| |

Baltasis Oleandras

Baltasis oleandras – tai gėlė. Kartais ji gali būti nuostabi, o kartais – nuodinga. Jos skleidžiamas grožis yra apgaulingas ir trapus. Šios gėlės žiedas yra labai gera metafora filmo herojei Ingrid Magnussen (akt. Michelle Pfeiffer). Ji yra graži, stipri ir savimi besirūpinanti moteris, kuri mėgsta krėsti nenuspėjamas šunybes artimiausiems žmonėms, o ypač labai jautrios sielos dukrelei Astrid (akt. Alison Lohman). Vieną vakarą įsiutusi iš pavydo Ingrid mėgstamiausios gėlės baltojojo oleandro nuodais nužudo savo meilužį Barry (akt. Billy Connolly). Geriausiu atveju, jai reikės praleisti kalėjime tik 30 metų, bet gali atsitikti ir taip, kad moteris bus įkalinta už grotų iki gyvos galvos. Tai reiškia, kad savo mamą beprotiškai dievinanti Astrid gražiausiais paauglystės metais turės džiaugtis vaikų namuose arba kitose šeimose. 12-os metų mergaitei teks pačiai semtis gyvenimo patirties, savo kailiu susidurti su skurdu, prabanga, pirmaja meile, seksualiniu brendimu, pavydu, draugyste, bandymu nužudyti, savižudybe ir kitais dalykais.

| |

Mano didelės storos graikiškos vestuvės

Norėdami bent šiek tiek prablaškyti dukters nuotaiką, tėvai nusprendžia apmokėti jai kompiuterių kursus ir įdarbinti tetos kelionių agentūroje. Štai čia ir įvyksta didžiausias stebuklas, kurio Toula nesitikėjo net pačiame gražiausiame sapne. Mergina įsimyli į naująją darbo vietą užsukusį klijentą, kurį prieš keletą dienų jau buvo sutikusi restorane. Tuomet jai nepaliko didelio įspūdžio jaunuolio veido išraiška, bet šį kartą reikalas pakrypo visai į kitą pusę. Tačiau džiaugtis prabudusiais jausmais nėra kada, nes žavusis mokytojas Ianas Milleris yra visai ne graikas ir neturi nieko bendro su Graikija. Net neverta abejoti, kad toks vyras nepatenkins griežtų tėvelių keliamų reikalavimų.

| |

8 moterys

Šv.Kalėdų atostogoms į kažkuriame Prancūzijos regione esantį dvarą susirenka didžiulė šeima. Susirenka ir išsiaiškina, kad vienintelis vyras šeimoje jau niekuomet iš savo kambario antrame aukšte nenusileis į prabangiais baldais apstatytą svetainę. Praėjusią naktį Marcelis buvo žiauriai nužudytas peilio dūriu į nugarą. Tai galėjo padaryti tik viena iš aštuonių moterų, kurios buvo giminystės ryšiais arba darbo reikalais susijusios su senyvo amžiaus vyru. Viską iki smulkmenų apgalvojusi klastingoji žudikė nepatingėjo nupjauti visus telefono laidus, kad niekas neiškviestų policijos, sugadinti automobilio variklį, kad niekas neišvažiuotų, ir užblokuoti masyvių vartų atsidarymo mechanizmą, kad niekas nepabėgtų.

| |

Ekstremalai

Slimas, Otis, Frankas ir Aleksa – keturi jaunuoliai, gyvenime tikintys tik tuo, kas kaitina jų kraują. Adrenalinas jiems – narkotikų pakaitalas, iššūkis neįmanomiems dalykams – gyvenimo būdas, ekstremalus sportas – pragyvenimo šaltinis… Šie ektremalai, profesionaliai įvaldę snieglenčių, riedlenčių, riedučių ir automobilių sportą greitai pagarsėja, kaip viena profesionaliausių banko apiplėšimo gaujų, sugebančių per keletą sekundžių dingti iš nusikaltimo vietos. Jie nebijo nieko, jie pasiruošę viskam, kas tik yra neįmanoma, kad tik patenkinti savo ekstremalius pojūčius…

| |

Van Vailderio vakarėlis

Vanas Wilderis (akt. Ryanas Reynoldsas) yra pats populiariausias studentas Collidge’o koledže. Nors jaunuolis tikrai nelaimėjo loterijoje milijono ir nežaidžia krepšinio komandoje, jam niekuomet netrūksta šlovės, seksualių merginų meilės ir pataikaujančių dėstytojų dėmesio. Jis yra linksmas ir nuoširdus, todėl visi jį garbina, myli ir tiesiog nešioja ant rankų. Niekam net nerūpi, kad Vanas Wilderis jau septintus metus mokosi paskutiniame kurse ir niekaip nebaigia koledžo. Nebaigia tik todėl, kad pats to nenori. Jam labiau patinka būti amžinu studentu ir dalyvauti nesibaigiančiuose vakarėliuose.

| |

Beprotiška vagystė

Nerealaus reivo “tūso” metu “prestižinio” naktinio klubo pogrindyje vykdoma stambaus mąsto vagystė, kurios pagrindiniai vykdytojai yra: klubo vadybininkas, jo draugas – epileptikas, negailestingoji kinė ir narkomanas – pneumatinio kūjo savininkas. Jie bando prasiskverbti į šalia klubo kaimynystėje stovintį banką. Tikėjęsi labai lengvo grobio vagystės bendrininkai patiria tai, ką iš tiesų amerikiečiai vadina “mėšlo krūva”: įtarę galimą vagystę klubo vadybininkui ima labai rimtai grasinti vietinės mafijos vyrukų gauja, draugas epileptikas pasistengia, kad jį ištiktų epilepsijos priepuolis apiplėšinėjamo banko pinigų saugykloje, negailestingąją kinę ištinka nervų priepuolis, o narkomanas – pneumatinio kūjo savininkas “per klaidą” mažumėlę perdozuoja ir jau nebežino kam su tuo kūju ir ką padaryti…

| |

Amerikietiškas pyragas

“Amerikietiškas pyragas” – viena linksmiausių praėjusių metų jaunimo komedijų, pilna šokiruojančių seksualinių užuominų ir aštraus sąmojo. Neregėtą šio vos 11 mln. JAV dolerių kainavusio filmo populiarumą įrodo ir tai, jog vien Amerikos kino teatruose jis “uždirbo” per 100 mln. dolerių. Argi galėtų būti kitaip? Juk pagridinė tema čia – seksas, seksas, SEKSAS.

| |

Semo vasara

Kaip ir savo geriausiame ir labiausiai provokuojančiame filme “Daryk tai, kas teisinga” (Do the Right Thing), režisierius Spike’as Lee filme “Summer of Sam” piešia sudėtingą Bronkso gyventojų santykių freską. Svarbiausia net ne tai, kas slepiasi po Semo Sūnaus pravarde, bet tai, kaip siaubingi maniako siautėjimai, paranojiškos laikraščių antraštės paveikė paprastus žmones. “Jie skaito laikraščius, žiūri televizorių ir kiekvienoje miesto vietoje šneka apie žudiko bylą, lyg nuo to priklausytų jų gyvenimas. Kaip ir kiekviename Niujorko pasakojime, šioje istorijoje yra absurdo”,- sako režisierius.

| |

Pasaulio centras

Skaitmeninės kameros fiksuojamais vaizdais, primenančiais jautrią dokumentinę manierą, ir drąsiu seksualumo nagrinėjimu, kiek panašiu į garsųjį “Paskutinį tango Paryžiuje”, režisierius W.Wangas kalba apie šiuolaikiniame technologijų pasaulyje, regis, išnykstančias sąvokas – meilę, aistrą, nuoširdų, betarpišką bendravimą, intymumą. Vienas šio filmo scenarijaus autorių – talentingasis dramaturgas ir režisierius Paulas Austeras (šįkart į pagalbą pasikvietęs dar ir savo žmoną – taip pat rašytoją Siri Hustvedt). Kartu su W.Wangu prieš kelerius metus P.Austeras parašė scenarijų daugelį tiesiog užbūrusiam filmui “Dūmas” (1995 m.) – odei gerumui, paprastumui, nuoširdumui. Kiek vėliau, bet su tais pačiais aktoriais (Harvey Keiteliu, Madonna, Williamu Hurtu, Forestu Whitakeriu ir kt.) jie improvizuotai nufilmavo ir “Liūdesį veide”.

| |

Atmerk akis

Po avarijos, kuri neatpažįstamai subjaurojo vyro veidą, riba tarp Cezaro košmarų ir realybės išsitrynė. Jei Nuria žuvo avarijoje, kodėl ji vėl gyva? Cezaras prisimena, kad jo veidui buvo padaryta operacija, tačiau kodėl vis dar reikia slėptis po kauke? Ar Cezaras išprotėjo, ar niekaip negali pabusti iš baisiausio savo košmaro? Talentingo ispanų režisieriaus Alejandro Amenabaro filmas “Atmerk akis” savo įtaiga ir temos dramatiškumu prilygsta režisierių Andy ir Larry Wachowskių superhitui “Matrica”, taip pat pasakojančiam apie iliuzinę tikrovę.