Europos vartotojų centras (EVC), ginantis Lietuvos vartotojų teises, pažeistas perkant prekes ar paslaugas Europos šalyse, ir Europos vartotojų teises, pažeistas Lietuvoje, surengė diskusiją apie Lietuvoje besilankančių turistų, kaip vartotojų, problemas, kurioje dalyvavo gidai, turizmo agentūrų, vartotojus ginančių organizacijų atstovai. Diskusijos metu buvo pristatytas informacinis leidinys ,,Kelionių patarėjas“, kuriame pateikiama aktuali informacija keliaujantiems Lietuvos vartotojams. Leidinį parengė ir išleido Europos vartotojų centras kartu su Vartotojų švietimo centru. Leidinį palankiai įvertino diskusijos dalyviai, ir pripažino jo reikalingumą bei aktualumą.

Europos vartotojų centro direktorė Nijolė Steponkutė pabrėžė, kad bendradarbiavimas su institucijomis, kurios nuolat susitinka su Lietuvos svečiais, ypač svarbus – geriau žinant apie šalies svečių lūkesčius, problemas, galima geriau dirbti, kad tų problemų mažėtų. ,,Siekiant sumažinti vartotojų teisių pažeidimų turizmo srityje, ypač svarbu vykdyti vartotojų švietimą, informuoti vartotojus apie jų teises ir pareigas“, teigė Vartotojų švietimo centro direktorė Tina Valotkienė.

Kiekvienas turistas iš Lenkijos apsilanko Vilniaus universiteto bibliotekos A. Mickevičiaus muziejuje. Muziejaus vedėjas Rimantas Šalna nurodė dažniausiai girdimus svečių pageidavimus: daugiau informacijos apie Vilnių, žemėlapių lenkų kalba, pageidavimą, kad Senamiesčio kavinių savininkai ir lenkų kalba trumpai aprašytų populiariausius nacionalinės virtuvės patiekalus.

Įspūdžiui apie šalį, kurį išsiveža mūsų svečiai, kenkia ne tik tokios „smulkmenos“ kaip retai turisto kelyje pasitaikančios pašto dėžutės (juk užsieniečiai taip mėgsta siųsti iš kiekvieno miesto atvirukus) ar šiukšlių dėžės, kurių neįmanoma rasti, bet ir sugedusio turistinio autobuso iš užsienio remontas. „Sugedo autobuso sankaba, reikėjo gana paprasto remonto, keliom valandom. Visame Vilniuje neatsirado laisvos serviso duobės remontui atlikti, pasiūlė užsiregistruoti po dviejų savaičių…“ – pasakojo gidas. Rūpinantis šalies prestižu ir užsienio turistų gerove, derėtų įrengti specialų serviso barą tokiems atvejams. Pavyzdžiui, Vokietijoje sugedus turistiniam autobusui, policija pasirūpina keleivius persodinti į kitą autobusą bei skubiu remontu.

Gidai nesupranta, kodėl tiek mažai viešųjų tualetų yra Vilniuje, amžinos turistinių autobusų parkavimo problemos, savaitgaliais Senamiestyje nėra valiutos keityklų. O pabandykite greitai pamaitinti grupę, išvykus iš Vilniaus… Juk visa tai – Lietuvos įvaizdžio dalis.

„Ir Lietuvos piliečiai vis dažniau į ES valstybes keliauja kaip turistai. Kelionių metu būna įvairių nesusipratimų: vėluoja lėktuvai, dingsta arba sugadinamas bagažas, atvykus į viešbutį paaiškėja, kad trūksta vietų, – sakė Lietuvos gidų sąjungos prezidentė Danuta Bernatovič. – Gidas yra tas žmogus, į kurį turistai kreipiasi pirmiausia. Tad gidas ne tik sprendžia kelionės metu iškilusias problemas, bet ir gina turistų kaip vartotojų teises.“

Dalis problemų, kurios buvo akcentuotos, neįeina į EVC kompetenciją, tačiau jo darbuotojai visada pasiruošę tarpininkauti, nukreipti į atitinkamą instituciją. Į EVC siūlome kreiptis informacijos, konsultacijos ir, be abejo, su skundais ar pareiškimais. Centras priima skundą, konsultuoja, padeda susisiekti su pardavėju, gamintoju ar paslaugos teikėju ir, jei būtina, suteikia galimybę pasinaudoti vertėjo paslaugomis. Skundai dažniausiai persiunčiami spręsti tos šalies Europos vartotojų centrui, kurioje buvo suteikta paslauga ar įsigyta prekė.

Centras taip pat atstovauja kitų šalių vartotojams, ES piliečiams, kurie Lietuvoje nusiperka netinkamos kokybės prekę ar gauna netinkamą paslaugą. ES šalyse veikia 24 tokie centrai, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje. Visi Europos vartotojų centrai susijungę į tinklą ECC-Net, palaiko gerus ryšius, todėl turi realias galimybes pasiekti, kad žmonės, keliaujantys iš vienos šalies į kitą ir perkantys prekes ar paslaugas, būtų apginti, jei jų netenkintų įsigytų prekių ar paslaugų kokybė.Visos Europos vartotojų centro paslaugos – nemokamos.

Europos vartotojų centras priima vartotojus darbo dienomis adresu J. Basanavičiaus g. 20-11, Vilniuje. Tel. (8-5) 2650368. Daug naudingos informacijos www.ecc.lt

Linas Senkus
Europos vartotojų centro
Ryšių su visuomene specialistas

Views All Time
Views All Time
4428
Views Today
Views Today
1
0 0