Kovo 15-osios, Europos vartotojų dienos, tema – vartotojų švietimas. Lietuvos vartotojų institutas mano, kad tai yra gera proga apmąstyti ką esame nuveikę šioje srityje.

Vienas iš iškalbingiausių faktų, bylojančių apie vartotojų švietimo padėtį – sociologinių tyrimų duomenys, rodantys, kad net 54 proc. suaugusių vartotojų nežino savo teisių. Lietuvos vartotojų institutas, atlikęs vartotojų klausimų analizę, konstatuoja, kad vartotojams labai trūksta objektyvios informacijos apie maisto priedus, genetiškai modifikuotą maistą, maisto produktų ženklinimą, ne maisto prekių keitimą ir grąžinimą.

Lietuvos vartotojų institutas mano, kad suaugusiųjų vartotojų švietimui šiandien turi būti teikiamas ypatingas prioritetas. Atlikta vartotojų klausimų analizė rodo, kad vartotojams labai trūksta objektyvios informacijos apie maisto priedus, genetiškai modifikuotą maistą, maisto produktų ženklinimą, ne maisto prekių keitimą ir grąžinimą.

Nors vaikų švietimui mokyklose yra padaryta pradžia, tačiau jis kol kas yra fragmentiškas, besikoncentruojantis tik ties kai kuriais vartotojų apsaugos aspektais. Lietuvos vartotojų institutas praeitais metais gavo nemažai tėvų klausimų kaip apsaugoti vaikų asmens duomenis jiems naršant internete, ar reklama nukreipta į vaikus neformuoja žalingų mitybos įpročių, teigiamo požiūrio į tabaką ir alkoholį, ar netelkia dėmesio brangiems žaislams.

Lietuvos vartotojų institutas mano, kad būtina stiprinti suaugusiųjų vartotojų švietimą, leidžiant daugiau informacinės medžiagos bei rengiant radijo, televizijos laidų klausimais, susijusiais su vartotojų apsauga. Taip pat būtina svarstyti ar nereikėtų peržiūrėti mokymo programų ir skirti daugiau dėmesio vaikų švietimui.

Su informacija apie Lietuvos vartotojų instituto išleistus šviečiamojo pobūdžio leidinius bei parengtus straipsnius galima susipažinti svetainėje http://www.vartotojai.lt.

Views All Time
Views All Time
3288
Views Today
Views Today
1
0 0