|

Dutūkstantųjų metų žvaigždė

Nors “Carisma”, kaip ir visi “Mitsubishi” modeliai yra laikomi japoniškais automobiliais, tai nėra visai tiesa. Jei ankstesniajame šio modelio variante “japoniškumo” tiek automobilio dizaine, tiek ir techniniuose sprendimuose buvo pakankamai daug (nors europietiškumo “simptomų” čia irgi pakako), tai “Carisma’2000” tapo kur kas didesniu “europiečiu” negu “japonu”. Mat šis modelis negaminamas Japonijoje, jį surenka Olandijos “NedCar” gamykloje, ant vieno konvejerio su “Volvo S80” modeliu. Automobilių gamintojų – milžiniškų kompanijų “žaidimai” su konkurentų akcijų paketų pirkimu padarė savo: nuo šiol “Mitsubishi” su švedų “Volvo” susijusi ne vien pinigais, bet ir panašia produkcija.

|

Elektrinis “Ford Ka”

Naujojo modelio energijos šaltinis – ličio-jono baterijos, kuriuos pasižymi pakankamai didele energijos talpa – 126 kW/h vienam kilogramui svorio. Šios baterijos yra maždaug 70 proc. lengvesnės už paprastas švinines. Tiesa, bendroji jų masė (280 kg) vis vien yra palyginus didelė tokiam mažam automobiliui. Todėl kuriant “e-Ka” modelį buvo naudojamas aliuminis ir kitos lengvesnės medžiagos, kurios leido modelio masę sumažinti 45 kg, neskaitant to, kad buvo atsisakyta benzininio varikliobei pavarų dėžės. Pilna naujojo “e-Ka” masė yra 1140 kg, kai tuo tarpu serijinis “Ka” modelis sveria 890 kg.

|

Automobilis tiems, kurių nebedomina kainos

Už mašiną – 7 milijonai litų. Sportinių automobilių padangėje pasirodė nauja aukščiausios klasės mašina “Mercedes CLK-GTR”, rašo Vokietijos žurnalas “Auto und Moto Sport”. Už tris milijonus Vokietijos markių (daugiau kaip 7 milijonus litų) galima nusipirkti 175 automobilius “Smart”, 150 tonų puikiausios rūkytos mėsos gaminių bei dešrų, keturis centnerius aukščiausios prabos aukso arba angliško stiliaus namelį priemiestyje su nedideliu žemės plotu šalia. Tik nė viena šių vertybių neturi po kapotu 612 AG ir nepajėgia per 9,9 sekundės pasiekti 200 kilometrų per valandą greičio. Taigi investicijas mėgstantis milijonierius, kuriam prie širdies mašinos ir didžiulis greitis bei prabanga, turi paskubėti susirasti firmos AMG atstovybę. Mat ši “Mercedes-Benz” dukterinė firma jau kelias savaites parduoda nepaprastai plokščius, vos 116 centimetrų aukščio į ietį panašius CLK-GTR automobilius.

|

“Toyota Yaris” išrinkta 2000-ųjų metų automobiliu

Metų automobilis išrinktas jau 37-tąjį kartą. Pirmą kartą šitokie rinkimai vyko 1964 m. Už garbingą titulą balsuoja 56 automobilių žinovai, atstovaujantys 21 Europos valstybę. Rungiasi automobiliai, kurių pardavimas prasidėjo iki tų metų lapkričio pabaigos. 2000 metais garbingo titulo siekė 27 automobiliai. Finišo tiesiąją pasiekė tik penki iš jų. Paskutiniame etape žiuri nariai gali skirti 25 taškus, kuriuos pretendentams galima skirstyti tokiu būdu, kad vienam automobiliui tektų ne daugiau kaip 10 taškų. Žiuri privalo išrinkti neginčytiną lyderį, du automobiliai negali pretenduoti į vieną vietą. Žiuri pirmininkavo anglas p. Rėjus Yatonas. 2000-ųjų automobilis ,,Toyota Yaris” Europos rinkai pateikiamas su trimis skirtingais kėbulo ir dviem variklio variantais.

|

Greičio mėgėjų svajonė – sportinis modelis už prieinamą kainą

Vienas tokių modelių – Norviče (Anglija) gaminamas dvivietis “Lotus Elise” sportinis automobilis, kainuojantis 28 tūkst. JAV dolerių ir toks pat galingas kaip “Porsche Boxster” modelis. Šis “Lotus” inžinierių sukurtas gražuolis sveria vos 770 kilogramų. Keturių vožtuvų 1,8 litro talpos variklis leidžia automobiliui pasiekti 100 km/h greitį per 6,5 sekundės. Ko gali pasigesti “Lotus Elise” vairuotojai – tai elektroninių vairo stiprintuvo bei stabdžių sistemos ir automatinio langų valdymo. Inžinierių teigimu, ši įranga padidintų automobilio svorį ir sumažintų jo pajėgumą kelyje. “Renault Spider” – dar spartietiškenis modelis, tačiau atrodo iš tiesų įspūdingai, lyg dviem spalvom nulakuotas kokonas. Keturių cilindrų 147 AJ galingumo variklis leidžia pasiekti 100 km/h greitį per beveik 7 sekundes ir išvystyti jį iki 215 km/h.

|

Brangus, bet tikras malonumas prie vairo

Kalbant apie šios markės automobilius negalima nepaminėti žvejų. Ne tik todėl, kad Subaru automobiliais galima pasiekti bet kurį vandens telkinį, bet ir todėl, kad žvejybą mėgstantys TV žiūrovai minėtą Legacy Outback TV ekranuose pamatė vieni pirmųjų – šiuo automobiliu į filmavimus važinėja laidos “Vienam gale kablys” komanda. Naujausių Subaru Legacy modelių Lietuvoje kol kas nėra daug – parduotas vienas Outback ir du sedanai. Ir nors rugpjūtis – ne pats dėkingiausias metas įvertinti keturių ratų pavarą, savaitgalis prie Outback vairo buvo tikrai malonus. Galbūt pajusti tikruosius automobilio privalumus reikėjo kitokių sąlygų, prastesnių kelių, nes sausą šių metų vasarą rasti klampių vietų buvo sudėtinga. Tačiau važiuodami papuolėme ir į liūtį, todėl galima teigti, kad buvo išmėgintos įvairios vairavimo sąlygos.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: klausimai pardavėjui

Kai prieinate pardavimo momentą, pardavėjas stengsis parodyti savo kaip prekybininko sugebėjimus, tačiau iš to galima nustatyti jo požiūrį į motociklo būklę. Pagal tai galima spręsti iš atsakymų į jam užduodamus klausimus:

Pateikite jam tokius klausimus:

Ar motociklas buvo kada nors nugriuvęs?
Jei pasakys “ne”, bet matote akivaizdžius to įrodymus, paprašykite jo paaiškinti.
Kada paskutinį kartą buvo keistas tepalas?
Tepalas turi būti keičiamas kas 10000 km arba 6 mėnesius, kas pirmiau ateina.
Krosinio motociklo tepalai turi būti keičiami po keletos pasivažinėjimų arba kas 500 km.
Kokia serviso/ aptarnavimo istorija?
Pažiūrėkite kokie įrašai serviso knygelėje

|

Prieš perkant naudotą motociklą: variklis, skysčiai, karbiuratorius

Kai kuriuose motocikluose yra kuro padavimo pompa, todėl, prieš užvedant variklį, reikia sudaryti slėgį. Jei, įjungus degimą, iš dujų bako pasigirsta švilpimas, palaukite, kol jis baigsis ir tada paspauskite starterį. Centrinės kojelės pagalba apvertę motociklą ir pakėlę į viršų užpakalinį ratą, patikrinkite, ar gerai įsijungia pavaros. Pakeltojo rato nesukite per greitai. Laikykite nuspaudę priekinį stabdį. Turite matyti tepalo lygį – pro stikliuką arba lazdelės pagalba. Jis turėtų būti tarp viršutinės ir apatinės padalos, kai variklis jau pora minučių, kaip išjungtas, o motociklas stovi lygioje vietoje. Paklauskite, kada paskutinį kartą buvo keisti tepalai. Reikėtų – kas 5k mylias ar kas 6 mėn. Krosiniams motociklams – daug dažniau.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: išmetimo sistema

Jei motociklas turi daugiau nei vieną išmetimo kanistrą, užveskite variklį ir prieš išmetimo vamzdžio galą laikykite popieriaus lapą (ne ranka, kad nenusidegintumėte). Taip suprasite, iš kanistro einantis slėgis yra tolygus. Turėtų būti. Priešingu atveju, tikriausiai vienas iš cilindrų neturi kibirkšties. Būkite labai atsargūs ir įsitikinkite, jog tikrai neapsideginsite! Apsivyniokite pirštus drėgnu popieriniu rankšluosčiu ir pirštais apčiuopkite išmetamąjį vamzdį, apie 7-9″ nuo variklio. Tai atlikite, vos užvedus variklį. Šaltas vamzdis (švilpiantis) reiškia,jog cilindre nėra kibirkšties. Galimos priežastys: užsikimšęs karbiuratorius, protėkis vakuume ir kt. Kaina: nuo $5 iki $200.

|

Prieš perkant naudotą motociklą: grandinė, žvaigždutės ir diržai

Suimkite grandinę pačiame užpakaliniame užpakalinės žvaigždutės kampe ir patraukite atgal. Jei grandinė nusiima nuo pusės žvaigždutės ar daugiau, laikas ją keisti. $100 + valanda darbo. Ant šoninių plokštelių gali būti šiek tiek rūdžių, bet skrituliukas (apvali vidurinė dalis) turi būti švari bei blizgėti. Žvaigždutės danteliai turi būti absoliučiai simetriški – dėvėdamiesi nulinksta. Jei matosi, patikrinkite ir priekinę žvaigždutę. Už dvi naujas žvaigždutes – $60 plius apie 1 val. darbo. Jei motociklas turi centrinę kojelę, įjunkite laisvą pavarą, užpakalinį ratą pakelkite į orą, ir tada galėsite patikrinti grandinę. Lėtai sukdami užpakalinį ratą (tik ranka, ne variklio pagalba), lengviau pastebėsite problemines vietas.