Guess
| |

Guess

Jei ne „Guess” reklama, tai Claudią Schiffer šiandien prisimintų nebent keli Europos dizaineriai, Laetitia Casta greičiausiai būtų apkūnoka namų šeimininkė Korsikoje, o Anna Nicolė Smith – viso labo striptizo šokėja.„Guess” įkūrėjai – keturi broliai Marciano – gimė Alžyre, augo Pietų Prancūzijoje, o apsigyveno JAV. Nors kalba su žaviu prancūzišku akcentu, išdidžiai save vadina amerikiečiais. Emigrantai iš Europos sugebėjo iš džinsų susikrauti pavydėtiną kapitalą. O juk tais laikais pardavinėti džinsus amerikiečiams buvo tas pats, kas eskimams – ledą. Būtų galima juos pavadinti keturiais muškietininkais, tačiau šūkis „Visi – už vieną ir vienas – už visus” šiam ketvertukui tiktų nebent pirmuosius keliolika bendro verslo metų. Vėliau lydimas skandalų pasitraukė svarbiausias įmonės strategas – vyriausiasis brolis George’as, o bendrovei „juodžiausiais” metais durimis trenkė ir antrasis – Armandas. Maurice’as ir Paulas ne tik išsikapstė iš duobės, bet ir vėl sėkmingai užkariauja pasaulį pardavinėdami moterų svajonę apie amžiną jaunystę ir seksualumą.

Yves Saint Laurent
| | | | |

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent gimė 1936 Alžyre, Orano mieste, kuriame jis praleido visą savo vaikystę ir užbaigė vidurinę mokyklą. Po trejų metų jis jau nupiešė modelius lėlių suknelėms, trylikos metų jis jau žinojo, kad nori tapti modeliuotoju. Ir septyniolikos metų prancūzas Yves Saint Laurent paliko gimtąjį miestą ir išvyko į Paryžių. Kai jam buvo septyniolika metų, vienas įmantrus žurnalas išspausdino jo eskizus. Tais pačiais metais jo popiečio suknelės modelis gavo pirmą Tarptautinės vilnos asociacijos prizą. Pagal rekomendaciją „Vogue” žurnalo vadovas, susižavėjo pirmaisiais modeliais, Yves Saint Laurent eskizais ir pagaliau jis pradeda dirbti siuvėjo mokiniu. Priežastis yra paprasta – reikia išmokti kirpti ir siūti. Po mokymų Yves Saint Laurent tampa Dishouto pagalbininku. Taip dvidešimt vienerių metų jis tampa legendinio Christian Dior perėmėju. 1961 Yves Saint Laurent palieka Christian Diorą ir atidaro savo paties interjerą. Kartu su 80 darbuotojų paruošia pirmą savo kolekciją, kuri buvo pristatyta 1962 m. sausio 29-ąją. Savo pirmoje kolekcijoje Laurent parodė, kad nėra daugiau jokios prasmės slėptis po Dioro vardu. Nuo tada „Yves Saint Laurent mados namai” tampa vis labiau žinomi. Iš „mažo Dioro” jis labai greitai tapo „Didžiuoju Yves Saint Laurent”. Netrukus jis taps pirmas tarp lygių. „New York TIMES” paskelbs jį „Mados karaliumi”. Nuo dabar abu draugai, ir įkaitai buvo priversti sutikti, kad baikštus Yves Saint Laurent yra įtakingiausias dizaineris po Coco Chanel.

Gucci
| |

Gucci

Gerai žinomi „Gucci” mados namai netrukus švęs savo šimtąjį jubiliejų. Ilga mados namų gyvavimo istorija tapo firmos sėkmės ženklu. „Gucci” moteriai pateikia didelę įvairovę gaminių, kolekcijų. Beveik šimtą metų „Gucci” prekės ženklas pristato savitą stilių madų pasauliui. Šis ženklas tapo prabangos, elegancijos ir prašmatnaus stiliaus simboliu. Tačiau pats išgarsėjimo kelias buvo ilgas ir sudėtingas. Nepaisant šlovės ir nuolatinio iširimo, kurie persekiojo „Gucci” mados namus per visą jų laikotarpį, šiuo metu „Gucci” laikomi labiausiai klestinčiais pasaulyje. Kolekcijos ir linijos yra kupini prabangos, įvairovės ryškių spalvų. Daugelis „Gucci” aksesuarų moterims sukuria nepakartojamą stilių. „Gucci” yra skirtas moterims, kurios vertina šių gaminių aukštą kokybę, originalumą ir itališką žavesį. „Gucci” mados namai įsteigti 1920 metais, tuomet kai jaunas italų vyriškis Guccio Gucci, nusprendė pradėti savo verslą gimtajame Florencijos mieste. Jis atidarė dirbtuvę gaminančią nedidelius odinius lagaminus, rankines ir aksesuarus. Jo gaminiai tapo labai populiarūs dėl aukštos kokybės ir daug pastangų reikalaujančio sąžiningo darbo. „Gucci” sukūrė moterišką rankinę su bambuko rankena, kuri iki šiol yra pagrindinis kompanijos gaminys. Tuo metu „Gucci”savininkai visiškai apsisprendė kurti drabužius. Jo žmona Aida Calvelli turėjo didelę šeimą: 6 vaikus, nors tiktai jo sūnūs – Vasco, Aldo, Ugo ir Rodolfo dalyvavo kompanijos valdyme.

Armani
| |

Armani

Mados pasaulyje nuolat gimsta naujų žvaigždžių. Deja, dauguma jų – tik sezoninės: jos greitai išsisemia ir užgęsta. Drabužiai turi būti nuosaikūs ir šiuolaikišk – tokie kaip Giorgio Armani. Tai yra sėkmės mados pasaulyje paslaptis. Turėdamas ypatingą nuovoką, ko parduotuvėse ieško vyrai ir moterys, 27 – metis G. Armani šešeriems metams užstrigo dizainerio Nino Cerruti dirbtuvėse, kur kūrė vyriškų drabužių liniją. Čia jis išmoko visko, ko reikia savo verslui pradėti. 1975 metais jau 40 – metis G. Armani jautėsi įgijęs pakankamai patirties. Su draugu Sergio Galeotti pardavę judviejų „Volkswagen” automobilį (bene vienintelį savo turtą) jie įkūrė „Giorgio Armani S.p.A.”. „Mes nesupratome, ko ėmėmės. Tik žinojome, kad trokštame tai daryti”, – taip jie anuomet kalbėjo vietos spaudai. Vėliau G. Armani pasakojo: „Mačiau, jog tam, kad įtvirtinčiau savo ženklą, privalau sukurti ką nors naują. Taip nutariau eiti prieš srovę”. G. Armani ėjimas prieš srovę nebuvo drastiškas: pristatydamas savo pirmąsias kolekcijas jis neparodė jokio apnuoginto moters kūno ar raštuotų vyriškų kojinių. Kad taptų ryškiausia žvaigžde, Giorgio veikė daug subtiliau ir profesionaliau.

Dolce & Gabbana
| |

Dolce & Gabbana

Dolce ir Gabbana yra be abejonės patys galingiausi ir įtakingiausi dizaineriai šiame mūsų laikotarpyje. Jų klientų sąrašą apima keletas geriausiai besirengiančių žmonių pasaulyje, tokių kaip Bechamai, Madonna ir Sophia Loren.Dolce studijavo mados dizainą Sicilijoje ir įgyjo patirties savo tėvų versle. Stefano Gabbana studijavo grafinį dizainą ir įgyjo nemažai darbo patirties madoje, dirbo asistentu atelje Milane, kur pora pirmą kartą susitiko 1980 metais. 1982 metais jie įkūrė pirmą savo mados konsultavimo atelje, ir 1985 metais jie pristatė savo pirmą kolekciją moterims Milane, užsitarnaudami šalies pripažinimą. Kolekcija buvo daugiausia namų gamybos, ir susidėjo iš sudėtingų konstrukcijų sistemų. Asmenybės, kurios įkvėpė šią kolekciją buvo italų aktorė Sophia Loren ir Anna Magnani. Vėliau dizaineriai įtraukė korsetines sukneles, gangsterių kostiumus su šviesiais ruoželiais ir seksualius juodus kostiumas. Vis dėlto tai buvo 1980 metų pabaigos apsilankymas Sicilijoje, kuris prisidėjo prie gundančių moters formų išaukštinimo. Dizainerių duetas toliau bandė sėkmę Japonijoje ir pasirašė sutartį su Kashiyama grupe. 1989 metais jie atidarė savo pirmą nedidelę madingų drabužių ir reikmenų parduotuvę Japonijoje ir po dviejų metų pristatė pirmą vyrų kolekciją. Iš esmės Dolce ir Gabbana yra žinomi dėl jų mėginimo padaryti taip, kad moteris atrodytų “fantastiškai seksualiai”.

Escada
| |

Escada

Dolce ir Gabbana yra be abejonės patys galingiausi ir įtakingiausi dizaineriai šiame mūsų laikotarpyje. Jų klientų sąrašą apima keletas geriausiai besirengiančių žmonių pasaulyje, tokių kaip Bechamai, Madonna ir Sophia Loren. Dolce studijavo mados dizainą Sicilijoje ir įgyjo patirties savo tėvų versle. Stefano Gabbana studijavo grafinį dizainą ir įgyjo nemažai darbo patirties madoje, dirbo asistentu atelje Milane, kur pora pirmą kartą susitiko 1980 metais. 1982 metais jie įkūrė pirmą savo mados konsultavimo atelje, ir 1985 metais jie pristatė savo pirmą kolekciją moterims Milane, užsitarnaudami šalies pripažinimą. Kolekcija buvo daugiausia namų gamybos, ir susidėjo iš sudėtingų konstrukcijų sistemų. Asmenybės, kurios įkvėpė šią kolekciją buvo italų aktorė Sophia Loren ir Anna Magnani. Vėliau dizaineriai įtraukė korsetines sukneles, gangsterių kostiumus su šviesiais ruoželiais ir seksualius juodus kostiumas. Vis dėlto tai buvo 1980 metų pabaigos apsilankymas Sicilijoje, kuris prisidėjo prie gundančių moters formų išaukštinimo. Dizainerių duetas toliau bandė sėkmę Japonijoje ir pasirašė sutartį su Kashiyama grupe. 1989 metais jie atidarė savo pirmą nedidelę madingų drabužių ir reikmenų parduotuvę Japonijoje ir po dviejų metų pristatė pirmą vyrų kolekciją. Iš esmės Dolce ir Gabbana yra žinomi dėl jų mėginimo padaryti taip, kad moteris atrodytų “fantastiškai seksualiai”.

Prada
| |

Prada

Yra tvirtai tikinčių, kad ji savo sielą pardavė velniui. Tik vargu ar nelabasis apsidžiaugs, sulaukęs šios „ledinės” moters savo karalystėje – dėl jos šaltumo pragarui gresia tikras ledynmetis.2003-iaisiais pasirodė knyga, sukėlusi tikrą furorą mados gerbėjų pasaulyje: „Ir velnias dėvi Pradą”. Jos autorė – buvusi amerikiečių mados žurnalo „Vogue” vyriausiosios redaktorės Annos Wintour asistentė Lauren Weisberger. Būtent šis faktas įžiebė iki šiol tebesitęsiančią diskusiją: ar baisioji Miranda – ta pati legendinė Anna Wintour? Pati Lauren tai neigia, tačiau panašumų tarp šių būtybių daugiau negu skirtumų. Jos abi globoja ir dosniai remia Niujorko „Metropolitan” muziejų ir sunkiai įsimena pavaldinių vardus. Abi turi mėgstamus daiktus, be kurių niekur nevaikšto: Miranda – baltą šalikėlį, Anna – didelius saulės akinius, kuriuos nešioja net prietemoje. Abi gimė Londone ir niekada nelankė koledžo. Abi dėvi „nulinio” dydžio drabužius ir nemėgsta užsibūti vakarėliuose – paprastai juose praleidžia 10-20 minučių ir dingsta namo. Abi mėgsta nesveiką maistą ir turi po du vaikus iš pirmosios santuokos. Net jų biurų interjeras labai panašus. Žurnalistai Anną Wintour krikštija įvairiai: „Liesa, išpuikusi, irzli perfekcionistė”, „Nuostabiai žavingas vabzdys”, „Šlykščiausia boba ir madų, ir leidybos pasaulyje”, „Mados pasaulio ikona”…

Chanel
| |

Chanel

Nuo pirmos savo skrybėlaičių parduotuvės atidarymo 1912-aisiais iki 1920-ųjų Gabrielė Koko Šanel (Gabrielle Coco Chanel) iškilo taip, jog tapo viena svarbiausių Paryžiaus drabužių modeliuotojų. Vietoj korseto moterims ji pasiūlė patogių kasdien tinkamų dėvėti drabužių: paprastų kostiumėlių, suknelių ir kelnių, taip pat drabužių papuošalų, kvepalų ir tekstilės gaminių.Nors tvirtino gimusi 1893 m. Auvergne, iš tiesų gimė 1883 m. Saumure. Jos motina dirbo vargšų prieglaudoje, kur ir gimė Gabrielė. Koko (Coco) ji pasivadino dar tuo metu, kai dainavo kavinėse ir koncertuose. Šis jos karjeros tarpsnis buvo gana trumpas – 1905-1908 m. Iš pradžių buvusi pasiturinčio karininko, vėliau – anglų pramonininko meilužė, ji pasinaudojo jų pinigais, kad 1910 m. Paryžiuje atidarytų skrybėlaičių parduotuvę, o vėliau – ir kituose miestuose. Šie du vyrai taip pat padėjo jai rasti klienčių tarp aukštuomenės moterų, ir jos paprastos skrybėlaitės tapo populiarios. Netrukus Šanel ėmė kurti madingus moteriškus drabužius – pirmoji prancūzų mados pasaulyje juos siuvo iš džersio. 1920-aisiais jos mados namai nepaprastai išsiplėtė, ir jos tiesaus kirpimo suknelės įtvirtino naują mados kryptį, kuriai buvo būdingas berniukiškas įvaizdis. Jos trumpi sijonai ir kasdieniškai atrodantys drabužiai buvo didelis kontrastas korsetų madai, kuri buvo populiari praėjusiais dešimtmečiais.

| |

Julija Žilėnienė

Dizainerė Julija kuria vienetinius rūbus, drabužių kolekcijas, aksesuarus, interjero detales bei interjerus. Per aštuoniolika kūrybos metų dizainerė pristatė daugiau nei trisdešimt mados kolekcijų, o jos nuolatinių klientų bei gerbėjų rate – kultūros, verslo bei politikos elitas (tarp jų ir pirmosios šalies ledi). 1998-aisiais metais Julija įkūrė šiuo metu Vilniaus senamiestyje veikiančius Julijos mados namus, o 2004-aisias – madingą dovanų galeriją „Aukso avis”. Švelnus, bet nesulaikomas augimas – tinkama metafora Julijos veiklai bei kūrybai nusakyti. Nuolat auga ne tik klientų bei interesų ratas, plečiantis kūrybines sritis ir galimybes. Kiekvienas jos kūrinys skleidžiasi, pulsuoja ir auga, kurdamas aplink save optimizmo, gyvybingo žavesio ir natūralaus jaukumo aurą. Dizainerės kuriama suknelė ar žvakidė, auskarai ar interjeras, – viskas galiausiai susilieja į vieną kūrinį, augantį jausmų, intuicijos ir gyvenimiškos patirties žemėje. Julijos kūrybos variklis – žmogus. Nuolat ieškanti tobulo skambesio tarp žmogaus ir jo rūbo ar aplinkos, dizainerė neabejoja kiekvieno asmens savito grožio jėga ir energija. Tereikia jį atskleisti… Ryžtingas serijinės gamybos atsisakymas dizainerei reiškė savitą ir individualų požiūrį į žmogų, klientą. Netobulą. Permainingą. Unikalų. Kaip ir jam kuriamas kūrinys. Darni asimetrija, šiltas bangavimas, harmoningi siluetai ir medžiagų, paviršių, faktūrų įvairovė Julijos mados namuose apjungiami profesionaliu, kruopščiu atlikimu.

| |

Jauna dizainerė Aurelija Kaltenytė savo kolekciją pristatys Monako Kunigaikštystėje

Pirmą kartą Monako Kunigaikštystėje rengiamas tarptautinis prestižinis džinsų konkursas „JANSATION 2010 Monte Carlo”. Pagrindinis tikslas – atskleisti naujų ir jaunų, džinsus galinčius modeliuoti dizainerių vardus ir susieti juos su džinsų mados industrija. Šių metų konkurso skelbiama tema – Aukštosios Mados Įkvėpimas (“Haute Couture Inspiration”). Organizatoriai skatina jaunuosius dizainerius pasinerti i aukštąją madą, bandyti išreikšti save džinsų kalba, surasti grožį ir harmoniją, kuri atsiskleidžia jungiant aukštąją madą ir džinsinius audinius, o taip pat pasižiūrėti į džinsinį audinį per savo šalies tradicijų prizmę. „JANSATION 2010 Monte Carlo” – tai jaunų, kūrybingų ir profesionalių dizainerių bei džinsų pramonės atstovų susitikimo vieta. Organizatoriai siekia paskatinti naujos kartos dizainerių ir džinsų pramonės gamintojų atstovų bendradarbiavimą. Šiuo metu džinsų pramonė siekia per 49 milijardų apyvartą per metus. Šių metų „JANSATION 2010 Monte Carlo” konkurse galimybę atstovauti savo šalims pasiekė šių šalių atstovai: Australija, Belgija, Bulgarija, Kolumbija, Ispanija, Prancūzija, Graikija, Indija, Izraelis, Italija, Japonija, Lietuva, Naujoji Zelandija, Rusija, Singapūras, Švedija, JAV.