Prekyba Internetu visame pasaulyje išaugo 50 proc.
Lietuvos viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė “SIC Rinkos tyrimai” kartu su didžiausia Europos rinkos tyrimų kompanija “Taylor Nelson Sofres” (TNS) šių metų kovo – gegužės mėnesiais atliko elektroninio verslo plėtros apžvalgą. Jos metu buvo apklausta apie 43 tūkst. žmonių 36 valstybėse. Tyrimo duomenimis, per praėjusius metus interneto vartotojų, kurie prekes įsigijo neatsitraukdami nuo kompiuterio, skaičius išaugo net 50 proc.
“Džiugu, kad pirmą kartą į tokią globalią elektroninės komercijos apžvalgą buvo įtraukta ir Lietuva. Priklausydami vienam iš didžiausių tyrimų tinklų pasaulyje galime rinkti duomenis ir pamatyti šalies e-komercijos plėtrą pasauliniame kontekste”, – sakė “SIC rinkos tyrimų” rinkodaros direktorius Edmundas Bražėnas. Anot jo, kartu su TNS “SIC rinkos tyrimai” tokį tyrimą ateityje planuoja kartoti kiekvienais metais.
Pagal naujausius duomenis, visame pasaulyje prekes internetu perka apie 27 proc. interneto vartotojų. “Lietuvoje, kur e-komercija dar tik žengia pirmuosius žingsnius, žmonių, apsiperkančių internetu, skaičius nėra itin aukštas, tačiau tendencijos jau leidžia kalbėti apie sparčią e-verslo plėtrą”, – tvirtino E.Bražėnas. 3 proc. Lietuvos interneto vartotojų per internetą prekes perka nuolat. Ryški e-verslo lyderė, kaip ir buvo tikėtasi, išliko JAV. Šioje šalyje prekes internetu perka daugiau nei trečdalis interneto vartotojų. 2000-metais šis skaičius buvo kiek mažesnis ir siekė 27 proc.
Tyrimo duomenimis, populiariausi pirkiniai internete vis dar yra knygos, kurias užsisako apie 26 proc. internautų, ir muzikinės kompaktinės plokštelės, kurias užsisako 17 proc. interneto vartotojų. Kiti populiarūs internetu perkami daiktai – drabužiai (13 proc.), maistas (8 proc.) ir kelionės, kurias užsisako 9 procentai interneto naršytojų.
“Atlikta e-verslo plėtros apžvalga rodo, kad prekių ar paslaugų kaina internete kol kas nėra pats svarbiausias dalykas”, – teigė E.Bražėnas. Tik 6 proc. neperkančiųjų internetu nurodė, kad to jie nedaro dėl prekių kainos. Lietuvoje dėl kainos neperkančių internete yra daugiau nei vidutiniškai tirtose šalyse – 12 proc.
Globali apklausa leido sužinoti, kad naudojimasis internetu vis dar auga: per paskutinį tyrimo mėnesį bent kartą internete pabuvojo net 31 proc. žemės gyventojų (36 proc. vyrų ir 27 proc. moterų). Lietuvoje, deja, šie rodiklis nėra aukštas ir siekia 9 proc.
Daugiau informacijos:
Ieva Kulvinskaitė
UAB “Viešųjų ryšių partneriai”
Tel. +370 5 2106634
Mob. tel. + 370 685 60424
E-Paštas: ieva@vrp.lt