| |

E-komercija

Šiuo metu jau daugelis nesistebi, kai kalbama apie internet teikiamus privalumus, jose naudojamas technologijas ir pan. Vis daugiau žmonių savo veiklą perkelia į internet erdves. Formuojasi ištisos internet bendruomenės, atsiranda bendri kultūriniai, socialiniai, ekonominiai siekiai. Ar tai ne naujos eros, naujos ekonomikos pradžia? Taigi, iškyla nauja sąvoka – internet ekonomika, kurios bendri piniginiai mąstai siekia jau milijardus dolerių, pagrindinės investicijos planuojamos būtent šioje srityje. Žinoma, Lietuvoje gal dabar dar yra vizija, kaip, pvz. pusė ar daugiau bendrojo nacionalinio produkto sudarytų būtent veikla internete, kad Lietuvos įmonės veržtųsi investuoti į elektronines parduotuves ir pan. Tai yra vieni iš informacinės visuomenės formavimo uždavinių – naujų interesų perkėlimas į informacinę veiklą, verslą.

| |

Prekyba Internetu visame pasaulyje išaugo 50 proc.

Lietuvos viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė “SIC Rinkos tyrimai” kartu su didžiausia Europos rinkos tyrimų kompanija “Taylor Nelson Sofres” (TNS) šių metų kovo – gegužės mėnesiais atliko elektroninio verslo plėtros apžvalgą. Jos metu buvo apklausta apie 43 tūkst. žmonių 36 valstybėse. Tyrimo duomenimis, per praėjusius metus interneto vartotojų, kurie prekes įsigijo neatsitraukdami nuo kompiuterio, skaičius išaugo net 50 proc. “Džiugu, kad pirmą kartą į tokią globalią elektroninės komercijos apžvalgą buvo įtraukta ir Lietuva. Priklausydami vienam iš didžiausių tyrimų tinklų pasaulyje galime rinkti duomenis ir pamatyti šalies e-komercijos plėtrą pasauliniame kontekste”, – sakė “SIC rinkos tyrimų” rinkodaros direktorius Edmundas Bražėnas. Anot jo, kartu su TNS “SIC rinkos tyrimai” tokį tyrimą ateityje planuoja kartoti kiekvienais metais.

| |

Elektroninio verslo plėtros lyderė – JAV

Labiausiai pasirengusios e. verslui yra didžiosios angliškai kalbančios šalys ir Skandinavija. Tuo tarpu Vidurio Europos valstybės užima vidutines pozicijas. Rusija kol kas šioje srityje dar atsilieka, bet nemažai didelių šalių yra dar prasčiau pasirengusios e. verslo vystymui. Tyrimo kompanijų “The Economist Intelligence Unit” ir “Pyramid Research”, kurios įeina į Didžiosios Britanijos žurnalo “The Economist” grupę, analitikai suskirstė 60 pasaulio valstybių pagal jų pasirengimą vystyti e. verslą. Šis reitingas sudaromas antrus metus iš eilės. Šalys skirstomos į keturias grupes: e. verslo lyderiai, e. verslo pažangieji, e. verslo mokiniai ir atsiliekantieji e. versle.

| |

“E-pay” populiarėja

Bendrovės Nacionalinio atsiskaitymų centro (NAC) įdiegta sąskaitų pateikimo internete sistema “E-pay” jau turi pusę tūkstančio klientų. Prieš mėnesį “E-pay” įdiegė ir Lietuvos telekomunikacijų bendrovė “Bitė GSM”. NAC vadovas Giedrius Nomeika tikisi, kad iki metų pabaigos klientų skaičius išaugs. Kol kas klientai internete gali tik peržiūrėti sąskaitas, tačiau dar šią vasarą planuojama įdiegti mokėjimo funkciją. “E-pay” leidžia į “www.epay.lt” tinklalapyje esančią dėžutę gauti įvairių paslaugų teikėjų sąskaitas. Klientui pamiršus peržiūrėti sąskaitą “E-pay” sistema, likus kelioms dienoms iki mokėjimo termino, jam elektroniniu paštu siunčiamas priminimas.

| |

Kas tai yra business-to-business (B2B) e-komercija?

Tai tokia e-komercijos rūšis kuomet kompanijos perka arba parduoda viena iš kitos tam tikras prekes. Iš tikrųjų tai yra kur kas daugiau nei vien tik prekių pirkimas ar pardavimas. Tai yra bendradarbiavimas kuris vyksta taip vadiname “online” rėžime. Kuomet kompanijos teikia informaciją apie jų parduodamus produktus, jų specifiką ir panaudojimą. Toks kompanijų bendradarbiavimas suteikia galimybę viską spręsti akimirksniu ir kokybiškai.

| |

Interneto aukcionas “eBay” pralenkė “Amazon” ir tapo lankomiausiu e-verslo tinklapiu

Remiantis pirmadienį paskelbtu tyrimu, interneto aukcionas “eBay” įveikė “Amazon.com” kovoje dėl populiarumo elektroninėje prekyboje. Interneto reitingų kompanijos “Stamford” duomenys rodo, kad “eBay” dabar yra lankomiausia interneto prekyvietė. Kovo mėnesio skaičiai parodė, kad “eBay” auditorija išaugo keturiais milijonais iki daugiau nei 22,13 milijonų lankytojų. “Amazon.com” kovą aplankė 22,08 milijonai žmonių, vienu milijonu daugiau nei praėjusį mėnesį.