Nuotykiai mitų ir didvyrių krašte
1997 m. pabaigoje „Microsoft“ pristatė „Ensemble Studijos“ sukurtą strategiją „Age of Empires“, sulaukusią milžiniško populiarumo ir turėjusią didžiulės įtakos strategijų žanro raidai. Naujasis žaidimas traukė savo išbaigtumu ir patrauklia išvaizda. Greitai buvo išleistas „Rise of Rome“ papildymas, optimizavęs žaidimą tinkle ir pasiūlęs nuoseklesnį, realiais istorijos faktais pagrįstą siužetą.
1999 m. išleistas originaliojo „Age of Empires“ tęsinys „Age of Empires II: Age of Kings“, kuriame veiksmas vyko viduramžių Europoje, draskomoje religinių karų ir feodalų tarpusavio kovų. Nuslopus po „Age of Empires II“ pasirodymo kilusiam šurmuliui, „Microsoft“ anonsavo serijos tęsinį – „Age of Mythology“. Naujajame žaidime buvo žadamas ne tik mitinių karių dalyvavimas kovoje, bet ir visiškai naujas grafikos varikliukas, leisiantis dievams padedant sukelti tokius kataklizmus, kaip potvyniai ir ugnikalnių išsiveržimai.
Atrodo, „Microsoft“ ir „Ensemble“ pavyko ištesėti žaidėjams duotus pažadus. Nepaisant to, kad galutinėje žaidimo versijoje neradome nei interaktyvaus kraštovaizdžio, nei plačiai reklamuotos galimybės nušluoti oponentų stovyklą tiesiog sugriovus greta tekančios upės užtvanką, „Age of Mythology“ daro itin malonų įspūdį. Žaidimo autoriams išties pavyko išsaugoti „Age of Empires“ dvasią, kartu papildant žaidimo procesą senovės mitų personažais ir įvykiais.
„Age of Mythology“ pasakoja apie Atlantidos admirolo Arkanto nuotykius. Piratams pavogus šventykloje saugotą Poseidono žeberklą, Atlantida (žaidimo autoriai įsivaizduoją šį mitinį žemyną buvus Atlanto vandenyne palyginti netoli nuo dabartinio Gibraltaro sąsiaurio) patenka į šio dievo nemalonę. Bandydamas sugrąžinti gimtajai šaliai prarastą globą, talentingasis karys vyksta padėti graikams šturmuoti Troją. Drauge su kitais legendiniais herojais Ajaksu, Herakliu ir Agamemnonu jam pavyksta įveikti nepalaužiamu laikytą miestą. Deja, paaiškėja, kad Poseidono pyktį sukėlė visiškai ne žeberklo netektis. Persekiojant maištingąsias dievybes Arkantui teks apsilankyti ne tik Egipte ir vikingų krašte, bet ir mirusiųjų karalystės Hado tamsybėse. Kiekviename žaidimo lygyje pagrindinis herojus gali panaudoti tris dievų suteiktas galias, kurios nuolat kinta. Įspūdingiausiai atrodo Dzeuso laidomi žaibai, efektingai sunaikinantys visą priešų armiją tam tikrame plote. Verta pastebėti, kad tokiomis galiomis naudojasi ir kompiuterio valdomi priešai – nustebino epizodas, kai puolant vieną iš Afroditės globojamos Trojos prieigas saugančių tvirtovių, jos gynėjai tiesiog iškėlė baltą vėliavą, neleidžiančią pusę minutės pulti jų karių ir pastatų. Taikos laiką trojėnai panaudojo savo pajėgoms puolamoje įtvirtinimų vietoje sustiprinti.
„Age of Mythology“ tik senovės legendose ir mituose minimi kentaurai, hidros, minotaurai ir sparnuotieji ˛irgai pegasai kaunasi petys į petį su žmonėmis. Be to, žengiant iš vieno technologinio amžiaus į kitą, tenka rinktis vieną iš dviejų savo globą siūlančių dievų. Pasirinktos dievybės globa suteikia tam tikrų pranašumų. Pavyzdžiui, keliautojų ir vagių dievas Hermis suteikia pranašumo savo globojamiems raiteliams – jų žirgai tampa ištvermingesni ir eiklesni. Tuo tarpu senovės Graikijos mituose neigiamai vaizduojamos Heros malonė žada puikų derlių ir gausias gamtos dovanas. Dievai globoja ir herojus – itin didele jėga pasižyminčius karius, naudingus kaunantis su mitiniais padarais. Žuvusius herojus galėsite prikelti iš mirusių.
Žaidime teks apsilankyti trijose senojo pasaulio dalyse – Graikijoje, Egipte ir vikingų krašte. Kiekviena civilizacija turi tik jai vienai būdingų privalumų ir trūkumų. Pavyzdžiui, Egipte faraonas, naudodamasis jam dievų suteiktomis galiomis, gali sustiprinti vieną iš statinių, tokiu būdu pagreitindamas jame rengiamų karinių dalinių ruošimą arba atliekamų tyrimų eigą. Vikingų statinius stato kariuomenės pėstininkai, o darbininkai tik gauna ir kaupia resursus, tam naudodami did˛iulius krovininius ve˛imus. „Age of Mythology“ teks susidurti su nauju resursu, kurio nebuvo greta „Age of Empires“ matytų aukso, medienos ir maisto – daugeliui mitinių padarų parengti bus būtina dievų malonė. Graikai ją kaups garbindami dievus šventykloje, egiptiečiai – statydami įspūdingus architektūrinius monumentus, o vikingai – tiesiog kovodami.
Dauguma „Age of Mythology“ siūlomų naujovių apsiriboja dievų, mitinių herojų ir pabaisų dalyvavimu kovoje. Tuo tarpu „Age of Empires“ serijos gerbėjai gali pasigesti naujų statinių ir įrenginių.
„Age of Mythology“ vaizdinis ir garsinis apipavidalinimas tikrai puikūs, nors trimatis pasaulis nuo „Age of Empires“ matyto dvimačio iš tiesų skiriasi minimaliai. Skirtumą galimą pajusti tik naudojant galimybę keisti vaizdo kampą, tačiau ne paties ˛aidimo metu. Kita vertus, „Age of Empires“ vaizdas nesulaukė rimtesnės kritikos, tad „Microsoft“ ir „Ensemble“ „Age of Mythology“ kūrimo metu greičiausiai nematė priežasčių ką nors iš esmės keisti. Itin įspūdingai atrodo Trojos sienų šturmas ar sukilusių dievų bandymas išlaužti Hado vartus – 300 vienu metu ekrane veikiančių karinių dalinių reikalauja neblogų techninių kompiuterio parametrų. Nors dienos ir nakties kaitos žaidime neišvysite, keletą užduočių teks atlikti ir tamsiuoju paros metu.
Kiekvienas dalinys į žaidėjo dėmesį reaguoja gimtąja kalba tariamomis frazėmis, o žaidimo atmosferą puikiai papildo bangų mūša ir praskrendančių paukščių klyksmai.
Apibendrinant galima drąsiai teigti, kad „Age of Mythology“ yra itin vykęs produktas. Įdomus scenarijus, puiki kūryba ir senovės mitų dvasia naująjį „Microsoft“ ir „Ensemble“ kūrinį daro itin patrauklų, tačiau reikia pripažinti, kad dėl didelio panašumo į „Age of Empires“ serijos žaidimus „Age of Mythology“ greičiausiai neturės didesnės įtakos strategijų žanro raidai.
Žaidimo tinklapis – www.ageofmythology.com
Kūrėjas – “Ensemble Studijos” (www.ensemblestudios.com)
Leidėjas – „Microsoft“ (www.microsoft.com)
Techniniai reikalavimai:
“Pentium III” 300 MHz dažnio procesorius, 32 MB operatyviosios atminties, “Windows 98/ME/2000/XP” operacinė sistema, trimatės grafikos spartintuvas.
Vygintas Kunigėnas
(“Naujoji komunikacija” Nr.19 (119), 2002 lapkričio 26 – gruodžio 10 d.)
http://www.nkm.lt