Maxima Maxxima Maxxxima
Kažkas negero vyksta su VP Market mažmeninės prekybos tinklo parduotuvių brandais nuo pat pradžių. Turėjome „Taupą”, „Maximą”. „Media”, „Minimą”. Na „Taupos” sprendimas jau daugelio išdiskutuotas ir tikrai buvo labai pigus. Likę trys brandai lyg ir visai nieko, bent jau pasako kokio prekių asortimento galima tikėtis.
Vėliau atsirado „T-market”. Na tikrai unikalus pavadinimas. Atsižvelgiant į tai, kad didžioji dalis tokios parduotuvės pirkėjų nemoka anglų kalbos ir ateina siekdami sutaupyti, o pačios parduotuvės yra žemesnes nei vidutines pajamas gaunančių gyventojų rajonuose, sprendimas buvo šiek tiek nevykęs.
Kitas žingsnis „Saulutė”. Kodėl? Ar man turėtų būti gera užeiti į tokią parduotuvę? Ten šilta? Ten šypsosi visi? Ten švaru ir jauku? Na bent jau man su teigiamomis emocijomis asocijuojasi „saulė”. Gal ir smagu, bet kaip tai susiję su pigiomis prekėmis, susivėlusiomis pardavėjomis purvinomis panagėmis ir „apsauginiais” perkreiptais veidais? Nepaisant visko galų gale visi priprato, prie to „geltono taško”…
Man patiko ir „MiniMaximos” sprendimas. Kažkas panašaus į vieno televizijos šou rubriką „minimalūs ekstremalūs pokyčiai”. Du priešingas reikšmes turintys žodžiai viename brande. Dar galima pamanyti, kad „MiniMaxima” – tai didelį prekių asortimentą turinti parduotuvė, tik mažesnė savo plotu. Lyg ir būtų pusiau logiška, tačiau „MiniMaxima” pavadinimą pamačiau ant ankščiau buvusios „Minimos” durų. Nieko nebesuprantu, ką VP Market nori man pasakyti..
Paskutinis sprendimas, man kaip komunikacijos specialistui, labiausia keliantis nuostabą. Visos parduotuvės „Maximos”, tik su skirtingu „X” simbolių skaičiumi. Pabandykime įsivaizduoti situaciją:
– Kur eini?
– Einu į „Maximą”
– Į kokią? Iks iks ar iks iks iks?
– Einu į iks, nes man reikia tik pieno, bet jei negausiu tokio kokio ieškau, tai tada eisiu į iks iks iks…
Ką? Kodėl klientų komunikaciją reikia taip apsunkinti. Kodėl reikia griauti klientų galvose įstrigusius „Maximą”. „Media”, „Minimą” suvokimus. Tai tapo paprasta, suvokiama ir įprasta.
Paskutinį pasikeitimą manau galima paaiškinti taip – „Maxima” tampa tarptautiniu brandu, nes juk VP Marketas plečiasi ir į kitas valstybes. Matyt nori būti kaip „McDonalds” – „kada ir kur beatvyktum, visur gausi tą patį”. Na tiek to, pateisinama priežastis, tačiau sprendimas nelabai vykęs. Manau puikiausiai galima buvo palikti „Maximą”, „Media”, „Minimą” – tarptautiniai žodžiai, diferencijuojantys parduotuves pirkėjų galvose ir nekeliantys komunikacijos problemų.
Įdomu ką pasakytų brandingo specialistai apie tokią mažmeninės prekybos tinklo parduotuvių brandu kaitą. Įdomi nuomonė ne apie sprendimus, o apie patį nuolatinį kaitos procesą. Tikiu, kad dabartiniai XXX pasikeitimai nėra paskutiniai, geriausia sprendimo paieška, ko gero, vis dar vyksta..