Lietuviškos reklamos internete ypatumai
Šiandien spaudžiau labai daug reklamų. Tiek skydelių, tiek ir teksto reklamų Google paieškos rezultatuose. Užsienietiškose svetainėse nevengiu paspausti reklamų, jei sudomina žinutė. Kartais apsigaunu, bet šiaip esu atradęs ne vieną įdomų dalyką tokiu būdu. Tačiau šiandien ko gero pirmą kartą gyvenime tai dariau lietuviškose svetainėse. Žmonės, man atsivėrė akys! – Net interneto reklama Lietuvoje ir pasaulyje skiriasi kaip dangus ir žemė.
Nežinau, ar esate kada nors paspaudę lietuviškos reklamos skydelį. Jei esate, atsiprašau už žinomų dalykų pasakojimą – tiesiog man pačiam tai buvo stulbinantis atradimas. Jei nesate niekad to darę, iškilmingai pristatau lietuviškos reklamos internete ypatumus:
- Daugybė firmų, dedančių savo reklamas internete, tame internete nieko neveikia, o kartais net neturi funkcionalios svetainės.
- Net jei firma, besireklamuojanti prie Google paieškos “šviestuvai”, turi savo svetainę, joje būna sudėti tik paiki šviestuvų paveiksliukai be jokios informacijos, be kainų ir be galimybės juos įsigyti internete.
- Skydelyje pateikiama “vilionė” neturi jokio atsako jį paspaudus – labai dažnai esi tiesiog įmetamas į pagrindinį svetainės tinklalapį su nutylėta, bet aiškiai menama komanda “susirask pats tolesnę informaciją, jei tau taip reikia”.
- Dalis reklamos skydelių veda į nerandamus “404″ tinklalapius (!!!).
- Tik maždaug dešimtadalis visų besireklamuojančių skydelių pavidalu turi ypatingą pasiūlymą tiems, kas jį paspaudė. Nė vienas nesuteikė jokios papildomos nuolaidos, nors internete rastas klientas jiems sutaupė krūvą pinigų.
- Pavyko surasti vos porą reklamų, kurios buvo specifinės ir pritaikytos internetui. Visos kitos lygiai taip pat sėkmingai galėjo būti šiukšlėmis mano realioje pašto dėžutėje.
- Labai retai pasitaikė, kad reklama vestų tiesiogiai prie veiksmo – pirkimo ar užsakymo. Dažniausiai reikalingi papildomi veiksmai, įskaitant fizišką apsilankymą parduotuvėje ar kur kitur.
Aš visiškai apstulbęs ir priblokštas. Kai blokuoji reklamas ar pakenti tik gerai pažįstamose svetainėse, gali apgaudinėti save apie vietinės rinkodaros efektyvumą. Kai susiduri su tuo realiai…
Kam verslas apskritai mėto pinigus reklamai internete, jei ta reklama yra visiškai nepritaikyta internetui, neišnaudoja jo galimybių, o ir pats verslas tam yra nepasiruošęs? Mados reikalas? Reklamos agentūrų užkalbėjimai? Tiesiog būtinybė išleisti numatytą “biudžetą” tinkamai nepasiruošus?
Su tuo pačiu susijęs, dar platesnis klausimas: kam verslui reikalingos neveiksmingos svetainės internete? Tokios, žinote, 1994-ųjų laidos “vizitinės kortelės” (į kurias veda 9 iš 10 reklamos nuorodų)? Ką aš turėčiau tokioje svetainėje veikti – grožėtis firmos pastatu ar nuotrauka skyrelyje “mūsų kolektyvas”? Kaip toks marazmas tebėra gyvas šiandien?
Daug neatsakytų klausimų ir vienas griežtas patarimas visoms verslo bendrovėms turinčioms ar ketinančioms turėti savo svetaines internete: nekurkite nefunkcionalių svetainių. Jei esate prekybininkai, jūsų svetainė turi parduoti. Jei teikiate paslaugas, aš jas turiu gauti jūsų svetainėje. Jei gaminate, aš turiu gauti visą informaciją apie jūsų gaminius jūsų svetainėje. Visais kitais atvejais jūsų buvimas internete yra beprasmis, kaip ir to buvimo reklama.