“Žiedų Valdovą” stačiusi kompanija nuslėpė 20 mln. JAV dolerių sumą
| |

“Žiedų Valdovą” stačiusi kompanija nuslėpė 20 mln. JAV dolerių sumą

Trys garsiosios J.R.R. Tolkieno “Žiedų Valdovo” trilogijos dalys visame pasaulyje uždirbo per 2,9 mlrd. JAV dolerių, tačiau filmą pastačiusi kompanija gautais pinigais neskuba dalintis netgi su tais, kam mokėti tikrai turėtų. Paimkime, pavyzdžiui, kad ir žinomą prodiuserį Solą Zencą, kuris dar 70-aisiais išsipirko teises ekranizuoti J.R.R. Tolkieno kūrinius. Pagal susitarimą, kompanija jam turėjo išmokėti atitinkamą už trilogiją gautų pinigų dalį, buvo pasirašytas atitinkamas kontraktas, tačiau…

Misija Karvės
| |

Misija Karvės

Sunkūs laikai atėjo kažkada klestėjusiai „Dangiško kampelio“ fermai. Dėl godaus arkliavagio Almedos Slimo piktadarysčių draugiškai šaunių gyvūnų bendruomenei iškilo bankroto pavojus. Nejaugi jie visi netrukus liks be stogo virš galvos? Laimei, trims sumanioms ir ryžtingoms karvėms – gerbiamai poniai Kalovej, intelektualiajai Greisei ir karštakošei naujokei Megei – į galvas šauna puiki idėja: reikia sučiupti Almedos Slimą, už kurio galvą siūloma 750 dolerių, ir taip prasimanyti pinigų skoloms sumokėti. Kartu su pagrindinėmis herojėmis vykdyti pavojingos užduoties išsiruošia Rytų kovos menų specialistas eržilas Bakas ir marga šutvė įvairiausių fermos gyventojų. Herojų užduotį netikėtai apsunkina tarsi iš po žemių išdygęs konkurentas – solidžiu atlygiu susigundęs patyręs nusikaltėlių gaudytojas Riko. Prasideda pavojingų ir pašėlusiai linksmų nuotykių kupina nusikaltėlio medžioklė, kokios laukiniai Vakarai dar neregėjo.

The Bourne Supremacy
| |

The Bourne Supremacy

Rašytojas Robertas Ludlumas labiausiai išgarsėjo devintojo dešimtmečio pradžioje išleista trilogija apie slaptąjį agentą Džeisoną Borną – šios knygos tapo tikra sensacija ir superbestseleriais. Pirmosios knygos ekranizacija „Bornas: sunaikinta tapatybė“ visame pasaulyje (ir Lietuvoje) sulaukė didžiulio populiarumo, todėl šiemet žiūrovų dėmesiui pristatomas dar įspūdingesnis tęsinys – antrosios trilogijos dalies ekranizacija „Bornas: viešpatavimas“. Matt Damon vėl vaidina superagentą ir buvusį samdomą žudiką Džeisoną Borną, kurį vis dar persekioja jo paslaptingos praeities šešėliai. Šį kartą jis neteisingai apkaltinamas aukštas pareigas užimančio Kinijos vyriausybės nario nužudymu. Kažkas žūtbūt nori susidoroti su pernelyg daug žinančiu ir pernelyg pavojingu slaptuoju agentu, todėl palieka CŽV įkalčius, liudijančius, jog nusikaltimą įvykdė Džeisonas Bornas.

DEGANTIS ŽMOGUS (Man on Fire)
| |

DEGANTIS ŽMOGUS (Man on Fire)

Džonas Krisis (akt. Denzel Washington) – gyvenimo mėtytas ir vėtytas „fortūnos kareivis“, buvęs specialaus JAV jūrų pėstininkų būrio karys, dabar tapęs samdiniu. Jam pasiūlomas dar vienas pelningas darbelis, kuris iš pirmo žvilgsnio ne itin skiriasi nuo kitų: Meksiko mieste gyvenanti turtinga šeima ieško asmens sargybinio savo dešimtmetei dukrelei Pitai (akt. Dakota Fanning). Mažylei ne juokais gresia pavojus – šeima jau sulaukė nežinomų nusikaltėlių grasinimų.

Tarptautinis mažųjų kino formų festivalis
|

Tarptautinis mažųjų kino formų festivalis

2004 rugsėjo 3 – 25 dienomis Klaipėdoje, Ventės Rage, Trakuose ir Vilniuje įvyks šeštasis Tarptautinis mažųjų kino formų festivalis “TINKLAI”. Festivalio metu bus demonstruojamos rinktinės naujausių trumpametražių filmų programos iš Vokietijos, Švedijos, Danijos, Norvegijos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Lietuvos, Prancūzijos, Lenkijos ir kitų pasaulio šalių. Iš viso bus pademonstruota virš šimto trumpametražių kino filmų, vyks susitikimai su festivalio svečiais. Festivalio garbės svečias Peter Sempel (Vokietija) pristatys savo trumpametražių filmų retrospektyvą, filmus „Jonas prie vandenyno“ ir „Nina Hagen – Punk + Glory“. Filmų programos sudarytos bendradarbiaujant su festivalio partneriais: Latvijos nacionaliniu kino centru, Estijos kino fondu, Švedijos, Norvegijos ir Danijos kino institutais, Lenkijos filmų platinimo agentūra, Hamburgo trumpametražių filmų agentūra, VGIK (Rusija), Aukštaisiais režisūros kursais (Rusija), Cinecites (Prancūzija).

|

Kam reikalingos žvaigždės?

Šių dienų kinas ir apskritai masinė kultūra neįsivaizduojami be žvaigždžių. Su jomis susitapatinama, iš jų laukiama atsivėrimų apie gyvenimo prasmę, naujų meilės nuotykių, galų gale žvaigždės duoda daug peno bulvarinės žiniasklaidos pasvarstymams apie „gyvenimo stilių“. Pastarasis mums primetamas vis įkyriau: kas šių dienų Lietuvoje nenori būti žvaigžde? Kita vertus, jau dantyse grikši, kai kiekvienas viešumoje nors kartą pasirodęs personažas iškart apšaukiamas žvaigžde. Ypač jei pilietis (ar pilietė) nusifotografuoja bulvarinio žurnalo viršeliui nelabai padoria poza ar kostiumu (dažniausiai Ievos). Todėl gal verta dar kartą prisiminti, kas iš tikrųjų yra žvaigždės, kaip atsirado jų kultas ir kodėl jos mums taip reikalingos.

Matrica. Revoliucijos
| |

Matrica. Revoliucijos

Trečiojo filmo veiksmas prasidės ta pačia scena, kuria baigėsi antroji ‘Matrica”. Kadangi filmo scenarijus vis dar kruopščiai slepiamas, tenka pasikliauti filmo prodiuserio Joelio Silverio žodžiais: “Tai bus nenutrūkstantis karas tarp Žmonių ir Mašinų.” Filmo “Matrica.Revoliucijos” kulminacinis momentas – įspūdingas finalinis mūšis, kuris truks net 14 minučių ir kuriam prireikė net 40 milijonų JAV dolerių filmo biudžeto. Tokia suma vienintelei scenai! Joelis Silveris apibūdina tai, kaip sudėtingiausią ir labiausiai komplikuotą sceną, kuri kada nors buvo sukurta kine.

Aktorius Keanu Reevesas jau anksčiau yra sakęs, kad pirmasis filmas simbolizuoja gimimą, antrasis – gyvenimą, o trečiasis – mirtį. Paprašytas paaiškinti tiksliau, jis pasakė: “Galbūt trečiajam filmui labiausiai tiktų pavadinimas “Prisikėlimas”. Filmo premjera Lietuvos kino teatruose įvyko tą pačią dieną, kaip ir visame pasaulyje. “Matrica. Revoliucijos” sumušė pasaulinį rekordą. Per penkias pirmąsias kino juostos demonstravimo dienas buvo parduota bilietų už 204 mln. JAV dolerių. Trečia – paskutinioji 1999 m. prasidėjusios trilogijos dalis, kurioje vaidina kino žvaigždė Kynu Ryvsas, tuo pat metu buvo pradėta rodyti 18 tūkst. kino teatrų visame pasaulyje.

|

Aktorius Saulius Balandis

Kai kurie aktoriai šneka, kad vaidinimas reklamose ir serialuose yra žeminantis darbas. Su šia nuomone visiškai nesutinku. Čia V. Masalskis mėgsta taip pašnekėti. Žinoma, po mano pasirodymo reklamoje, kolegos ir pažįstami porą – trejetą dienų traukė per dantį, bet paskui aprimo. Negyvenu gi vienas, turiu šeimą išlaikyti. Negaliu sėdėti rankų sudėjęs. Lietuva ne ta šalis, kur aktoriai vilki vienuolių abitas ir laukia išganymo. Be to esu įsitikinęs, kad darbas TV, pvz. reklamoje, taip pat reikalauja didelio meistriškumo. Kaip yra aukštoji mada, taip pat yra ir geras reklamos filmukas. Aš pats stengiuosi neatsisakyti bet kokio pasiūlymo. Visi darbai yra geri, jei juos dirbi gerai.

|

Komiksai ir Kinas

Fantastinis kinas ir komiksai yra glaudžiai susiję. Tiek personažai tiek idėjos migruoja nuo popieriaus lapų į didįjį ekraną, ir atvirkščiai. Visi žymiausi super herojai pirmiausiai gimė komikse, o tik po to sulaukė savo valandos ir kino teatrų ekranuose. Atitinkamai ir kino filmai sulaukdavo savo tęsinio (ar priešistorės) komikso formatu. Vienas pirmųjų buvo “Star Wars” filmas, kuris sulaukė savo tęsinio komikse. Po to sekė “Indiana Jones”, bei “Star Trek” serija. O iš komiksų į kiną atėjo tokie veikėjai kaip Superman, Flash Gordon, Buck Rodgers, Batman, Spawn, Dick Tracy ar Teenage Mutant Ninja Turtles.

|

Trumpametražių filmų iš tarptautinio Oberhauseno filmų festivalio dienos

Tarptautinis Oberhauzeno trumpametražių filmų festivalis yra seniausias pasaulyje tokio pobūdžio festivalis. Jį 1954 m. įkūrė Hilmaras Hoffmanas. Tada fesrivalis vadinosi Vakarų Vokietijos kultūros filmų festivaliu (“Westdeutschen Kulturfilmtage”). 1959 m. pavadinimas pakeistas į Vakarų Vokietijos trumpametražių filmų festivalį (“Westdeutsche Kurzfilmtage”). Nuo 1991- ųjų festivalis vadinamas Tarptautiniu Oberhauzeno trumpametražių filmų festivaliu (“Internationale Kurzfilmtage Oberhausen”).
Oberhauzeno festivaliui tenka ypač reikšminga vieta vokiečių kino istorijoje. Būtent 8-ajame festivalyje 1962 m. vasario 28 dieną 26 jauni režisieriai paskelbė Oberhauzeno manifestą, pranešųsį apie Vokietijos kino atgimimą.