2013 metų mados tendencijos
|

2013 metų mados tendencijos

2012-aisiais buvo madingi ryškūs neoninių spalvų drabužiai. Ir dabar jų pilnos parduotuvių lentynos. Tačiau neapsigaukite – šiemet tokios spalvos nėra itin populiarios. Nieko blogo, jei dėvime vieną ar kitą tokios spalvos drabužį ir jį žaismingai deriname su kitokių spalvų apdarais. Tačiau praėjusiais metais ši spalva taip uzurpavo mados pasaulį, kad ėmė atrodyti, jog žmonės vaikšto apsirengę Helovyno kostiumus: neoniniai tapo ne tik drabužiai, bet ir nagai, akių vokai, plaukai. Metas leisti šioms spalvoms pailsėti. Kita visiems jau spėjusi pabosti 2012-ųjų mados tendencija – metalo detalės. Metaliniais spygliukais buvo puošiami drabužiai, batai, rankinės, kiti aksesuarai. Būtų gerai, jei šiemet bent 60 proc. vilkimų drabužių neturėtų metalo detalių. Iš mados išeina ir įvairiais raštais bei spalvomis marginti džinsai. Dažna moteris džinsus dėvi beveik kiekvieną dieną. Tačiau kaip dažnai ji apsivelka, pavyzdžiui, leopardo kailio raštais margintą šį drabužį? Tad neleiskite pinigų veltui. Apskritai šiemet margi drabužiai nebebus tokie madingi. Net ir buvę itin populiarūs įvairių genčių raštais marginti audiniai užleis vietą paprastoms ir aiškioms linijoms.

Kaip išsirinkti kelnaites?
| | | |

Kaip išsirinkti kelnaites?

Koreguojančios kelnaitės (angl. „control briefs“) – tai tamprios medžiagos kelnaitės labai aukštu liemeniu (dažnai besibaigiančiu virš moters talijos), pilnai dengiančios moters klubus bei užpakaliuką ir suteikiančios moteriai dailesnes formas. Tokios kelnaitės dėvimos po prigludusiais rūbais, norint figūrai suteikti grakštesnes formas. Klasikinio kirpimo kelnaitės (angl. „briefs“) – tai kelnaitės aukštu liemeniu, pilnai dengiančios moters užpakaliuką ir klubus. Tokių kelnaičių juosmens linija baigiasi ties moters talija arba truputį žemiau, kojų angų kirpimo linija žema, besibaigianti truputį žemiau moters klubų. Klasikinio kirpimo kelnaitės su giliomis kojų angų iškirptėmis (angl. „high cut briefs“) – tai kelnaitės aukštu liemeniu, pilnai dengiančios moters užpakaliuką, tačiau nedengiančios klubų. Tokių kelnaičių juosmens linija baigiasi ties moters talija arba truputį žemiau, o kojų angų kirpimo linija atidengia klubus. Kelnaitės pažemintu liemeniu (angl. „hipsters“) – tai klasikinio kirpimo kelnaitės pilnai dengiančios užpakaliuką ir klubus, tačiau jų juosmens linija baigiasi ties klubais. Taigi tai tiesiog patrumpintas „klasikinio kirpimo kelnaičių“ variantas.

2012 metų mados tendencijos
|

2012 metų mados tendencijos

Net jeigu nesidomite mada ir naujausiomis jos tendencijomis, turbūt teko girdėti tą mistišką žodžių junginį: aukštoji mada (arba aukštasis siuvimas). Dar kitaip žinoma kaip haute couture, ji skiriasi nuo vadinamosios gatvės mados ar Prêt-à-Porter drabužių ir dažniausiai neturi nieko bendra su naujovėmis. Tik devyneri mados namai turi privilegiją naudoti šitą magišką etiketę, o vienas aukštosios mados rūbas kainuoja nuo šimto tūkstančių litų. Prabanga, kruopštumas ir išskirtinis dėmesys klientui yra trys pagrindai, kurie daro haute couture – aukštąją madą – išskirtinę. Prabangą užtikrina originalus drabužių dizainas ir aukštos kokybės audinių naudojimas. Rankomis siuvama kiekviena siūlė, taip pat ir papuošimo darbai, tokie kaip siuvinėjimas ar karoliukų pritvirtinimas. Įsivaizduokite vakarinę suknelę papuoštą tūkstančiais mažučių karoliukų: toks dekoravimas kelioms siuvėjoms užtrunka keletą savaičių! Net tik kruopštus darbas ar išskirtiniai audiniai sudaro didelę aukštosios mados drabužio kainą. Dizainerio prekės ženklas taip pat paverčia rūbą ypatingu. Papuošalai. Praėjusį sezoną dominavo maksimalizmas – jis išlieka ir 2012 m. pavasarį. Didelės sagės gali papuošti rankines, šalikus ir megztukus. Plačios masyvios apyrankės pabrėš rankos grakštumą. Šį pavasarį rinkitės apyrankes su pakabučiais. Populiarumo viršūnėje – auksinė grandinėlė su daržovių arba lašo formos pakabučiu, miniatiūriniais spalvingais karoliukais. Madingi gėlių formos žiedai. Ypač populiarūs raudonojo aukso papuošalai.

| |

Interjero dizaineriai savo idėjas galės realizuoti „Žirmūnų namuose”

Nekilnojamojo turto valdymo ir plėtros bendrovė „MG Valda”, bendradarbiaudama su ilgamečiu „Metų interjero” organizatoriumi www.interjeras.lt skelbia konkursą jauniems interjero dizaineriams ir kviečia sukurti originalius interjero projektus „Žirmūnų namų” butams. „Šiuo konkursu norime paskatinti jaunuosius kūrėjus pristatyti savo idėjas visuomenei ir įgyvendinti jas realybėje. Konkursui specialiai parinkome keturis vienodo išplanavimo butus, kad kartu su interjero specialistais galėtume žmonėms parodyti, jog vienodo išplanavimo butas gali atrodyti visiškai skirtingai ir priklauso tik nuo pasirinktų kūrybinių sprendimų”, – konkurso sumanymą pristatė UAB „MG Valda” direktorė Sigita Survilaitė – Mekionienė. Anot jos, konkurso dalyviams specialiai taikomas amžiaus apribojimas. „Konkurso dalyvių amžių apribojome iki 35 metų, kad jauni menininkai nebijotų teikti savo idėjų ir nemanytų, jog konkursuose visuomet nugali tik dešimtmečiais savo patirtį matuojantys profesionalai. Neabejojame, kad ir jauni interjero dizaineriai turi svarių, įdomių, racionalių ir originalių sumanymų. Be to, tai puikus būdas per savo darbus pristatyti save”, – pasakojo S. Survilaitė – Mekionienė. Tris konkurso nugalėtojus rinks šešių asmenų komisija, sudaryta iš kompetentingų architektų, interjero dizainerių bei „MG Valdos” specialistų, o vieną nugalėtoją bus patikėta išrinkti visuomenei internetinio balsavimo būdu ir būsimiesiems gyventojams, jau įsigijusiems butus „Žirmūnų namuose”.

| |

Julija Žilėnienė

Dizainerė Julija kuria vienetinius rūbus, drabužių kolekcijas, aksesuarus, interjero detales bei interjerus. Per aštuoniolika kūrybos metų dizainerė pristatė daugiau nei trisdešimt mados kolekcijų, o jos nuolatinių klientų bei gerbėjų rate – kultūros, verslo bei politikos elitas (tarp jų ir pirmosios šalies ledi). 1998-aisiais metais Julija įkūrė šiuo metu Vilniaus senamiestyje veikiančius Julijos mados namus, o 2004-aisias – madingą dovanų galeriją „Aukso avis”. Švelnus, bet nesulaikomas augimas – tinkama metafora Julijos veiklai bei kūrybai nusakyti. Nuolat auga ne tik klientų bei interesų ratas, plečiantis kūrybines sritis ir galimybes. Kiekvienas jos kūrinys skleidžiasi, pulsuoja ir auga, kurdamas aplink save optimizmo, gyvybingo žavesio ir natūralaus jaukumo aurą. Dizainerės kuriama suknelė ar žvakidė, auskarai ar interjeras, – viskas galiausiai susilieja į vieną kūrinį, augantį jausmų, intuicijos ir gyvenimiškos patirties žemėje. Julijos kūrybos variklis – žmogus. Nuolat ieškanti tobulo skambesio tarp žmogaus ir jo rūbo ar aplinkos, dizainerė neabejoja kiekvieno asmens savito grožio jėga ir energija. Tereikia jį atskleisti… Ryžtingas serijinės gamybos atsisakymas dizainerei reiškė savitą ir individualų požiūrį į žmogų, klientą. Netobulą. Permainingą. Unikalų. Kaip ir jam kuriamas kūrinys. Darni asimetrija, šiltas bangavimas, harmoningi siluetai ir medžiagų, paviršių, faktūrų įvairovė Julijos mados namuose apjungiami profesionaliu, kruopščiu atlikimu.

| |

Jauna dizainerė Aurelija Kaltenytė savo kolekciją pristatys Monako Kunigaikštystėje

Pirmą kartą Monako Kunigaikštystėje rengiamas tarptautinis prestižinis džinsų konkursas „JANSATION 2010 Monte Carlo”. Pagrindinis tikslas – atskleisti naujų ir jaunų, džinsus galinčius modeliuoti dizainerių vardus ir susieti juos su džinsų mados industrija. Šių metų konkurso skelbiama tema – Aukštosios Mados Įkvėpimas (“Haute Couture Inspiration”). Organizatoriai skatina jaunuosius dizainerius pasinerti i aukštąją madą, bandyti išreikšti save džinsų kalba, surasti grožį ir harmoniją, kuri atsiskleidžia jungiant aukštąją madą ir džinsinius audinius, o taip pat pasižiūrėti į džinsinį audinį per savo šalies tradicijų prizmę. „JANSATION 2010 Monte Carlo” – tai jaunų, kūrybingų ir profesionalių dizainerių bei džinsų pramonės atstovų susitikimo vieta. Organizatoriai siekia paskatinti naujos kartos dizainerių ir džinsų pramonės gamintojų atstovų bendradarbiavimą. Šiuo metu džinsų pramonė siekia per 49 milijardų apyvartą per metus. Šių metų „JANSATION 2010 Monte Carlo” konkurse galimybę atstovauti savo šalims pasiekė šių šalių atstovai: Australija, Belgija, Bulgarija, Kolumbija, Ispanija, Prancūzija, Graikija, Indija, Izraelis, Italija, Japonija, Lietuva, Naujoji Zelandija, Rusija, Singapūras, Švedija, JAV.

| |

Rūbų dizainerė M.Čergelytė: “Mes Lietuvoje pradedam mados filmų sferą”

Rūbai iš Mildos “Mimic” Čergelytės kolekcijos puošė pirmojo žurnalo “370” numerio viršelį. Vakar jaunoji dizainerė, puikiai žinanti kelio iš Mažeikių į Vilnių duobes, pristatė antrąją savo rūbų kolekciją. Neturėdama biudžeto rengti pristatymo su ilgomis žiūrovų eilėmis ir šampanu, kolekciją jį pristatė filmu internete.Apie ją aštuoniolikmetė vienuoliktokė, gurkšnodama pieno gėrimą, papasakojo „Dienai“. – Ar tai pret-a-porter? – Kai kūriau aš net negalėjau suprast, ar tai fall ar tai summer, ar rūbai rudeniui, ar vasarai. – Ar tu rūbus parduodi? – Parduodu tam, kas ieško-perka, tačiau ant pakabų jie nekabo ir niekas jų nečiupinėja riebaluotais pirštais. – Tave siutintų, jeigu juos čiupinėtų bet kas? – Mane siutintų tai, jeigu jie metus kabėtų, juos ateitų pačiupinėti, tačiau niekas nepirktų. – Kaip tave randa? – Neklausiu kaip ieško, bet kai randa, finišas būna mano e-mailas. Vadinas, randa. Išgūglina. – Kodėl tavo toks slapyvardis – Mimic? – Nes aš Milda Čergelytė, nes mano pavardė neįdomi, sunki ir lietuviška, o mimika yra veido rūbas.

| |

Berlyne geriausia mados dizainere išrinkta lietuvė A.Kuzmickaitė

Šeštadienį Berlyno kultūros centre „Radialsystem V” tarptautinio mados kūrėjų konkurso „Createurope: the fashion academy award” renginyje jaunoji lietuvių dizainerė Agnė Kuzmickaitė buvo apdovanota pagrindiniu prizu kaip „Geriausia jaunoji dizainerė” („Best Upcoming Designer Award”). Agnės Kuzmickaitės apdovanojimo vertė yra 25 tūkst. eurų. Be „Katharinos” statulėlės – 30 centimetrų aukščio figos lapo formos skulptūros, kurią sukūrė britų skulptorius Anthony Craggas, jai atiteko prizas „Vieneri metai Berlyne”. Tai reiškia, kad kūrėja vienerius metus praleis Berlyne, kur turės savo ateljė bei butą. Jai bus suteikta galimybė sukurti konkurso rėmėjams „Quelle” kolekciją, talkinant mados profesionalams. Jaunoji dizainerė dar būdama maža mokėsi menų mokykloje Lietuvoje. Pernai baigė studijas Vilniaus dailės akademijoje. Studijavo Utrechto menų mokykloje Olandijoje. Agnė įgijo vardą kaip dizainerė dalyvaudama Rygos mados savaitėje, bei kaip daugelio prizų nugalėtoja: „Aenne Burda Preis ´96 for elegance”, gavo specialų prizą „artistic image” dalyvaudama „One Model Competition of 2003″. Daugelis Europos teatrų ją gerai pažįsta ir kaip kostiumo dizainerę. Pateikusi portfolio mados kūrėjų konkursui „Createurope: the fashion academy award” Agnė Kuzmickaitė pateko į 29 finalininkų sąrašą. Jie buvo atrinkti iš daugiau nei 1000 paraiškas konkursui teikusių jaunųjų mados kūrėjų ir dizainerių iš 39 Europos šalių.

Versace
| |

Versace

Santo, Donatella ir Giani Versace užaugo Italijoje. Kol Gianni mokėsi iš siuvėjos motinos amato gudrybių, Donatella žaidė būdama jo kurybos mūza. Dar vienuolikos metų, ne pagal savo metus išsivysčiusi mergaite jau dažė šviesiai savo plaukus ir dėvėjo savo brolio Gianni sukurtus drabužius. Dizainerio darbas su trikotažu atvedė ji į Florenciją apie 1970-tųjų vidurį. Donatella sekė iš paskos. Kol ji studijavo universitete italų literatūrą, savaitgaliais ji puikiai leisdavo laiką su savo broliu ir jo kuriamos mados gerbėjų minia. Gianni persikėlė į Milaną ir Donatella dar kartą sekė paskui jį. 1978-aisiais, kai jis ryžtingai ėmėsi savo kompanijos veiklos, buvo suplanuota, kad Donatella kompanijoje dirbs kaip jo agentė. Šis planas greitai žlugo, nes dizaineris panoro savo seserį kompanijos veikloje matyti kaip mūzą ir kritikę. Nuo Gianni mirties Versace kompanija padidino savo vertę 250 – čia milijonų. 2004-ųjų liepą Donatellai buvo nustatyta priklausomybė kokainui, nuo kurios ji buvo pradėta gydyti reabilitacijos klinikoje. Paskutinį kartą ji viešai pasirodė 2006-tų birželį. Tai buvo Versace mados namų vyrų šou. Ji buvo labai sukūdusi ir dėvėjo peruką. Tikėtina, kad jos plaukai ėmė kristi dėl jos priklausomybės kokainui.

Jean Paul Gaultier
| |

Jean Paul Gaultier

Jean Paul Gaultier augęs šeimoje, kurioje vos pavykdavo sudurti galą su galu, Jeanas Paulis dažnai lankydavosi pas močiutę, buvusią medicinos seserį. Reikia pripažinti, kad močiutę jis turėjo ypatingą, namuose priimdavusią pacientes ir joms teikdavusią įvairią pagalbą – nuo sveikatos patarimų, iki Taro kortų pranašysčių, nuo aprangos derinimo iki veido kaukių. Būdamas šešerių Jeanas Paulis nemokėjo nei žaisti futbolo, nei karstytis ant skersinio, tačiau buvo matęs visas televizijos laidas ir puikiai piešė. „Aš piešdavau močiutės klienčių „prieš” ir „po” eskizus. „Prieš” būdavo dabartinis vaizdas, „po” – tai, ką mačiau per televizorių, pavyzdžiui, Ava Gardner. Labai įdėmiai klausydavausi močiutės patarimų. Ji mane išmokė, kiek daug galima pasiekti drabužiais ir išvaizda. Ir padėjo suprasti žmonių psichologiją – mada yra susijusi su žmonių poreikiais, net jei jie nesugeba jų suformuluoti”, – vaikystę prisimena dizaineris. Užaugęs moteriškoje kompanijoje (mama, močiutė, pusseserė) jis nesyk pripažino, kad šioji jam daug mielesnė nei vyriška. Išskyrus, jaunus vaikinus, žinoma. Jeanas Paulis atvirai prisipažįsta, kad jau paauglystėje skaitydamas Romeo ir Džuljetą suprato, jog Romeo jį domina kur kas labiau nei Džuljeta.