| |

LG paleido revoliucinį portalą programų kūrėjams

Pasaulinė mobiliųjų komunikacijų lyderė ir technologijų novatorė “LG Electronics” (LG) baigė pertvarkyti programuotojams skirtą pasaulinį portalą “Mobile Developer Network”. Atnaujintame portale nuo šiol bus galima rasti daugiau informacijos ir paslaugų, kuriomis galės naudotis LG telefonams pritaikytų programų kūrėjai. Atnaujintame “LG Mobile Developer Network” portale, kurį galima rasti adresu http://developer.lgmobile.com, LG jos telefonams skirtą programinę įrangą kuriantiems specialistams siūlo daugiau ir patogesnių būdų programų rašymo procesui optimizuoti. Tarp jų – įvairiapusis įrankių rinkinys kurti, testuoti ir pateikti programas vartotojams. Atnaujinta platforma taip pat turi interaktyvių ypatybių ir palengvina dalijimąsi programine įranga, turiniu ir programomis su kitais programuotojais. Tarp LG portalo ypatybių – naujos testavimo galimybės, kurios turėtų užtikrinti programinės įrangos kokybę. Naudodamiesi specialia “Virtual Developer Lab” (VDL) funkcija, kurią užtikrina “DeviceAnywhere” (www.deviceanywhere.com), programuotojai gali patikrinti, kaip jų sukurtos programos veiktų realiuose LG telefonuose. VDL suteikia virtualią platformą, prie kurios programuotojai gali jungtis internetu ir taip visapusiškai išbandyti savo kūrinius. Realiuoju laiku veikianti bandymų platforma padeda aptikti ir pašalinti klaidas bei kitus programų trūkumus prieš jas pasiūlant parsisiųsti LG klientams.

| |

Užsakymai iš JAV paskatino “e-sense” investuoti į trimatę kompiuterinę grafiką

Internetinių sprendimų bendrovė “Proto zona”, rinkoje veikianti su prekės ženklu “e-sense”, įsigijo 50 proc. įmonės “New Art Studio”, kuri siūlo trimatės kompiuterinės grafikos paslaugas, akcijų. Šis pirkinys leis “e-sense” plėsti savo veiklą siūlant klientams kompleksinius produktus ir didesnę paslaugų kokybę. Sandorio suma neskelbiama. “Užsakymams, kurie reikalauja trimatės grafikos ir animacijos sprendimų iki šiol samdydavome išorines kompanijas. Tačiau augant tokių užsakymų kiekiui, pastebėjome, kad investavę ir patys įgiję reikiamus sugebėjimus galėsime sparčiau plėstis”, – teigė “e-sense” direktorė Goda Stonytė. “e-sense” iniciatyva keičiamas “New Art Studio” prekinis vardas: jis bus suvienodintas su naujųjų akcininkų bendrovės prekiniu vardu ir vadinsis “e-sense media”. “Nuo šiol mūsų klientams nebereikės ieškoti atskirų kompanijų – pasiūlysime visas paslaugas gauti iš vienų rankų. Lietuvoje yra vos keletas internetinių sprendimų bendrovių, turinčių pakankamą patirtį ir programavimo, ir trimatės grafikos bei animacijos kūrybos srityse, todėl įgysime konkurencinį pranašumą”, – sakė G. Stonytė. Bendrovė tikisi sustiprinti savo pozicijas Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) rinkoje ir ypač JAV, kur turi įsteigusi savo atstovybę. Dabar apie 15 proc. “e-sense” gaunamų užsakymų sudaro JAV įmonių projektai. Maždaug 60 proc. klientų iš už Atlanto pageidauja ir trimatės grafikos paslaugų.

| |

Kas yra optimizavimas paieškos sistemoms?

“Jeigu tu ją sukursi, jie ateis”- tai garsi frazė iš filmo Svajonių laukas. Deja, kaip bebūtų gaila, šios frazės negalima pritaikyti svetainių kūrimo rinkai. Daugelis verslo savininkų vis dar galvoja, kad sukūrus svetainę ir paleidus ją veikti, visas darbas jau nuveiktas. Realybė yra visai kitokia, norint gauti apčiuopiamos naudos iš virtualioje ervėje patalpinto kūrinio, darbas tik prasideda. Užeikite į Google.com svetainę ir surinkite, kad ir frazę „nekilnojamas turtas“. Jums bus išmesti tūkstančiai rezultatų, o svetainės labiausiai atitinkančios jūsų paieškomą frazę bus reitinguojamos nuo viršaus į apačią (kiekviename puslapyje po 10). Kiek iš tų rezultatų jūs peržiurėsite? Pirmus 100, tai būtų 10 pirmų puslapių? Tikriausiai ne. Labiau tikėtina pirmus 30 arba 3 puslapius, o daugelis turbūt neperžiūrės nei pirmų 5 rezultatų. Tai dar kartą patvirtina, kad jeigu jūsų svetainė gyvuoja Internete, tai dar negarantuoja, kad ji bus rasta. Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization) yra procesas, kurio metu siekiama padidinti lankytojų skaičių svetainėje ir pakelti svetainę kuo aukščiau tarp paieškos rezultatų. Kad jūsų svetainė būtų reitinguojama aukščiau negu konkurentų, reikia padaryti ją kuo „draugiškesnę“ paieškos sistemoms, o tada ir šansai pritraukti lankytojus bus jūsų pusėje.

| |

Kaip aplenkti savo virtualius konkurentus?

Egzistuoja paprasta sėkmės taisyklė Internete: Padaryk savo svetainę naudingą žmonėms ir pranešk jiems apie tai. Sukurti Interneto svetainę yra tik pirmas žingsnis, o antras, ir nemažiau svarbus, būtų pritraukti į Jūsų svetainę lankytojus ir juos paversti klientais. Tačiau kaip tai teisingai padaryti? Statistika sako, kad apie 80% lankytojų vienaip ar kitaip svetaines randa per paieškos sistemas, tokias kaip Google, Yahoo, Msn ir kitas. Bet, kad jus rastų, ar užtenka vien tik jose užsiregistruoti? Pateiksiu paprastą, bet akivaizdų pavyzdį: užeikite į Google.com svetainę ir paieškos lauke surinkite kelias populiaresnias frazes: „nekilnojamas turtas“, “kelionės”. Jums bus išmesti tūkstančiai rezultatų, o svetainės labiausiai atitinkančios jūsų paieškomą frazę bus reitinguojamos nuo viršaus į apačią (kiekviename puslapyje po 10). Kiek iš tų rezultatų jūs peržiurėsite? Pirmus 100, tai būtų 10 pirmų puslapių? Tikriausiai ne. Labiau tikėtina pirmus 30 arba 3 puslapius, o daugelis turbūt neperžiūrės nei pirmų 5 rezultatų. Paieška internete leidžia atsirasti naujiems marketingo metodams, nes klientai patys ieško jūsų internete, o ne atvirkščiai. Jeigu šie naršytojai randa jūsų svetainę pagal paieškos rezultatus, jie jau susidomėję jūsų prekėm, paslaugom kitaip jie nebūtų jūsų iš vis radę.

Programuojančių Turbo Paskaliu tinklalapis
| |

Programuojančių Turbo Paskaliu tinklalapis

Svetainės medžiaga suskirstyta į tris stambiausias dalis: mokymasis, priemonės, programavimas.
Mokymosi dalyje yra daug bendro pobūdžio medžiagos apie Paskalio programavimo kalbą, standartus, pagrindinius algoritmus, kompiliatoriaus struktūrą, patarimai, kaip programuoti ir pan. Priemonių dalyje labai išsamiai aptariami Paskalio kalbos kompiliatoriai (yra nuorodos į keliolika dešimčių kompiliatorių). Kompiliatoriai suklasifikuoti pagal operacines sistemas: DOS, Unix, Mac, OS/2. Programavimo dalyje pateikiama daugybė nuorodų į įvairius algoritmavimo metodus. Aprašomi ir kompiuterinės intelektikos algoritmai.

Free Paskalis
| |

Free Paskalis

Free Pascal (arba dar vadinamas (FPK Pascal) yra 32 bitų Paskalio programavimo kalbos kompiliatorius. Jis tinka įvairiems procesoriaus (i386+ ir 680×0) bei įvairiomis operacinėmis sistemomis (Linux DOS, Win 32, OS/2, AmigaOS). Kalbos sintaksė suderinta su Turbo Pascal 7.0 sintakse, yra keletas papildomų savybių, paimtų iš Delphi (pavyzdžiui, klasės). Programa platinama nemokamai. Pateikiami pradiniai kodai. Pats kompiliatorius parašytas Paskalio kalba.

Projektas ALGO
| |

Projektas ALGO

Ukrainiečių svetainė (ukrainiečių, anglų, vokiečių ir rusų kalbomis) skirta programavimui mokytis. Autorius – Lvovo J. Franko nacionalinio universiteto mokslinis darbuotojas Vasilijus Petrivas. Pati programavimo sistema, terpė, pranešimai ir paaiškinimai yra ukrainiečių ir anglų kalbomis (yra automatinis programos vertimas). Svetainės didžiausią dalį užima elektroninis vadovėlis programavimui mokytis. Pradžioje puikiai pagrindžiama, kodėl programavimas laikomas mokslu, kokių įgūdžių tam reikia ir pan. Programavimui mokyti pasirinkta Paskalio kalba. Vėlgi puiku, kad daug dėmesio skiriama paaiškinti, kokią vietą Paskalis užima tarp kitų programavimo kalbų, kodėl ši kalba dažniausiai vartojama pradedantiesiems mokytis ir t. t. Paskalio programinei įrangai (transliatoriui) aptarti skirtas atskiras svetainės skyrelis.

Programavimas Ruby – pragmatiško programuotojo vadovas
| |

Programavimas Ruby – pragmatiško programuotojo vadovas

Žmogus nori kurti. Aš bent jau žinau, kad aš mėgstu kurti. Ir nors aš nesu geras tapytojas, dailininkas ar muzikantas, aš galiu kurti programas. Tuoj po to kai susipažinau su kompiuteriais, mane sudomino programavimo kalbos. Maniau, kad įmanoma sukurti idealią programavimo kalbą, ir aš norėjau būti jos kūrėju. Vėliau, įgavęs šiek tiek patirties, pamačiau, kad sukurti idealią, viskam tinkančią kalbą yra sudėtingiau nei maniau. Bet aš vis vyliausi sukurti kalbą, kuri tiktų daugumai dalykų, kuriuos man tenka programuoti kiekvieną dieną. Tokios buvo mano svajonės kol buvau studentas. Po keleto metų aš kalbėjausi su kolegomis apie interpretuojamas kalbas, jų galingumą ir galimybes. Jau penkiolika metų man patiko objektinio programavimo idėja, todėl man atrodė, kad objektinis programavimas tiktų ir interpretuojamoms kalboms. Internete paieškojau objektinių interpretuojamų kalbų, bet radau tik Perl ir Python, o jos tiksliai neatspindėjo ko ieškojau. Norėjau kalbos, galingesnės už Perl ir labiau objektiškai orientuotos nei Python.

| |

Paraštės

Šiuo metu patikimiausia priemonė, jei nenaudojama CSS, paraštėms kurti yra lentelės. Kadangi skirtingos naršyklės kitaip skaičiuoja atstumus, vienintelis patikimas būdas leidžiantis skirtingose naršyklėse turėti tokio pat pločio paraštes – naudoti paraštės pločio ir spalvos vieno taško aukščio piešinį. Šią techniką iliustruoja šis pavyzdys, sukuriantis 100 taškų pločio pilkas paraštes baltane fone pateikiamam tekstui.

| |

Stulpelio plotis

Kadangi WWW svetainės lankytojas gali būti nusistatęs bet kokį šrifto dydį ir dirbti bet kokia skiriamąja ekrano geba, negalima garantuoti, kad visuomet eilutėje tilps 10-12 žodžių. Tad belieka arba orientuotis į dažniausiai naudojamus režimus (bet kas žino, kokie jie yra dabar ir kokie bus ateityje?) arba nustatyti fiksuoto pločio vidurinį lentelės stulpelį su “slankiomis” paraštėmis.