Lietuvoje sparčiai auga verslo informacijos paieška internete, tačiau ją dar lenkia kiti tradiciniai informacijos kanalai – informacijos telefonu tarnybos, informaciniai katalogai bei informacija spaudoje. Prognozuojama, kad verslo informacinių katalogų populiarumas artimiausiais metais nemažės.

Tai patvirtina verslo informacijos paieškos tyrimo, kurį didžiausios Lietuvos informacinių verslo katalogų leidėjos „Eniro Lietuva“ užsakymu šių metų vasarį atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų kompanija „TNS Gallup“, duomenys.

Tyrimo metu buvo apklausta apie 600 šalies įmonių, į klausimus atsakė apie 80 proc. jų vadovų, likusiąją dalį sudarė kiti įmonių darbuotojai.

„Tyrimas parodė, kad beveik 93 proc. įmonių įvairios verslo informacijos ieško skambindami į informacijos telefonu tarnybas, informaciniai katalogai tokioje paieškoje užima 86 proc., o informacijos paieška internete – 72 proc. Paieškų augimas internete per pastaruosius dvejus metus buvo labai ryškus“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė „TNS Gallup“ marketingo direktorius Edmundas Bražėnas.

Jo teigimu, vis dažniau informacijos ieškoma specializuotose interneto svetainėse. Tokia paklausa per pastaruosius dvejus metus kasmet augo po 11 proc. – 2002 metais ji sudarė 48 proc., o 2004 metais – jau 59 proc.

Pagal pirmiausia renkamus interneto adresus šiuo metu lyderis yra „Eniro Lietuva“ tinklalapis www. visalietuva. lt, kuriam atitenka 22,6 proc. paieškų, www google.lt – 19,8 proc., „Findexa“ tinklalapiui www. interinfo.lt – 9,1 proc., toliau rikiuojasi kiti konkurentai.

Vartotojai svarbiausiomis tinklalapių savybėmis įvardija jo populiarumą ir žinomumą, gerą paieškos sistemą, pateikiamos informacijos tikslumą bei lengvą jos suradimą.

Katalogų rinkoje populiariausias yra „Eniro“ leidžiamas „Visa Lietuva“ katalogas – jo žinomumas sudaro 94 proc., dažniausias naudojimas – 68 proc., artimiausio konkurento „Findexa“ katalogo „Lietuvos įmonių katalogas“ – atitinkamai 83 ir 46 proc.

„Lietuvoje mes stebime įmonių augimo tendenciją, kurios pateikia išsamią informaciją apie save spausdintuose ir interneto kataloguose. Pernai realiai veikiančių įmonių skaičius augo daugiau nei 11 proc. – nuo 57,8 tūkst. 2002 metais iki 64,5 tūkst., o aktyvių padaugėjo 8 proc. – nuo 10,6 tūkst. užpernai iki 11,4 tūkst. pernai“, – sakė „Eniro Lietuva“ marketingo vadovė Jurgita Gaukštienė. Jos teigimu, toks augimas pastebimas ir kitose „Eniro“ rinkose.

Apie 80 proc. „Eniro Lietuva“ pajamų šiuo metu sudaro katalogų leidyba, 18 proc. – interneto paslaugos, kurios pernai augo 12 proc. Tinklalapio www.visalietuva.lt lankomumas šių metų vasarį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, padidėjo net 3 kartus iki 665,8 tūkst.

„Atsižvelgdami į rinkos pokyčius ir tyrimų rezultatus, šiemet numatome stabilias pajamas iš spausdintų katalogų, o pajamos iš informacinių puslapių internete turėtų augti dar 11-12 proc.“, – prognozavo „Eniro Lietuva“ atstovė. 2003 metais „Eniro Lietuva“ bendros pajamos siekė 14 mln. litų.

„Eniro Lietuva“ priklauso vienai iš pirmaujančių Šiaurės Europos bendrovių „Eniro“, kuri teikia verslo informacijos paslaugas. 2003 metais „Eniro“ veiklos pajamos siekė 4,901 mlrd. Švedijos kronų. Kompanija veikia 18 šalių, joje dirba apie 4600 darbuotojų. Lietuvoje bendrovė „Eniro Lietuva“ veikia 11-tus metus, joje šiuo metu dirba apie 200 darbuotojų.

„TNS“ šiuo metu dirba daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų 90 pasaulio šalių. 2003 metais „TNS“ grupė pasiekė 1,2 mlrd. eurų apyvartą. „TNS Gallup“ apyvarta Lietuvoje 2003 metais sudarė 9,3 mln. litų. Ji Lietuvoje pernai atliko 200 tūkst. tiesioginių interviu, 160 „focus“ grupių, beveik 5000 simuliacinių vizitų. Įmonėje dirba 230 darbuotojų.

Views All Time
Views All Time
2287
Views Today
Views Today
1
0 0