Krizė kitaip: o gal tai proga aplenkti konkurentus?
Į kiekvieną reiškinį galima pažvelgti dvejopai – optimistiškai ir pesimistiškai.
Kol kas apie krizę kalba tik pesimistai. Bent jau girdisi tik pesimistų kalbos.
Tačiau krizė įmonei gali būti ir palankus metas. Štai penkios priežastys, kodėl ji naudinga:
1. Padės įmonės vadovui galų gale suprasti, kad jis ir tik jis yra atsakingas už įmonės marketingą.
2. Paskatins optimizuoti įmonės valdymą, atsisakyti neefektyvių dalykų – gerai gyvenant tiesiog „nėra laiko“ apie juos galvoti. Kai krizė praeis, įmonė bus dar pelningesnė.
3. Privers kitaip pažvelgti į partnerius, ypač į tuos, nuo kurių priklauso pardavimai – marketingo konsultantus, pardavėjų mokytojus, viešųjų ryšių, reklamos agentūras. Tiesiog paklauskite savęs: „kiek dėl jų veiklos pakilo mano pardavimai?“. Nebijokite pasidomėti kitomis galimybėmis.
4. Jeigu turite stiprų brand’ą, jūs laimėsite, nes didelė tikimybė, kad silpnesni žaidėjai pasitrauks iš rinkos. Nebijokite dar labiau dramatizuoti savo pranašumą prieš konkurentus – pirkėjai dabar renkasi atidžiau. Jei jūsų konkurentai neturi rimto išskirtinumo, jie bus priversti konkuruoti kaina, o tai – tiesus kelias jų bankroto link.
5. Padės susirasti naujų klientų. Krizė veikia ne tik jus. Jeigu jūs sukuriate gerą vertę, jūsų apyvarta krizės laikotarpiu gali net padidėti. Potencialūs klientai irgi ieško, kaip efektyviau dirbti, tad šiandien jie atviresni geriems pasiūlymams.
Puikus paskutiniojo punkto pavyzdys gali būti straipsnis šiandieninėse „Verslo žiniose“ apie tai, kaip Olandijos verslininkai atranda Lietuvą. Rekomenduoju jį perskaityti ir pagalvoti, kas būtent dėl krizės gali tapti jūsų nauju klientu. Ir nebijokite būti agresyvesni, viliodami tą klientą pas save!
Sėkmės pardavimuose!