Sėkmę lemia emocinis intelektas
|

Sėkmę lemia emocinis intelektas

Emocinis intelektas – patikimesnis profesinio ir asmeninio gyvenimo sėkmės rodiklis nei darbo patirtis arba IQ (intelekto koeficientas). Pastaruoju metu vis labiau populiarėja terminas „emotional intelligence” – emocinis intelektas. Tačiau mokslas vis dar neatrado tikslaus šios sąvokos apibrėžimo. Emocinė kompetencija apibūdinama kaip gebėjimas suvokti savo jausmus, emocinę kitų būseną, teisingai vertinti ir kontroliuoti savo emocijas bei konstruktyviai jas reikšti, taip pat daryti įtaką kitų žmonių elgesiui. Emocinis intelektas leidžia valdyti savo emocijas. Daugybė tyrimų rodo, kad intelekto lygis yra svarbi žmogaus charakteristika. Tačiau ji nenusako, ar žmogui sekasi gyvenime. Amerikiečių psichologų tyrimai parodė, kad būtent emocinio intelekto dėka žmogus kyla profesijos srityje, jam sekasi asmeninis gyvenimas. Siekiant didesnių laimėjimų darbe, emocinės kompetencijos reikšmė keturis kartus didesnė nei intelekto. Emocinė kompetencija leidžia užmegzti ir palaikyti santykius su draugais, giminaičiais, kolegomis. Tokie žmonės socialiniu požiūriu atrodo sėkmingesni, juos rečiau apninka depresija. Kiekviename žmoguje slypi emociniai sugebėjimai, iš kurių susideda emocinė kompetencija. Juos galima ugdyti visą gyvenimą. Harvardo universitete atlikto tyrimo duomenimis, vadovo darbo efektyvumą 15 procentų lemia jo intelektas, 85 procentais – emocinė kompetencija. Kai vadovas emociškai nestabilus, kompanijoje prasideda destabilizacija.

Karjera ir karjerizmas
|

Karjera ir karjerizmas

Natūralu, kad žmogus ieško kur geriau, kad kiekvienas stengiasi rytoj gyventi geriau negu šiandien. Viena iš galimybių tai pasiekti karjera. Tai visiškai sveikintinas būdas, jei nepavirsta karjerizmu. Kadaise tokia sąvoka ar netgi, tarkime, žodis karjera buvo plūstamasis, nes dauguma žmonių painiojo (ir iki šiol painioja) karjeros ir karjerizmo sąvokų reikšmes. Už savo pirmąjį apibrėžimą ir dabartinį egzistavimą žodis karjera turi būti dėkingas Italijai. Karjera pagal italų kalbos “carriera” reiškia bėgimą, gyvenimo trajektoriją, veiklą. Nepamirškime ir apie neigiamą tolimą karjeros giminaitį, vardu karjerizmas, tai be principų asmeninės sėkmės vaikymasis bet kurioje veikloje, asmeninės gerovės siekimas. Karjeros ir karjerizmo traktuotės skiriasi. Pastaroji kyla nuo lotynų kalbos vežimas ir italų hipodromas, vieta žirgų lenktinėms. Taigi karjerizmas tai mokslas, kurio pagrindu kyla žmogaus būtinumas kovoti už savo vietą po saule. Vadinasi, vieta žirgų lenktynėms tai įmonė, kurioje dirbate, t.y. hipodromas. Lieka dar trys žirgų lenktynių dalyviai tai žirgas, jojikas ir turtingas dėdė, kuris statė savo nemenkus pinigus už žirgą. Jojikas tai Jūs pats, žirgas tai Jūsų stimulų ratas, kuris nuolat Jus judina: noras būti turtingam, noras išgarsėti, būti visų įvertintam, turėti autoritetą, pavaldinių baimė, visagalybės jutimas, galų gale Jūs norite stabilumo ateityje.

Atsakingai naudokite savo darbo laiką
|

Atsakingai naudokite savo darbo laiką

Neretai galime išgirsti: “Padaryk tai, kai turėsi laisvo laiko”, tačiau iš tikrųjų toks “laisvas” laikas neegzistuoja. Netgi tada, kai gulite ant sofos, tai yra jūsų poilsis, bet ne “laisvas” laikas. Nors atrodo, kad įvairūs susirinkimai ir susitikimai nieko nekainuoja, bet iš tiesų jie atsieina labai brangiai, nes laikas yra pinigai. Paskaičiuokite, kiek kainuoja jūsų darbo valanda. Jeigu kasdien jūs sutaupysite bent vieną valandą, per metus jūs ne tik sukaupsite šimtus litų, bet ir turėsite galimybę išmokti dirbti taip, kad laikas taptų dar vertingesnis. Štai kodėl geriausiai sekasi tiems, kurie moka taupyti laiką. Būkite susikoncentravę. Visi aukštesnes pareigas užimantys žmonės vadovaujasi tam tikrais prioritetais. Pavyzdžiui, viena žurnalo moterims redaktorė ant savo darbo stalo visada laiko redaguojamo žurnalo numerį. Kai ji bando nukrypti į šalį ir užsiimti kuo nors kitu, kas nesusiję su žurnalo sėkme, žvilgtelėjusi į gulintį numerį ji sugrįžta į vėžes. Jeigu jūs neturite nusistatę prioritetų, galite visą dieną sunkiai dirbti ir darbo pabaigoje būti labiau nutolę nuo savo tikslo negu jo pradžioje. Vienas iš būdų nustatyti prioritetus yra sudaryti reikiamų atlikti darbų sąrašą. Kiekvieną vakarą trumpai pasižymėkite 20 svarbiausių užduočių, kurias reikės atlikti rytoj ir kitą dieną keletą kartų peržiūrėkite šį sąrašą. Pasak laiko planavimo specialistų, geriausias būdas įvykdyti tai, kas įtraukta į jūsų sąrašą, kiekvienai užduočiai skirti tam tikrą laiko atkarpą.

Ko reikia šiandieniniame darbo pasaulyje?
|

Ko reikia šiandieniniame darbo pasaulyje?

Išsilavinimo, techninių žinių bei įgūdžių negana….. Labai dažnai personalo valdymo literatūroje kartojasi terminas “Emocinis išprusimas” (Emotional Inteligence). 1995 m. Daniel Goleman, psichologas ir New York Times žurnalistas išleido knygą, kuri greitai tapo tarptautiniu “bestseleriu”- Emocinis išprusimas: kodėl jis gali būti svarbesnis nei IQ (intelekto koeficientas). Knygoje jis apibendrino daugelio metų tyrimus, kurie rodo, kad emocinis išprusimas arba žmogaus sugebėjimas valdyti save ir bendrauti su kitais lemia darbinę sėkmę dvigubai labiau nei IQ ar techniniai įgūdžiai. Šioje ir kitoje savo knygoje jis atskleidžia šiuos faktus: Tyrimai, daryti daugiau nei 500-uose organizacijų, rodo, kad tokie faktoriai kaip pasitikėjimas, savitvarda, savęs suvokimas, pareigos jausmas ir sąžiningumas nulemia, ne tik individų, bet ir įmonių sėkmę. Ištyrus 181 pareigybę 121-oje tarptautinėje kompanijoje, buvo pastebėta, kad du iš trijų sugebėjimų, reikalingų sėkmei priklauso emociniam išprusimui, pvz. patikimumas, sugebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių ir galėjimas bendradarbiauti. Tyrimai, daryti daugiau kaip 500-uose pasaulio organizacijų, rodo, kad individai, kurių aukštas EQ (emocinis koeficientas), sėkmingai daro karjerą ir įmonėse užima aukščiausias pareigas. Remiantis įmonių apklausomis, nustatyta kad, samdant darbuotojus, labiausiai pageidaujami sugebėjimai yra: komunikabilumas, sugebėjimas bendrauti ir initiatyva.

Darbo sėkmės principai
|

Darbo sėkmės principai

Praėjus ilgam darbo paieškos etapui, jei jūs viską darėte teisingai, jums nusišypsojo laimė ir jūs gavote darbą. Atrodo, jog tai – kaip tik tai, ko jūs siekėte. Tačiau nepamirškite, jog išlaikyti gerą darbą yra ne ką mažiau svarbu nei jį gauti. Pateiksime keletą gerų patarimų, ko reikėtų nepamiršti naujajame darbe. Galima šiuos patarimus įgyvendinti ir ieškant darbo. Atminkite, jog pirmasis įspūdis, kurį jūs padarysite naujajame darbe savo kolegoms, nulems tolimesnę jūsų sėkmę. “Pirmas įspūdis antrą kartą nepasikartos”. Dažniausiai darbdaviai nepatenkinti naujų darbuotojų požiūriu į darbą, darbo įpročiais, nors jie ir sugeba tą darbą padaryti. Darbdaviai iš jūsų tikisi: Teigiamų emocijų. Teigiamas požiūris yra vienas iš svarbiausių faktorių siekiant sėkmės darbe. Neikite į darbą su niūriomis nuotaikomis, neigiamomis emocijomis, savo problemomis, palikite jas namuose, bare, gatvėje. Niekada nevėluokite. Nustatykite, kiek laiko užtruks jūsų kelionė į naująją darbovietę. Pridėkite kelias papildomas minutes prie šio laiko automobilių kamščiams, kitiems nenumatytiems atvejams. Būdamas punktualiu jūs įgysite darbdavio pagarbą ir pasitikėjimą. Informuokite savo viršininką iš anksto, jei jūs vėluosite į darbą, sergate ar dėl kitų priežasčių neatvyksite į darbo vietą. Stenkitės vadovautis firmos, kurioje dirbate, vidaus tvarka, taisyklėmis, tradicijomis, įpročiais. Pateisinkite jums keliamus vadovo lūkesčius ir viltis.

Karjera – 10 patarimų
|

Karjera – 10 patarimų

Darbas. Tik ne bet koks. Karjera. Noriu jos siekti, bet kaip? Ką daryti? Pažvelgus į šiandienos situaciją Lietuvoje, kai nedarbas viršija 10 proc., kalbėti apie darbo keitimą ir jo paiešką bei karjerą gali būti sudėtinga. Tačiau visose valstybėse ekonomika patiria nuosmukius bei pakilimus. Pavyzdžiui, prieš dešimtį metų nedarbas JAV taip pat siekė 10 proc., ir tokiose pramonės srityse, kaip gynyba, energetika, automobilių gamyba bei aeronautika vyko nuolatinis darbuotojų skaičiaus mažinimas. Rinkoje atsirado daug specialistų, pretenduojančių į nedidelį darbo vietų skaičių ir dar daugiau siauros kvalifikacijos darbuotojų, kurių poreikis besivystančių informacinių technologijų sąlygomis nebuvo didelis. Žinoma, šių problemų sprendimas yra visos visuomenės, t.y. valstybės, privataus sektoriaus, švietimo įstaigų, profsąjungų bei piliečių užduotis. Kaip pats žmogus galėtų sau padėti šiandienos situacijoje? Turbūt svarbu prisiminti, kad darbo paieška jau yra darbas. O karjera retai vystosi savaime, stichiškai. Realiai įvertinkite savo situaciją. Šiandien tai pirmas ir pats svarbiausias žingsnis. Jei turite darbą, rimtai pagalvokite, ar dabar pats tinkamiausias laikas jį keisti. Pasvarstykite, kas skatina Jus ieškoti kito darbo? Ar tos priežastys pakankamai rimtos, kad būtų verta rizikuoti dabartiniu darbu?

Du būdai padaryti karjerą
|

Du būdai padaryti karjerą

Apie karjerą yra parašyta nemažai. Tik labai gaila, kad tai daugiausiai yra versta literatūra, todėl mūsų sąlygoms ji nėra pritaikyta, o kartais net juokinga. Norim pateikti jūsų dėmesiui labiau pritaikytus mūsų sąlygoms karjeros būdus. Laiptai. Žmogus (pabaigęs mokyklą, atleistas pagal etatų mažinimą ir t.t.) įsidarbina įstaigoje į pačias žemiausias ir mažiausiai apmokamas pareigas (patirties pretenduoti į geresnę vietą, aišku, neužtenka). Pareigos (ir/arba įmonė) nesuteikia jokių vilčių pakilti tarnyboje, bet duoda labai svarbų dalyką patirtį ir darbo įgūdžių. Padirbus keleta mėnesių ar metus ir įgyjus kai kurių praktinių žinių, darbuotojas palieka įmonę. Jis ieško darbo kitur. Bet pareigos tokios pat arba panašios. Čia jis toliau gilina savo įgūdžius. Padirbus dar keleta mėnesių, darbuotojas vėl keičia darbovietę. Ir taip, kol pasiekia vidutines arba geresnes nei vidutinės darbo sąlygas. Tada jis nebeikeičia darboviečių. Geriau imasi papildomo darbo, kuris duoda ir papildomas pajamas. Jei tos pajamos pakankamos tuo ir pasibaigia darboviečių keitimas. Jeigu ne darbuotojas ieško galimybių pakeisti darbą, bet jau su didesniu atlyginimu. Ir geresnėmis pareigomis. Pakeitus 3-4 darbovietes, žmogus įgyja įvairesnę patirtį. Jis įgauna galimybę pretenduoti į geriau apmokamą darbo vietą. Pagerėja darbo sąlygos. Atsiranda savirealizacijos galimybė. O toliau – galima pradėti savo verslą arba ieškotis dar geresnės darbo vietos.

Bendravimo problemos
|

Bendravimo problemos

Jums tikrai teko dirbti su jais. Tai darbuotojai, kurie nuolatos sukelia personalo komunikacijos problemas. Vadybininkas, kuris nuolatos tikisi, kad mostelėsite burtų lazdele ir visos jo žmogiškos problemos dings, administratorius, kuris staiga ima vėluoti, daryti klaidas ir nespėti darbų atlikti laiku. Trumpai tariant, darbuotojų problemos užima 80 procentų Jūsų brangaus laiko. Tarp daugelio pareigybių, kurias išpildyti privalo darbuotojas, atsakingas už personalą, jam dar tenka neoficialus komandos psichiatro vaidmuo. Tai ir palaima, ir prakeikimas. Iš vienos pusės, personalo vadovas, kuris bus prieinamas visiems ir dėmesingas, žymiai lengviau užsitarnaus pavaldinių ir vadovų pasitikėjimą, tačiau dažnai atsitinka taip, kad žmogiškųjų problemų sprendimas, norint išsaugoti milijonus, baigiasi teisme. Labai sunku pajausti ribą tarp paslaugumo ir tapimo išnaudojamu, nepaisant to, kiek daug energijos sąnaudų reikia kitoms Jūsų užduotims įvykdyti. Ribas nustatyti yra tikrai sunku. Psichologams dažnai tenka su tuo susidoroti, išklausant šimtus keistų skyrybų istorijų skrendant lėktuvu ar konsultuojant moteris tualete prieš svarbų susitikimą. Prireikia nemažai laiko, kad suvoktumėte, jog nedarote paslaugos nei sau, nei kitiems, jei esate prieinami 24 valandas per parą. Šiame straipsnyje mes pakalbėsime apie tai, kaip personalo specialistai gali susidoroti su problematiškais darbuotojais anksčiau nei jiems patiems prireiks medikų pagalbos.

Mūsų motyvacija: ką daryti, kad ryte išliptume iš lovos
|

Mūsų motyvacija: ką daryti, kad ryte išliptume iš lovos

Man nepatinka mano darbas, kiekvieną rytą keikiuosi, kad reikia anksti keltis ir eiti į niūrų kabinetą, kur turėsiu bendrauti su man nepatinkančiais bendradarbiais. O kad galečiau įsidarbinti kur kitur… Turbūt ne vienam teko patirti tokią arba panašią situaciją. Dažnai pasitaiko, kad norėtume pakeisti tam tikrus dalykus savo gyvenimuose, bet nekeičiame. Atrodo, viskas neįmanoma, per sunku, nesinori dėti pastangų, nes galbūt nepasiseks. Svarbiausia, kad visi žinome, jog “kas nerizikuoja, tas negeria šampano”. Bet šio žinojimo negana. Šiek tiek panagrinėję jau minėtą situaciją, pastebime, kad problemos sprendimas labai paprastas – tereikia kokį savaitgalį pavartyti laikraštį ar panaršyti internete, kur naujų darbo skelbimų visuomet yra, net ir ekonominio nuosmukio metu. Bet kiekvieną savaitgalį vis norisi patingėti, atsipalaiduoti, nieko neveikti ir tiesiog užsimiršti. Niekaip nepavyksta ir net nesinori prisėsti ir pamąstyti, o pirmadienio rytui atėjus, vėl keikiamės iš naujo. Žinoma, kitas sprendimo būdas būtų bandyti gerinti santykius su bendradarbiais, bet tai, rodos, yra dar sunkiau, reikalauja dar daugiau pastangų. Taigi iškyla klausimas: kas trukdo mums susiimti ir pakeisti taip kankinančias sąlygas? Atsakymas: motyvacijos stoka.

10 būdų prarasti bendradarbių draugystę
|

10 būdų prarasti bendradarbių draugystę

Tuomet, kai bosas tau negaili aštrios kritikos arba tuomet, kai susimauni ruošdama metinę organizacijos veiklos ataskaitą, užjaučianti bendradarbio šypsena ar draugiškas žvilgsnis suteikia jėgų – esi pasiruošusi iškęsti net pačią bjauriausią dieną darbe. Žinoma, kolegų palaikymo gali tikėtis tuomet, jei ir pati esi taktiška ir supratinga bendradarbė. Manai tokia esant? Neskubėk! Žvilgtelėk į žemiau išvardintas “niekšybes” ir pridėjus ranką prie širdies pasakyk, jog to nedarai. Tuomet drąsiai galėsi vadinti save tobula kolege. Visuomet spusteli “Atsakyti visiems” mygtuką. Neapsunkink savo kolegų darbo kaskart atsakydama visiems elektroninio laiško gavėjams, nors iš tiesų tavo tekstas skirtas tik vienam asmeniui. Kolegas gali piktinti ir lavina persiunčiamų laisvalaikiui skirtų žinučių (išmintingų žodžių, laimės receptų ar juokelių). Kartini bendradarbių gyvenimą nemaloniais maisto kvapais. Gali būti pati geriausia kolegė, bet jei nuolat atsineši nemalonaus kvapo maisto, netruksi pastebėti, kad visi tavęs ima šalintis. Galbūt įtarsi, kad naudoji prastą dezodorantą, tačiau greičiausiai kalta bus mikrobangų krosnelėje pašildyta žuvis ar virtų kiaušinių kvapas. “Skoliniesi” kolegų laikraščius ir žurnalus. Jei pamatei ant kolegės stalo naują “Laimos” žurnalo numerį, bent jau pasidomėk, ar ji spėjo jį pavartyti, užuot čiupusi jį į savo rankas. Dar blogiau, jei pasiskolinusi žurnalus ar laikraščius, nuolat pamiršti juos grąžinti.