Interneto reklama – geras papildas kitiems kanalams
| |

Interneto reklama – geras papildas kitiems kanalams

Naujausias tyrimas atskleidė, kad interneto reklama yra svarbi prekės ženklų reklamos kampanijos dalis ir gali reikšmingai padidinti tiek kampanijos pasiekiamumo(reach) tiek vardo žinomumo duomenis. Pirmosios tyrimo fazės metu buvo tirta interneto ir TV reklamos sąveika. Europos interaktyvios reklamos asociacija(www.eiaa.net) – Europinė interaktyviosios medijos pardavėjus vienijanti organizacija – pristatė pirmojo Europinio tyrimo pirmosios fazės rezultatus.

Reklaminio triukšmo poveikis interneto vartotojams
| |

Reklaminio triukšmo poveikis interneto vartotojams

Pagalvokite apie tinklapį… Apie bet kokį tinklapį… Ką matote? Apibūdinkite jį. Vargiai dauguma iš Jūsų pateiks skirtingus apibūdinimus. Galbūt pasakysite: spalvotas, pilnas veiksmo, daug kas vyksta, gal apibūdinsite kaip nuobodų ar painų. Bet kokiu atveju čia rasite milijoną dalykų, sukištų į 14 colių keturkampį. Pikselių jūroje internetinės reklamos galimybės atrodo ribotos. Kada gi galima pasakyti, kad tikrai tinklapyje visko pakanka? Ar interneto vartotojai gana dažnai reaguoja į internetinę reklamą, nepaisant triukšmo (reklaminių pranešimų, grafinių vaizdų, tekstinių blokų ir kitokių dėmesį nukreipiančių objektų visuma) faktoriaus?

Mokėjimas už paspaudimus – interneto reklamos penicilinas?
| |

Mokėjimas už paspaudimus – interneto reklamos penicilinas?

Tai, ką interneto reklamoje vadiname mokėjimu už veiksmą (“pay for performance”), o mokėjimas už paspaudimus ir yra vienas tokių veiksmų, daug tiksliau būtų galima apibūdinti kaip “mokėjimą už kažkokį veiksmą, kuris, mūsų manymu, gali būti tiesiogine priežastimi, susiejančią reklamos parodymą su produkto įsigijimu”. Nors taip neatrodo, bet šių apibūdinimų skirtumas yra didžiulis, ir tai sukuria sistemines, ilgalaikes problemas tiek pardavėjams, tiek reklamos užsakovams internete. Kaip reklamos industrijos atstovai, privalome mokėjimus už veiksmą įstatyti į tokias sąlygas, kad išsaugotume šio reklamos vertinimo būdo privalumus, kuriuos gali gauti rinkos dalyviai.

Reklama internete: Lenkijos pamokos
| |

Reklama internete: Lenkijos pamokos

“Internet Advertising Bureau Polska” prognozuoja, kad šiais metais interneto reklamos pardavimai kaimyninėje Lenkijoje pasieks 38 mln. PLN. Pas pietinius kaimynus reklama internete tampa įdomiu segmentu, kuriame kristalizuojasi ir pirmieji specifiniai verslo dėsniai. Nors, lapkričio mėnesio duomenimis, reklama Lenkijoje internete sudarė vos 0,81% visos reklamos rinkos, tačiau ji dinamiškai auga (Lenkijoje šiuo metu yra per 5 mln. interneto vartotojų), ji bręsta ir sensta (internetas jau tikrai nebelaikomas “žaisliuku jaunimui”).

Čekijoje el. reklama išaugo trečdaliu
| |

Čekijoje el. reklama išaugo trečdaliu

Čekijos interneto reklamos rinka per 2002 m. išaugo daugiau nei 30 proc. ir pasiekė 320 mln. CZK, pranešė šalies interneto leidėjų asociacija SVIT. SVIT duomenimis, internetas yra sparčiausiai auganti reklamos rinkos dalis šalyje, šiais metais elektroninės reklamos apimtys Čekijoje turėtų išaugti dar penktadaliu. Analitikai išskiria padidėjusį žiniasklaidos planavimo agentūrų užsakymų skaičių bei aktyvumą interneto reklamos segmente, vienok daugiausiai reklamos ir toliau užsako patys klientai bei visas paslaugas teikiančios interneto agentūros.

| |

Vilniuje diskutavo apie interneto reklamą

Vilniuje įvyko pirmasis Lietuvoje interneto reklamos seminaras-konferencija, kurį suorganizavo interneto reklamos tinklas AD.NET. Buvo nagrinėjama, kokiu keliu vystosi interneto reklamos rinka, kaip el. reklama atrodys rytoj ir pan. Marek Rusiecki: 2003-ieji – antrieji metai iš eiles, kai pagrindinis dėmesys kreipiamas i interneto ATL savybes (Above-the-line – marketingo terminas reiškiantis netiesioginius reklamos veiksmus). Dauguma publikacijų ir tyrimų rodo, kad interneto reklama tai ne tik “direct response” (tiesioginė reakcija) arba “klikas”, tačiau ir jos pačios demonstravimas daro teigiamą įtaką interneto vartotojo poelgiams. Jei kalbėtume apie interneto vertinimą kaip pilnavertį reklamos kanalą užsakovų tarpe, tai čia kur kas blogiau. Visą laiką esame “rinkos mokymo” stadijoje, aiškiname, kas yra internetas ir kaip jį išnaudoti marketinge. Panaši situacija ir su interneto reklamos išlaidomis – apie 0,5 % biudžetų skirtų reklamai internete rodo, kad dabar tai yra žiniasklaidos kanalas su labai siaura niša ir dar daug darbo laukia, kad jis taptu vienu iš pagrindinių media mix elementų.

| |

Naujų mašinų pardavimas per internetą

Bendrovė “Hanza lizingas” jau nuo pavasario bendrauja su savo klientais internetu. Sumanius pirkti automobilį ar kitą vertingą daiktą, pakanka tinklalapyje užpildyti anketą apie save, išsirinktą pirkinį ir savo galimybes. Bendrovės darbuotojai per 15 minučių duos atsakymą apie finansavimo galimybes ir sąlygas. Praėjusią savaitę “Hanza lizingas” pateikė dar vieną naujovę – bendrovė įrengė interneto terminalus trijose automobilių atstovybėse – “Vokswagen”, “Nissan” bei “Škoda”. Ateityje tokie terminalai bus įrengti daugelyje automobilių salonų.

| |

Airijos vartotojai internete išleidžia daugiau

Dauguma Airijos interneto vartotojų tapo aktyvesni e-komercijoje, jie išleidžia daugiau nei pernai. Buvo tiriama 2,260 Airijos interneto vartotojų, išsiaiškinta, kad 62 proc. pirko internete. Apie 90 proc. interneto pirkėjų darytų tai dar kartą, jie liko patenkinti pirkiniais ir paslaugų kokybe. “Airjos interneto vartotojai keičiasi”, sako Mark Henry, tyrimo vadovas. “Jie pripranta prie tinklo, lengviau leidžia pinigus internete, dažniau naudoja belaidį internetą”.

| |

Draudimas startuoja internete

AB “Lietuvos draudimas” nuo lapkričio 10 d. pirmasis Lietuvoje pradės pardavinėti draudimo polisus internetu. Kol šalyje neįteisintas elektroninis parašas, daugiau darbo turės bendrovės kurjeriai. AB “Lietuvos draudimas” internetu visiems pageidaujantiems asmenims siūlys sudaryti transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo (TPVCAD) sutartis. Nauja “Lietuvos draudimo” paslauga buvo sukurta kartu su interneto paslaugų UAB “5 kontinentai”.

| |

Uždarbis – reklama internete

“Grafton Entertainment” tikisi uždirbti iš reklamos.
Naujai susikūrusi bendrovė “Grafton Entertainment”, Lietuvoje teikianti informacijos ir interaktyviosios televizijos paslaugas internete (www.tvnet.lt), tikisi, kad jau padarytos investicijos atsipirks iš reklamos užsakovų. Reikalingai technikai pirkti ir įrengti Baltijos šalyse investuota apie 400.000 litų.