Amerikos muzikantai už P2P tinklus stojasi piestu
Praeitą pirmadienį JAV teismus pasiekė nauja Amerikos Garso Įrašų Asоciacijos (RIAA) iškeltų ieškinių serija, – praneša Reuters agentūra. Šįkart pradėti 753 teisminiai procesai, kurių atsakovai kaltinami nelegalių failų mainais. Autorinių teisių pažeidimų padarytus nuostolius asociacija vertina 5000 JAV dolerių siekiančiomis baudomis. Nuo 2003 metų rugsėjo mėnesio iki šios dienos RIAA padavė virš 9000 teisminių ieškinių, dauguma jų teko eDonkey & Kazaa P2P tinklų vartotojams.
Jau kitą dieną žymių kompozitorių ir muzikantų grupė kreipėsi į JAV Aukščiausiąjį Teismą, prašydama nepersekioti online veikiančių failų mainų tinklų – apie tai rašo netgi Washington Post. Muzikantai smerkia autorinių teisių pažeidimus, bet mano, kad Р2Р tinklai neturi prisiimti atsakomybės už neteisėtus savo vartotojų veiksmus, jei šie nelegaliai keičiasi dainomis, filmais ir programine įranga. Prašyme pasakyta, kad tokie populiarūs Peer-2-Peer tinklai, kaip Grokster & Kazaa, artistams ne tik padeda paskleisti savo produktus visame pasaulyje, bet ir padidina klausytojų auditoriją. Iniciatyvinės grupės išvados iš esmės prieštarauja agresyviam stambių garso/vaizdo įrašų kompanijų ir kitų muzikantų, aktorių ir kompozitorių, Aukščiausiąjį Teismą tikinančių, kad failų mainai atima iš jų didžiąją pajamų dalį, požiūriui.
Šiomis dienomis JAV Aukščiausiajame Teisme vyksta MGM Studios ir Grokster kompanijų aiškinimaisi dėl failų mainų teisėtumo. Žemesniojo lygio teismai jau dukart atmetė Amerikos Garso Įrašų Kompanijų Asociacijos (RIAA) ir Amerikos Kinokompanijų Asociacijos (MPAA) pretenzijas, jog P2P tinklai pažeidžią jų autorines teises. Anksčiau 9-osios apylinkės Apeliacinio Teismo verdiktas paliko galioti žemesniojo lygio teismo sprendimą, skelbiantį, kad Grokster ir StreamCast Network kompanijos, dviejų populiarių decentralizuotų failų mainų tinklų savininkės, nepažeidžia autorinių teisių įstatymų. Teisėjai taip pat pažymėjo, jog nėra galimybės atsekti vartotojų veiksmus, nes šie tinklai neturi centrinių serverių. Dabar gi garso įrašų kompanijos tikisi, kad Aukščiausiojo Teismo sprendimu Grokster bus pripažinta atsakinga už savo vartotojų veiksmus.
Opoziciškai nusiteikusi muzikantų grupė mano priešingai – ji teigia, kad failų mainų tarnybų veiklos nutraukimas – o jomis naudojasi dešimtys milijonų internautų – iš artistų atimtų galimybes savo kūrybą paskleisti didesniam klausytojų ratui ir tuo pačiu (kaip ir kaip keistai tai skambėtų :)) ) gauti papildomo pelno.
Įdomu pastebėti, kad МРАА su RIAA nepalaiko ir stambios telekomunikacijų kompanijos, elektronikos gamintojai, kompiuterių specialistų ir išradėjų koalicijos, o taip pat vartotojų grupės – visi jie taip pat kreipėsi į Aukščiausiąjį Teismą. Jų pateiktame dokumente rašoma, kad jei failų mainų tinklai ir P2P paslaugų tiekėjai turėtų atsakyti už savo vartotojų veiksmus, tai tolesnis technologijos apskritai kūrimas sustotų neapibrėžtam laikui. Failų mainų tarnybų šalininkai primena 1984 metus (beje, žymusis Džordžo Orvelo romanas apie „Didįjį Brolį“ taip pat pavadintas „1984“ – red. pastaba), kai Sony kompanijai pavyko laimėti teisminį procesą ir išlaikyti savo teisę gaminti videomagnetofonus – tada kinoindustrija aršiai reikalavo juos uždrausti.
Paskirstytųjų Skaičiavimų Pramonės Asociacija (The Distributed Computing Industry Association), atstovaujanti failų mainų tinklus ir hi-tech kompanijas, mano, kad pramogų industrija siekia vienintelio tikslo – išsaugoti savo monopoliją, kuriai grąsina Grokster ir kiti P2P tinklai. Grokster palaiko ir tokios žymios ir nemenką svorį visuomenėje turinčios organizacijos, kaip Buitinės Elektronikos Gamintojų Asociacija, JAV Vartotojų Teisių Taryba, Amerikos Vartotojų Federacija ir Public Knowledge pilietinių laisvių gynimo grupė.