2000 m. gegužės 5 d. įkurtas elektroninis (ISSN) leidinys – mokslui, švietimui, pramogoms ir gyvenimiškoms aktualijoms skirtas portalas www.straipsniai.lt, kovojantis su kasdienine rutina. Šiandien portale paskelbta virš 15000 straipsnių ir naujienų.
Kanapių ekstraktas (“hašišo aliejus”, “skystos kanapės”) yra didžiausios koncentracijos natūraliu būdu išgaunamas kanapių preparatas. Jis gaunamas pamerkus augalą į tirpiklius, kurie atskiria kanabinoidus. Skystis filtruojamas, o tirpikliai išgarinami. Gaunamas sirupinis juodos ar tamsiai žalios spalvos nemalonaus kvapo skystis. Ekstraktas vartojamas maišant su tabaku ir rūkant. Kanapių ekstrakto THK koncentracija yra nuo 10 iki 60 proc. Mažos koncentracijos ekstraktas (1-2 proc. THK) gaunamas iš augalo atliekų – stambių kotų.
Šį įrašą pradedu rašyti iš vakaro, dar tiksliai nežinodamas apie kokias naujoves trečiadienį paskelbs Facebook. Tikimasi, kad Facebook be kitų sistemos atnaujinimų pristatys ir vietos nustatymo paslaugą. Dauguma IT specialistų ir netgi paprastų internautų su entuziazmu laukė šios naujovės jau nuo pavasario. Net jeigu tai bus atidėta vėlesniam laikui, jau šiandien galime pasvarstyti kuo tai kvepia. Išmaniųjų telefonų šeimininkai jau senokai mėgaujasi Foursquare ar Lietuvoje mažiau populiarios Gowalla paslaugomis (jeigu Jūs niekada negirdėjote apie šių svetainių paslaugas, tai siūlau perskaityti “Aš – savo tupyklos meras”). Man asmeniškai šios paslaugos nelabai aktualios. Ir netgi sunkiai suprantamos, nes mano bendravimo ratas nėra toks didelis, kad reikėtų Foursquare pagalbos norint su kuo nors išgerti kavos ar alaus. Nors žadant aplankyti kokį nors didesnį renginį, gal ir man visai įdomu būtų sužinoti, kas iš pažįstamų galėtu man palaikyti kompaniją. Bet kuriuo atveju tikrai nekalta paslauga, nors ir į ją kai kurie žiūrėjo kreivai. Bet mano durna galva, tai Foursquare tik buvo leista paruošti rinką ir vartotojus prieš pasirodant gigantams. Nes jeigu Foursquare tik rinko informacija apie Jūsų mėgiamas lankytis vietas, tai Facebook, turi ir visą likusią informaciją apie Jus. Čia jau nebe taip linksma. Kodėl nebelinksma? Ogi todėl, kad Jūs mėgstate spaudinėti Like mygtuką.
“Ryšių su visuomene pažanga – įspūdinga. Jei prieš penketą ar daugiau metų ši veikla apėmė vien informacijos žiniasklaidai parengimą, tai šiandien ji suvokiama kur kas plačiau. Ryšiai su visuomene prisideda ugdant vartotojų lojalumą, didinant prekės ženklų žinomumą, keičiant vartotojų požiūrį į įmones – šį sąrašą galima ilgai tęsti”, – sako Saulius Majauskas, ryšių su visuomene agentūros “Komunikacijos tiltai” direktorius. Kaip ryšiai su visuomene gali atlikti visus šiuos darbus? Tiesiog paaiškindami vienokią ar kitokią poziciją. Tarkime, reklama pateikia vieną, daugiausia – kelis argumentus, kodėl verta rinktis vienokį ar kitokį produktą. Dažniausiai tai emociniai argumentai – “madingas”, “skanus”, “patogus”, “pigus”… Ryšiai su visuomene gali pateikti gerokai daugiau faktinių argumentų, plačiai ir išsamiai pristatyti produkto ar įmonės išskirtinumus. Kodėl “madingas”? Kodėl “patogus”? Produkto kūrėjai gali išvardinti daugybę atsakymų į šiuos klausimus, tačiau reklama negali kalbėti apie visus juos vienu metu. O ryšiai su visuomene tai sugeba. Jei reklama – oratorius mitinge, skanduojantis ugningą šūkį, tai ryšiai su visuomene – pašnekovas diskusijoje, pateikiantis argumentus, siekiantis įtikinti priešingos pusės atstovus pakeisti savo nuomonę. Ar ši diskusija vyksta žiniasklaidoje, ar prie apvalaus stalo priklauso tik nuo auditorijos, kurią norima pasiekti, dydžio.
Kasmet gegužės 7-ąją Lietuvoje minima Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. Ji kiekvienam sąmoningam ir pilietiškam lietuviui primena baisias rusų carinės valdžios represijas, kuriomis buvo varžomi kiekvienos tautos brandumą liudijantys ženklai – kalba, knygų leidyba, spauda, laisvas žodis. 1864 metais Lietuvoje uždraudus spaudą lotyniškais rašmenimis, lietuvių visuomenė buvo atribota nuo visų atvirų ryšių su Europos kultūra, su jos pažinimu. Spaudos draudimas 1864-1904 metais buvo lietuvių pasipriešinimo kovos laikotarpis, pažymėtas giliu konfliktu dėl raidės, spausdinto lietuviško žodžio. Caro valdžia visomis priemonėmis mėgino įvesti rusiškuosius spaudmenis į lietuvių raštiją ir persekiojo tradicinio lotyniškojo raidyno vartojimą. Spaudos draudimui lietuviai pasipriešino organizuodami slaptą draudžiamųjų raštų leidybą, gabenimą ir platinimą ir taip sukūrė naują tautinę spaudą. Ir kai po 40-ties metų, aktyviausių lietuvių visuomenės veikėjų pastangomis, caro valdžia sutiko grąžinti Lietuvai spaudos lotyniškais rašmenimis teises, prasidėjo tikras kultūrinis sąjūdis, turėjęs didelės reikšmės lietuvių tautos sąmonėjimo vyksme, tautinių santykių raidoje ir apskritai kultūros istorijoje bei nulėmė gilių lietuviškų tradicijų
atgimimą.
Skandalingoje spectarnybų pažymoje apie tarptautinių nusikaltėlių kontaktus su Lietuvos pareigūnais paminėtas Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) vadas Algimantas Songaila teigia neatsistatydinsiąs iš pareigų, nes toks sprendimas bylotų jo neteisumą. “Neturiu jokių santykių nei su tarptautinėmis, nei su Lietuvos nusikalstamumo struktūromis nei tiesiogiai, nei per trečius asmenis. Savo iniciatyva neatsistatydinsiu. Jeigu tai padaryčiau, pripažinčiau, kad tie santykiai yra ir kad esu kaltas. Noriu, kad viskas būtų ištirta”, – pirmadienį Vilniuje surengtame brifinge pareiškė A.Songaila.
Čia atsiveria perspektyva.- Kai filosofas tyli, tai gali būti jo sielos kilnumo apraiška; kai jis sau prieštarauja, tai gali būti jo meilės išraiška; galimas ir pažįstančiojo mandagumas, kuris meluoja. Subtiliai buvo pasakyti šie žodžiai: il est indigne des grands coeurs de repandre le trouble, qu’ils ressentent 53: tik reikia pridurti, kad nesibijoti žemiausių dalykų taip pat gali reikšti sielos didybę. Mylinti moteris aukoja savo garbę; pažįstantysis, kuris “myli”, galbūt aukoja savo žmoniškumą; Dievas, kuris mylėjo, buvo žydas… Grožis – joks atsitiktinumas.- Ir kokios nors rasės ar šeimos grožis, jos patrauklumas ir visos elgsenos tobulumas yra sukuriamas: kaip ir genijus, tai yra sukaupto kartų triūso padarinys. Geram skoniui turi būti daug paaukota, dėl jo turi būti daug padaryta, daug ko atsisakyta – septynioliktasis šimtmetis Prancūzijoje nuostabus abiem požiūriais: reikėjo turėti bendravimo, vietos, drabužių, lytinio poreikio patenkinimo pasirinkimo principą, reikėjo grožį vertinti labiau negu naudą, įprotį, nuomonę, tingumą.