Vaikų priežiūros centras “Vėžliukas”
|

Vaikų priežiūros centras “Vėžliukas”

Vaikų priežiūros centras “Vėžliukas” yra ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo įstaiga įsikūrusi 2009 metų vasarą vienoje gražiausių ir patogiausių Vilniaus vietų – Žvėryne. Vaikų priežiūros centras įsikūręs nuosavame naujos statybos dviejų aukštų name su uždaru kiemu, todėl vaikučiams galime užtikrinti kuo puikiausias sąlygas žaisti, mokytis, bendrauti, kuo dažniau keliauti pasivaikščioti. Vasaros metu, kiemelyje, vaikučiai gali žaisti baseinėlyje. “Vėžliukas” – tai jaukus vaikų priežiūros centras, kuriame vaikai prižiūrimi, kūrybiškai lavinami bei ugdomi. Mūsų auklėtojų tikslas sukurti ypatingą atmosferą, kad vaikai jaustųsi kaip namuose, tačiau ir socializuotųsi su aplinka, bendrautų su kitais vaikais, išmoktų pasakoti ir klausytis, dalintis bei įgyti pasitikėjimo. Auklėtojos ugdo ir lavina vaikus pagal individualią programą, kuri yra kūrybinės krypties. Priežiūros centre yra sustiprinta muzikinė veikla. Du kartus per savaitę ateina profesionali muzikos mokytoja, kuri moko vaikus dainavimo.

Vaikų darželis „Jūrų žvaigždutė“
|

Vaikų darželis „Jūrų žvaigždutė“

„Jūrų žvaigždutė“ – tai privatus vaikų darželis, įsikūręs nuosavame name su uždaru kiemu, netoli dviračių treko ir Studlendo. Pirmieji Klaipėdoje siūlome itin kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą bei vaikų priežiūrą. Sukūrėme namus primenančią estetišką, erdvią ir saugią aplinką jūsų vaikučiams. Didelę reikšmę teikėme darželio aprūpinimu kokybiškais baldais, saugiausia Europoje sertifikuota lauko įranga, sūpynėmis (gamintojas „Ksil pasaulis“), žaislais ir ugdymo priemonėmis. Atsakingos ir kompetentingos auklėtojos ugdo pagal individualią programą, parengtą vadovaujantis švietimo ir mokslo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų nuostatomis, norminiais teisės aktais, „Gera pradžia” metodikos principais bei kitų įstaigų patirtimi, atsižvelgiant į vaikų raidos ypatumus bei poreikius. Suteikiame galimybę nemokamai lankyti papildomo ugdymo būrelius, kurie puikiai praplečia ir praturtina pagrindinę ugdymo programą bei skatina vaikus visavertiškai tobulėti.

Privatiems darželiams Jeruzalėje ir Fabijoniškėse jau šešeri metai!
|

Privatiems darželiams Jeruzalėje ir Fabijoniškėse jau šešeri metai!

2012 m. rugsėjo 3 dieną Fabijoniškių “Namų darželyje” pradėjo veikti pradinė mokykla “Pažinimo medis! Kuo unikalūs “Namų darželiai”?: Vaikų poreikiams pritaikyta erdvė: namai pilnai rekonstruoti, su atskiru kiemu; įrengime naudotos ekologiškos, natūralios medžiagos, dauguma žaislų gaminti mūsų pačių rankomis. Grupės nedidelės, jaukios, sukurta šviesi, šilta namų aplinka. Daug judame, būname gryname ore, sveikai maitinamės, gyvename ir galvojame; Unikali ugdymo metodika. Laikomės humanistinės pedagogikos principų, esame artimi skandinaviškai intuityviosios pedagogikos linijai, naudojame daug valdorfo metodikos elementų. Laikomės bendrų vertybių ir požiūrio į vaiką, tačiau kiekviena grupė unikali, dirba pagal savo programą, sukurtą tos grupės auklėtojų ir pritaikytą vaikų amžiui ir poreikiams; Mūsų kompetencija. Į komandą subūrėme stipriausius savo srities specialistus. Visos auklėtojos yra profesionalios ikimokyklinio ugdymo specialistės, kvalifikuotos, išsilavinusios, patyrusios. Nuolatos organizuojame vidinius mokymus, kviečiame išorės konsultantus bei giliname savo kompetenciją. „Namų darželyje“ dirba profesionali psichologė, kuri konsultuoja tėvus, pedagogus, organizuoja mūsų vidinius mokymus bei rūpinasi bendru klimatu. Neretai imamės ir sudėtingesnių pedagoginių uždavinių – konsultuojame šeimas, kurios susiduria su gana rimtomis problemomis augindamos vaikus: padedame tiek tėvams, tiek vaikams, turintiems raidos sutrikimų, kur į pagalbą įsijungia ne tik psichologai, bet ir specialieji pedagogai. Dalinamės savo patirtimi, kartu ieškome kūrybiškų sprendimų, emociškai palaikome tėvus bei realiai padedame vaikams. Konsultuojame ir padedame ne tik “Namų darželio” šeimoms – į mus kreipiasi šeimos iš visos Lietuvos.

Vaikų auginimo klaidos

Vaikų auginimo klaidos

Šitas įrašas, bus esamiems, būsimiems tėveliams. Visą tai, rašysiu iš savo asmeninies patirties, ką manau mano tėvai padarė blogai, augindami mane. Ir kaip aš manau, jog kitaip auginsiu savo ateities vaikus: Jeigu vaikas turi, kokių neįprastų sveikatos problemų ar dalykų, kurie juos vargina ar įtariat, kad gali vargint. Skirkit kiek galit laiko ir investicijų, tai išspręsti. Galbūt jūs jam pakeisit gyvenimą. Nepamirškit pasirūpint vaiko dantimis. Pats vaikas pas dantistą nesiverš niekad. Jei yra kreivų dantų, ar panašių problemų, sutvarkykit vaikystėj. Estetinis plombavimas užaugus, tikrai brangus malonumas. Tėveliams ir mamytėms. Jeigu mamytė, yra labai sauganti vaiką. Ypač berniukus. Tarkim nedaryk to, neik ten, gali susižeisti. Geriau būk namie. Pasiklysi ir taip toliau. Nedarykit to! Jūs tik sukursit vaikui papildomas baimes ir jos gali trukdyti ilgai gyvenime. Vaiką reikia skatinti, būti savarankiškesniam jau nuo vaikystės. Neleiskit vaikui mirkti prie televizoriaus. Mokslininkai įrodė, kad vaikai žiūrėję ilgai televizorių, intelektiškai būna 30% žemiau, nei tie, kurie laiko prie televizoriaus tiek daug neleido. O tai yra tikrai labai didelis skaičius.

Vaidybinė veikla viena iš vaiko kūrybiškumo ugdymo formų
|

Vaidybinė veikla viena iš vaiko kūrybiškumo ugdymo formų

Visi vaikai yra unikalios ir nepakartojamos asmenybės. Vaikų darželyje, grupės veikla, kurioje dalyvauja vaikai, skiriama asmenybės tobulėjimui bei plėtotei. Joje ugdosi saviraiška, vaikai atsiskleidžia kaip kūrybiškos asmenybės. Vaikų darželis lyg antrieji namai, kuriuose mažieji žmogučiai praleidžia ištisas dienas. Čia vaikai mokosi skirti kas yra gera ir kas bloga, čia jie ugdosi, žaidžia, ilsisi, gyvena dideliame triukšmingame kolektyve. Darželyje vyksta įvairi veikla, užsiėmimai, tačiau vaikams greitai viskas nusibosta, jie nenustygsta, nori vis naujos veiklos. Vaidyba, įvairios lėlės geriausias ir veiksmingiausias būdas, priemonė sudominti vaikus, patraukti jų dėmesį. Vaikams patinka, kai jų grupėje svečiuojasi pamėgtų pasakų herojai (kiškis-piškis, meškiukas-rudnosiukas, katinėlis-rainakėlis…), lėlės, mėgstamiausi žaislai. Menas turi didžiulį poveikį auklėjant žmogų. Vaidyba – viena iš meno formų, padedančių atsiskleisti vaiko saviraiškai, kūrybiškumui, fantazijai, vaizduotei. Ši veikla vaikams suteikia daug teigiamų emocijų.

Vaikų Ugdymas. Kriaušių metas
|

Vaikų Ugdymas. Kriaušių metas

Mokyklos yra sugalvotos tam, kad vaikus išmokinti skaityti, skaičiuoti, rašyti.Laikams keičiantis, dar prisidėjo ir bendras supažindinimas su pasauliu, kad vaikai būtų paruošiami jų profesinei ateičiai.Mokytojai yra skirti mokinimui. Auklėjimas ar ugdymas visada buvo tėvų,guvernančių, giminės ar draugų, religijos ir etikos pavyzdžių iš klasikinių tekstų reikalas.Tik socializmo laikai – išimtis, kai tėvais nebuvo pasitikima, kokia kryptim jų auklėjimas suks, todėl mokykla buvo skirta ir auklėjimui – ugdyti žmones su aukšto lygio moralinėm savybėm. Tas visas moralinis grožis, žinoma, buvo iliuzija, paremta knygom, filmais ir kitais supropagandintais pavyzdžiais – už tą melą galima pykti, bet tai, ką iliuzija vaizdavo, nėra negerai ar negražu ar nesiektina ! Atvirkščiai. Pasaulis taptų geresnė vieta, jei tada socialistiniame fasade vaizduota iliuzija būtų įgyvendinta… Ir tų laikų mokytojo idealas taptų tikrove. Nes kapitalizmas nieko panašaus mums nesiūlo: suaugusiuosius lygiai taip rekrutuoja darbui, o vaikus palieka televizijai, reklamų propagandai ir internetui… patyliukais.O kas už jų ugdymą ir moralę atsakingas oficialiai ? Tikrai ne mokykla ar mokytojai – kapitalistinė sistema jiems turi kitą kryptį: kaip ir visi kiti, su žmonėm dirbantys specialistai, nori nenori, turi vis labiau imti panašėti į komputerius – skatinamas tik šaltas, objektyvus profesinis kontaktas ir siaurėjanti specializacija, nes tai yra efektyviau, pasiduoda apskaitai ir lengviau juorodomis iš viršaus valdoma… Galėtų, tai ir visai, komputerius mokytojų vietoj pastatytų.

Po skyrybų

Po skyrybų

2011 metais Lietuvoje buvo 10 341 ištuokos. Vadinasi, išsiskyrė 20 682 žmonės. Vadinasi…57 žmonės per dieną! Kai pagalvoji, tai daug jų turi vaikų, kurie turės išmokti gyventi su tėvais, kurie negyvens drauge. Kurie galbūt pyksis. Kurie galbūt juodins vienas kitą. Skyrybos yra didelis stresas visiems, tačiau didžiausias – vaikams. Prisimenu, prestižiniame Educational Leadership žurnale skaičiau straipsnį, kuriame buvo surašyti didžiausi vaikų stresoriai (tyrė streso hormono kiekį kraujyje). Pirmasis – tėvų (arba vieno jų) mirtis. Antrasis – brolio/sesers gimimas (o mes taip jaudinamės dėl išėjimo į darželį). Trečiasis – tėvų skyrybos. Ne juokas. Besiskiriančių tėvų vaikai išgyvena jausmus, kurių nesupranta. Todėl tėvams (nors ir patys išgyvena itin sunkų laiką!) privalu suprasti, ką jaučia vaikas ir kaip galima jam padėti. Kai tėvai skiriasi, vaikai dažnai atsiduria barnių sūkuryje. Kad taip neatsitiktų, reikia sėsti ir kalbėtis apie tai, kad net ir tada, kai santuoka baigiasi, jūs vis vien esate vaiko tėvai. Vienas jūsų liekate mama, o kitas – tėte. Nepamirškite, ką išgyvena jūsų vaikas: vyresnis gali vaidinti, kad jam neskaudu; daug vaikų mano, kad skyrybos įvyksta dėl jų kaltės; kiti jaudinasi, kaip šią žinią pranešti draugams.

Ar laimingi mūsų vaikai?

Ar laimingi mūsų vaikai?

Šis klausimas vis kirba galvoje nuo pat akimirkos, kai tėvu, motina pasijaučiam. Ir visgi laikas bėga, auga mūs vaikai, o klausimas neatsakytas lieka. Pabūkime nors kartą atviri ir sau teisingi – bauginamės atsakymą suvokt, ne tingim. Kažkur giliai širdy žinojimas miglotas neleidžia pasakyti „taip” tvirtai. Ir auga tik pusiau laimingi mūs mylimi vaikai. Protu suvokiam – davėm viską. Vaikai mūs aprengti, pavalgydinti, žaislų daug turi, pramogų. Ir dėmesio, ir laiko skiriame kiekvienas tiek, kiek pajėgiam. Ne taip jau viskas ir blogai, ir visgi – kodėl slapta kaltė vis primena kone kasdien – toli gražu ne viską padarei? Pažvelkime nors kartą kaltei į akis – ji gero siekia. Tai ar laimingi mūs vaikai? O ar laimingi jų tėvai? Štai čia po metų maratono gali sustot ir atsikvėpti. Daugiau suteikt vaikams ir negali – davei jau viską, ką turi, gal net daugiau, bet visgi… Ar to pakanka, kad žmogus užaugtų visavertis ir laimingas? Ar tai, ką pats gavai patirt vaikystėje, įtvirtino tavy žinojimą gyvenimo prasmės ir savo žmogiškojo tikslo? Jei ne – pabūkime sau atviri – vaikams paduodame tik trupinius to, kas vertinga.

Sveikos mitybos pagrindai pradėjus primaitinti (6-12 mėn.)
|

Sveikos mitybos pagrindai pradėjus primaitinti (6-12 mėn.)

Nuo šešių mėnesių pradėsi mažyliui duoti „kieto“ maisto. Tai naujas, įdomus ir svarbus mažylio gyvenimo etapas, kurio metu vaikas ne tik pratinsis prie naujo jam maisto, bet ir toliau mokysis sveikos mitybos pagrindų. Kas svarbu šiuo raidos etapu? Valgykite kartu su visa šeima. Žinoma, tai pavyks ne visada – jau vien dėl to, kad suaugusieji valgo rečiau. Tačiau kiek galite, stenkitės visi kartu susėsti prie stalo. Tam mažyliui nupirkite specialią maitinimo kėdutę, kad vaikas galėtų sėdėti prie bendro stalo kaip lygus su lygiais. Taip vaikas toliau mokysis, kad maistas yra ne tik alkiui numalšinti – tai taip pat yra smagus laikas pabendrauti. Ugdyk pagarbą maistui. Kad ir paaugusiam vaikui pavalgymas būtų daugiau, nei tiesiog „greitukas“ užkandant bet ką, bet kur ir bet kaip, nuo mažų dienų ugdyk pagarbą maistui ir valgymui. Išjunk TV, padėk į šalį telefoną, paserviruok stalą. Leisk valgyti tiek, kiek vaikas nori. Vaikas turi pats nuspręsti, kiek jis nori valgyti – neprašyk jo suvalgyti „dar šaukštelį“. Nors tai darydama turbūt nori savo mažyliui tik paties geriausio, iš tikrųjų darai jam meškos paslaugą: vaikas gali prarasti natūralų gebėjimą atpažinti sotumo jausmą, todėl persivalgymo tikimybė bus didesnė. Skatink savarankiškumą. Duok vaikui maisto, kurį jis galėtų imti pirščiukais ir valgyti – taip jis mokysis pavalgyti pats. Tam tinka skiltelėmis supjaustytas obuolys, banano griežinėliai, morkų lazdelės ar, pavyzdžiui, riestainiai („baronkos“). Venk maisto, kuriuo mažylis gali užspringti – pavyzdžiui, riešutų, razinų, guminukų ir kito kieto, maisto, kurių skersmuo yra didesnis nei žirnis. Kai maitini, duok vaikui laikyti šaukštą: taip po truputį lavės jo įgūdžiai.

Sveikos mitybos pagrindai nuo gimimo
|

Sveikos mitybos pagrindai nuo gimimo

Sveikos mitybos pagrindų kūdikis pradeda mokytis nuo pat gimimo, nors iki 6 mėnesių jo maistas bus tik tavo pienas (arba mišinukas, jei dėl kokių nors priežasčių žindyti mažylio negalėsi). Štai kaip tu gali prisidėti prie sveikos mitybos įgūdžių formavimo pirmaisiais mažylio gyvenimo mėnesiais: Maitink, kai kūdikis yra išalkęs. Pirmaisiais gyvenimo mėnesiais maitink tuomet, kai mažylis yra praalkęs, o ne pagal iš anksto nustatytą grafiką. Kiekvienas kūdikis yra savitas: vieni valgo rečiau ir ramiai miega tarp maitinimų, kiti linkę „užkąsti“ dažniau. Naujagimiai puikiai jaučia, kada yra išalkę ir apie tai praneša niurzgėdami, verkdami, instinktyviai ieškodami krūties – ilgainiui pati išmoksi atpažinti savo mažylio siunčiamus „alkio“ ženklus. Nesijaudink, laikui bėgant maitinimų skaičius bet kokiu atveju mažės, o grafikas susidėlios savaime. Nemaitink per prievartą. Net jei tau atrodo, kad kūdikis suvalgė per mažai, neversk jo valgyti dar. Naujagimiai ir kūdikiai natūraliai jaučia ne tik alkį, bet ir sotumą. Jei raginsi vaiką valgyti daugiau, nei jis nori, ilgainiui jis praras gebėjimą atpažinti sotumo jausmą, ir jis bus linkęs persivalgyti.