„Skype” bus integruota į „Facebook”
| | | |

„Skype” bus integruota į „Facebook”

Bendravimo programa „Skype” bus integruota į socialinių tinklų tinklalapį „Facebook”, kad būtų lengviau skambinti ir šnekėtis vaizdo konferencijose su draugais bei šeimos nariais. Susitarimas sudarytas sklandant karštligiškiems gandams, kad „Facebook” planuoja pasiūlyti savo skambučių programą. „Skype” ruošiasi įgyvendinti sandėrį, į kurį investuos 100 mln. JAV dolerių (245 mln. Lt). „Skype” naudojimo esmė yra bendravimas su žmonėmis, kurie yra tau svarbūs”, – teigė „Skype” vartotojų produktų skyriaus vadovas Rickas Osterlohas. Naujoje „Windows” skirtoje „Skype” programoje bus „Facebook” stulpelis. Tai reiškia, kad pirmą kartą „Skype” vartotojai galės tiesiogiai per „Skype” sekti aktualias „Facebook” naujienas bei rašyti žinutes ir komentuoti naujienas. Be to, „Facebook” telefonų knygelė „Skype” leis vartotojams skambinti ir rašyti žinutes „Facebook” draugams, naudojantis savo mobiliaisiais telefonais ar antžeminėmis linijomis. Jei „Facebook” draugas bus ir „Skype” kontaktų sąraše, tuomet vartotojai, naudodamiesi „Skype” programa, galės nemokamai skambinti vienas kitam. Grupių vaizdo skambučius taip pat bus galima nemokamai išbandyti bandomoje programos versijoje.

Naujoji „Facebook“ žinučių sistema apims e.paštą, SMS ir tiesioginį susirašinėjimą
| | | |

Naujoji „Facebook“ žinučių sistema apims e.paštą, SMS ir tiesioginį susirašinėjimą

Kompanija „Facebook” antradienį pristatė naują susirašinėjimo sistemą, veikiančią jos socialiniame tinkle, kuri apims visas pagrindines virtualaus bendravimo formas: e.paštą, SMS, tiesioginį susirašinėjimą (angl. instant messaging) ir „Facebook” pokalbius (angl. chat). „Facebook” įkūrėjas Markas Zuckerbergas, vos atėjęs kalbėti prieš auditoriją, paneigė sklandžiusius gandus, neva kompanija pristato naują e.pašto klientą, kuris esą turėtų „nužudyti” „Gmail”, „Hotmail” ir kitus e.pašto klientus. Anot jo, naujoji sistema e.pašto nenužudys, o atvirkščiai – jį integruos, praneša BBC. „Tai nėra e.pašto „žudikas”. Tai žinučių sistema, o e.paštas yra jos dalis”, – aiškino M.Zuckerbergas. Anot M.Zuckerbergo, naujoji sistema yra paremta tiesioginio susirašinėjimo principu ir priims bei perduos žinutes žmonėms, nesvarbu, kokiu būdu pranešimus jie siunčia. „Ši sistema perduos žinutes visais būdais, kokiais tik jūs norite bendrauti”, – teigė jis. Sistema integruos keturias skirtingas pranešimų rūšis: trumpąsias žinutes, tiesioginį susirašinėjimą, e.paštą ir „Facebook” pokalbius. Tiesa, naujosios žinučių sistemos vartotojai galės susikurti e.paštą su galūne „@facebook.com”, tačiau tai nebus privaloma. Anot „Facebook” įkūrėjo, socialinio tinklo vartotojai kasdien siunčia vis daugiau žinučių, tad sistemos pertvarkymas buvo neišvengiamas.

“Facebook” mina “Google” ant kulnų su e. pašto paslauga
| | | |

“Facebook” mina “Google” ant kulnų su e. pašto paslauga

Didžiausią pasaulyje socialinį tinklą internete valdanti “Facebook” pristato elektroninį paštą, interneto pokalbius ir SMS žinutes apjungiantį paslaugų paketą “Facebook Messages”. Iš bendrovės buvo tikimasi tiesioginio konkurento “Google” priklausančiai elektroninio pašto sistemai “Gmail”, tačiau “Facebook” įkūrėjas Markas Zuckerbergas nesutiko su tokiu palyginimu. Pasak jo, “Facebook Messages” nėra “elektroninio pašto žudikas”, o pats “Facebook” įkūrėjas nesitiki, kad vartotojai ims masiškai atsisakinėti savo “Gmail”, “Yahoo” ar “Hotmail” pašto sistemų. Tačiau “Facebook” tikisi, kad naujoji bendravimo paslauga supaprastins, pagreitins ir išplės skaitmeninį susirašinėjimą. “Facebook Messages” sujungs elektroninio pašto, interneto pokalbių ir SMS paslaugas ir leis vartotojams siųsti bei gauti žinutes tokia forma, kuri jiems bus konkrečiu metu patogiausia. Visgi vartotojai galės susikurti ir elektroninio pašto adresą su @facebook.com galūne. Visais kanalais vartotoją pasiekiančios žinutės pateks į “Facebook Messages” “socialinę pašto dėžutę”. “Facebook” taip pat rūšiuos ateinančias žinutes pagal jų pobūdį ir “socialinę svarbą”.

Dėl visko kaltas Facebook’as?
| | | |

Dėl visko kaltas Facebook’as?

Jau keleri metai Facebook yra didžiausias socialinis tinklas, šiuo metu turintis daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų. Daugelis jų paviešina nemažai asmeninių faktų apie save: dalinasi nuotraukomis, vaizdo įrašais, pomėgiais, naujienomis. Žmonės labai lengvai pamiršta, kad internetas – vieša erdvė, ir papasakoja per daug. Jeigu ryt vyktų Facebook teismas, kaltinimai būtų tokie: 1. Skyrybų paskatinimu. Viename iš penkių internetu parašytų pareiškimų skyryboms kaip priežastis nurodyta neišikimybė Facebook tinkle. 2. Priveda paauglius prie savižudybės. Socialiniame tinkle labai lengva užmegzti trumpalaikius santykius. Santykiams pabaigą paaugliai išgyvena labai skausmingai, jaučiasi išduoti ir tai gali pastūmėti į depresiją ar net savižudybę. 3. “Žudo” tradicinius posakius. Žinoma, sunku pasakyti ar Facebook žudo lietuviškus posakius – visa lietuvių kalba labiau kenčia nuo plačiai paplitusios “šveplos” rašybos. Tačiau Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, kad tik vienas iš dešimties žmonių tebevartoja tokius posakius kaip “Dovanotam arkliui į dantis nežiūrima” (“Don’t look a gift horse in the mouth “), “Blogas darbininkas kaltina įrankius” (“A bad workman blames his tools”) ir “Netekęs galvos” (“Mad as a hatter”).

„Facebook“ karta
| | | |

„Facebook“ karta

Atrodytų, na, kur dar be krepšinio ta Erlicko apraudota Lietuva gali pirmauti?… Pasirodo gali – ir pirmauja! Bent jau informacinės visuomenės plėtros frontuose – tai tikrai. Mobilaus ryšio vartotojų skaičius, interneto sklaida ir ryšio kokybė, dalyvavimas socialiniuose tinkluose – tai tik kelios sritys, kur Lietuva ne tik, kad nesivelka Europos uodegoje, tačiau aršiai pirmauja. Sako, kad „Facebook“ prisiregistravo jau virš šešių šimtų tūkstančių vartotojų iš Lietuvos, o tai yra, ko gero, kas antras darbingo amžiaus pilietis. Taigi sparčiai kraustomės ne tik į Airiją, bet ir į virtualią erdvę. Tik… kas ten mūsų laukia? Praėjo tie laikai, kai interneto tyruose klajojo išimtinai tinklų administratoriai ir jų amžini priešai – mistiški „hakeriai“, o visi mes buvome nedrąsiai „windausų“ langus „klikinantys“ „useriai“… Dabar internetas – jokia prabanga, o juo naudotis – joks sugebėjimas. Tą daro kiekvienas vaikas. Štai čia ir atsiranda kontekstas kalbėti, kaip visuotinė žmonijos skaitmenizacija paveiks pačius žmones ir pakeis visuomenę. Kai dalykai tampa kasdienybe, jie nebekeičia pasaulio drastiškomis revoliucijomis, mes patys imame nepastebimai keistis. Tai vadinasi evoliucija. Sukūrę ir savo poreikiams pritaikę kompiuterius, mes patys imame prie jų taikytis. Sukūrę skaičiavimo mašinėlę, mes netekome sugebėjimo skaičiuoti mintinai. Sukūrę animacinius filmukus, nustojome vaikams sekti pasakas. Sukūrę internetą – vis mažiau liečiame realybę.

„Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai iš Didžiosios Britanijos atima milijardus
| | | |

„Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai iš Didžiosios Britanijos atima milijardus

Darbuotojai, darbo metu mėgstantys apsilankyti „Facebook”, „Twiter” ir kituose socialiniuose tinklapiuose, britų verslui kainuoja milijonus, rodo tyrimo duomenys, kuriuos skelbia naujienų agentūra „Reuters”. Britiškas įdarbinimo tinklapis MyJobGroup.co.uk išsiaiškino, kad beveik 6 proc. – 2 mln. darbuotojų iš 34 mln. dirbančiųjų – per darbo dieną praleidžia daugiau negu valandą naršydami socialiniuose tinkluose. Taip išvaistoma viena aštuntoji produktyvaus darbo laiko. „Tyrimo rezultatai aiškiai rodo, kad britai darbo metu praleidžia per daug laiko naršydami socialiniuose tinkluose. Tai gali turėti neigiamų pasekmių darbo produktyvumui daugelyje kompanijų visoje šalyje”, – teigė MyJobGroup.co.uk komercijos direktorius Lee Fayeris. Laikas, praleistas „Facebook”, „Twiter” ir kituose socialiniuose tinkluose, britų verslui gali kainuoti 14 mlrd. svarų sterlingų. Taip pat tyrimas atskleidė, kad į socialinius tinklus darbo metu užsuka, bet mažiau nei valandą juose praleidžia, daugiau negu pusė dirbančių britų (55 proc.).