Lakūnų maratonas su kliūtimis

Kai šeštą ryto iš Anadyrio paskambino Rolandas Paksas, šiame tolimo Rusijos pakraščio mieste buvo jau trečia valanda po pietų. Mat kirtę 180-ąjį dienovidį, dar vadinamą tarptautine laiko linija, pilotai tarsi įskrido į kitą dieną.

Problemos, iškilusios dėl leidimo įskristi į Rusijos oro erdvę, ne tik iki pusiaudienio užlaikė jų startą iš Aliaskos, bet ir nedavė žmoniškai pailsėti prieš skrydį – sprendimų, kaip įveikti biurokratines kliūtis, lakūnai naktį ieškojo skambučiais į Maskvą dar vienam šio projekto dalyviui Michailui Molčianiukui, lėktuvą SM 2000 „Phoenix“ sukūrusios firmos „Technoavia“ lakūnui bandytojui.

„Jeigu ne Michailas, būtume dar nežinia kiek užtrukę“, – sakė Rolandas Paksas. Pasirodo, papildomų problemų sukėlė elementari klaida – kažkoks skrydžio dokumentus forminęs pareigūnas, rašydamas lėktuvo registracijos ženklus HA SMA, reiškiančius ir šaukinį, vietoje S užrašė G.

Kita vertus, kol biurokratija gadino lakūnams nervus, Anadyrio aerodrome, kur jiems reikėjo skristi, per dvi dienas dėl baisaus oro nusileido tik du lėktuvai. Kai pagaliau atsivėrė biurokratinės užkardos, pasikliaudami pusėtina orų prognoze, Rolandas Paksas ir Vladimiras Makagonovas išskrido ir sėkmingai pasiekė Anadyrio aerodromą.

Vis dėlto nesunku nuspėti, kad beveik dvidešimt dienų besitęsiantis įtemptas, neretai netgi labai komplikuotas skridimas aplink pasaulį pilotus yra gerokai išsekinęs.

Lietuvos laiku vidurnaktį lakūnai turėtų išskristi į Magadaną. Tai – 1500 kilometrų virš tundros, Koriakų kalnagūbrio ir Šelichovo įlankos.

Plačiau apie skridimą – www.tvarka.lt, rubrika SKRYDIS APLINK PASAULĮ.

Views All Time
Views All Time
2629
Views Today
Views Today
1
0 0