšį su SAID regionu Egipte. SAIDI šokio stilių galima šokti su lazdą ir be jos. Lazda arabiškai – عصاية – ASSAYA (asaja). Nuo seno šio regiono vyrai naudojo ilgas bambukines lazdas kaip ginklą. Palaipsniui atsirado ypatingas vyrų šokis – تحطيب – TAHTEEB (tahtyb), kuriame buvo imituojama kova lazdomis. Moterys panaudojo šokio su lazda manierą, bet padarė jį lengvesniu, žaismingesniu, ir sukūrė atskira stilių – رقص العصاية – RAQS AL ASSAYA (šokis su lazda).